ما نگرانی های ترکیه را درک کرده و به آن احترام می گذاریم


ساعت: 15:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۰۱
کد خبر: 1912964

سخنگوی کرملین در واکنش به اظهارات رئیس جمهور ترکیه مبنی بر اینکه طرف روسی ظاهراً به تعهدات خود برای پاکسازی سوریه از وجود گروه های مسلح کرد بر اساس توافقنامه 2019 عمل نکرده است، گفت: ما نگرانی های ترکیه در مورد تامین امنیت این کشور را درک می کنیم و به آن احترام می گذاریم. به نظر، این حق قانونی ترکیه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در واکنش به اظهارات رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، گفت که طرف روسی به وضوح به تعهدات خود برای آزادسازی سوریه از گروه های مسلح کرد بر اساس توافقنامه 2019 عمل نکرده است. امنیت، به نظر ما این یک حق قانونی ترکیه است.

پسکوف خاطرنشان کرد که روسیه از همه کشورها می خواهد که “از اقداماتی که می تواند منجر به بی ثباتی جدی کل وضعیت شود خودداری کنند.”

سخنگوی کرملین تاکید کرد: این می تواند به عنوان یک بومرنگ بازگردد و وضعیت امنیتی را پیچیده کند.

وی تصریح کرد: روسیه و ترکیه در مورد مسائل امنیتی سوریه نظرات متفاوتی دارند، اما ماهیت مشارکت و دوستی مسکو و آنکارا اجازه می دهد که این اختلافات به طور آشکار و سازنده مورد بحث قرار گیرد.

وی افزود: رویکردهای روسیه و ترکیه در قبال اوضاع سوریه و عدم اجرای تعهدات آنها در همان تفاهم نامه سوچی تفاوت های ظریفی دارد.

پیش از این، الکساندر لاورنتیف، فرستاده رئیس جمهور روسیه در سوریه گفته بود که مسکو از آنکارا خواسته است تا با توجه به حملات به خاک سوریه خویشتنداری نشان دهد و نمی توان اجازه داد تنش ها افزایش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید