عزم قوه قضائیه برای کمک به رونق تولید داخلی و رونق اقتصاد ملی


ساعت: 09:09
تاریخ انتشار: 14/12/1300
کد خبر: 1812790

رئیس قوه قضائیه در گردهمایی قضات و کارمندان دادگستری هرمزگان:

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای گفت: ایجاد امنیت سرمایه گذاری، کمک به احیای ظرفیت تولید و اشتغال و انسداد بسترها و گلوگاه های فساد از مهم ترین وظایف و مسئولیت های قوه قضاییه در تولید داخلی و اقتصاد ملی است. «قوه قضاییه ما مصمم به انجام این وظایف و مسئولیت‌ها هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجایی در جریان برنامه های غیررسمی خود برای سفر به استان هرمزگان، پنجشنبه شب در جمع قضات و کارکنان دادگستری آن استان حضور یافت و در آخرین روزهای ماه مبارک رجب و طی سخنانی در جمع قضات این استان حضور یافت. حلول ماه پر خیر و برکت شعبان، از تلاش و مجاهدت خالصانه قضات و دستگاه قضایی استان هرمزگان برای خدمات رسانی به مردم تقدیر کرد و گفت: همه باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا مایه افتخار و اعتماد دستگاه قضایی و دستگاه قضایی باشیم. و هر چیزی که چهره قوه قضائیه را در کشور و در اذهان مردم لکه دار کند.

رئیس کل دادگستری با بیان اینکه خداوند توفیق مقابله با فساد، منکر و زشتی را در دستگاه قضایی به ما داده است، گفت: ایجاد وحدت و امید در بین مردم باید در رأس قوه قضائیه باشد.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر کمک به همه اقشار و اقشار کشور برای رونق تولید داخلی و رونق اقتصاد ملی، گفت: مهمترین وظایف و مسئولیت های قوه قضائیه در پیشبرد موضوع خطیر داخلی اقتصاد ملی است. و ما در قوه قضائیه مصمم به انجام این وظایف و مسئولیت ها هستیم.

رئیس قوه قضائیه با ارزیابی اقدامات مجدانه و هدفمند مسئولان دادگستری کل دادگستری هرمزگان در دوره گذشته و اخیر در جهت ارتقای شاخص های عملکردی، گفت: دادگستری هرمزگان و تامین آن رضایت مردم را تضمین می کند. با کاهش دعاوی و تعیین تکلیف سریع و دقیق کالاها و اموال عمومی و خصوصی.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای با اشاره به لزوم برشمردن مسائل و مشکلات مختلف استان هرمزگان در حوزه های مختلف گفت: کارکنان هرمزگان در دستگاه های مختلف اعم از دستگاه های اجرایی و قضایی و همچنین متولیان نهادها و مقامات استانی می توانند کارگروه سرشماری را تشکیل دهند و برای حل به موقع مشکلات و مشکلات استان خود گام های ملموس و عملیاتی بردارند.

رئیس کل دادگستری با اشاره به پیشنهادات خود برای تشکیل کارگروه های استانی متشکل از مسئولان دستگاه های مختلف در سفرهای استانی قبلی خود گفت: استان بر مشکلات و معضلات فائق آید.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به شگرد مستکبران و سلطه گران در استفاده از جنگ یکپارچه و همه جانبه علیه مردم و نظام ما، گفت: نظام و مردم ما باید به مقاومت ظالمانه و به نظر آنها فلج کننده ادامه دهند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای با اشاره به سفر رئیس وقت قوه قضائیه به استان هرمزگان در سال 1377 به رئیس قاضی آن استان مراجعه و وی را موظف به بررسی دقیق نحوه اجرا و عملکرد مصوبات کرد. سفر کنید و در صورت رعایت مصوبات، تاخیر و تاخیری در سفر وجود داشته باشد، مراتب را سریعاً اعلام کنید تا اجرایی شود.

رئیس قوه قضائیه در پایان با اشاره به سابقه 4 دهه ای خود در سمت ها و مسئولیت های مختلف قضایی خاطرنشان کرد: از جزئیات همه مسائل و دشواری های کار و استخدام در قوه های مختلف قوه قضاییه اعم از قضایی و اداری آگاهی کامل دارم. تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات همکاران قضایی به کار خواهم بست.

رئیس قاضی استان هرمزگان: لغو مراسم معمول سفره های رئیس قاضی تا دیروز کوچکترین خللی در خدمت رسانی به مردم از مراکز دادگستری و مراجع هرمزگان ایجاد نکرد.

مجتبی قهرمانی رئیس قاضی هرمزگان طی سخنانی در این نشست با بیان اینکه سفر بدون تشریفات به استان هرمزگان گامی شایسته در سطح جمهوری اسلامی ایران بود، گفت: مسئولان استان هرمزگان و بنابراین حتی تا دیروز کوچکترین خللی در خدمت رسانی به مردم مراکز و مراجع قضایی هرمزگان ایجاد نشد.

قهرمانی با اشاره به اجرای طرح صدور گواهی انحصار انحصار وراثت از وسایل الکترونیکی دادگستری در استان هرمزگان گفت: در طرح صدور گواهی انحصار وراثت از طریق الکترونیکی، شما اینگونه نیستید. برای حل و فصل اختلافات باید به دادگاه مراجعه کرد و این روند در کمتر از یک ساعت انجام می شود.

وی با اشاره به عزم جدی دستگاه قضایی هرمزگان برای برخورد با تخلفات تغییر کاربری، گفت: در هفته های اخیر بیش از 40 هزار هکتار از اراضی جزیره کشم در چند مرحله تخلیه و در اختیار مردم قرار گرفته است.

قهرمانی با بیان اینکه با پیگیری های دادگستری هرمزگان، گمرک بندرعباس حدود 4000 کانتینر سفارش و دارایی اظهار شده است، گفت: فروش مالکیت اموال در سال جاری نسبت به سال گذشته در استان هرمزگان سه برابر شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید