علت اصلی انفجار در بهشتی تبریز مشخص نیست/ اظهارات شهردار سابق زیر سوال است.

ساعت: 13:28
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۵
کد خبر: 1795152

جلسه امروز شورای شهرداری تبریز با ارائه گزارش انفجار در منطقه بهشتی و جابجایی برخی مناطق از ردیف بودجه به پایان رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آناج، حجت الاسلام والمسلمین رسول برگی در جلسه امروز شورای شهر تبریز در واکنش به حادثه انفجار در منطقه بهشتی تبریز اظهار داشت: اتفاقی که چند روز پیش در شب چله افتاد همه مردم را نگران و متاثر کرد. ، تجربه تلخی بود ; اول به دلیل ساخت و ساز غیر مجاز.

وی ادامه داد: امکان ندارد فردی بدون مجوز و بدون مجوز ساختمان بسازد و هیچکس اجازه ورود ندارد و موضوع دیگر کمبود تجهیزات سنگین است که تبریز در این زمینه کم دارد.

رئیس شورای شهر تبریز گفت: برای واردات این تجهیزات سنگین از هر طریق ممکن با استاندار صحبت کرده ایم. مشکل دیگر کمبود خانه و گلخانه است که در صورت بروز چنین مشکلاتی مردم می توانند به آنجا مراجعه کنند، شهرداری تبریز و سایر شهرداری های کشور باید گلخانه بسازند.

یک ساختمان دو طبقه مجوز داده بودند اما پنج طبقه ساخته بودند

سپس با توجه به دستور کار اولین جلسه، مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تبریز در گزارشی از این انفجار توضیح داد: در این عملیات سه عملیات انجام شد و هفت دقیقه بعد نیروهای آتش نشانی در محل حاضر شدند. متاسفانه به دلیل ترافیک و ازدحام، آتش نشانان برای رسیدن به محل بیش از چهار کیلومتر دویده بودند.

وی ادامه داد: اگر این حادثه یک ساعت بعد اتفاق می افتاد، این حادثه تلفات جانی بسیار بیشتری به همراه داشت. متأسفانه چیزی گفته شد که صحت نداشت، انگار یکی از زیرزمین در حالی که زیرزمین نبود برای ما نامه می نوشت و این فرد در همان ابتدای حادثه فوت کرد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تبریز تاکید کرد: این ساختمان دو طبقه مجوز دارد اما پنج طبقه ساخته شده است که تعداد مجروحان این حادثه هفت مجروح و چهار فوتی است که متاسفانه یک نفر بعدا جان خود را از دست داد. علت اصلی سقوط هواپیما در حال بررسی است.

وی با اشاره به حادثه دیگری در حکم آباد گفت: دومین مورد حادثه در حکم آباد که در آن بی احتیاطی یکی از شهروندان در نصب گاز و نشت گاز به سه بلوک آپارتمانی خسارت وارد شد که خوشبختانه به کسی آسیب نرسید و دو بیمار تحت مداوا قرار گرفتند.

متخلفان باید عبرت بگیرند

تقی زاده نماینده استان نیز در این خصوص گفت: باید به جای علت به دنبال معلول باشیم. کسانی که از شهرداری مجوز دارند تخلف می کنند و هیچکس نظارت نمی کند.

حجت الاسلام برگی همچنین تاکید کرد: در چندین محله ساختمان های غیرمجاز ساخته شده است و در صورت تخریب با دستور دادستان برای سایر متخلفان عبرت خواهد شد.

دستور کار دومین جلسه نامه استاندار تبریز با توجه به رد مصوبه شورا مبنی بر کمک مالی به یکی از آتش نشانان مصدوم و خانواده کارگر متوفی از سوی حجت الاسلام برگی بیان شد: داریم.

علیرضا نوایی باغبان با اشاره به اینکه فرمانداری این مصوبه را رد نکرده بلکه مطابق پرونده های قضایی آن را نوشته است، گفت: بنابراین نیازی به مراجعه مجدد به هیات حل اختلاف یا رای گیری مجدد نیست.

برای رفع ابهام باید یکی از اعضا در فرمانداری حضور داشته باشد

شهرام دبیری با اشاره به این نامه گفت: استانداری در حالی به این مصوبه اعتراض کرده که در چارچوب قانونی است. این موضوع نه رد شده و نه تایید شده است و نماینده استاندار باید بگوید.

روح اله دهگانژاد همچنین با بیان اینکه نماینده شورا باید در استان حضور داشته باشد، گفت: روز جمعه با استاندار صحبت کردم و ایشان گفتند که باید یکی از اعضای شورای استان وجود داشته باشد تا مشکلات را توضیح دهد.

وی ادامه داد: قاضی که در استان حضور دارد معتقد است با توجه به اینکه بیمه اضافی وجود دارد نباید مبلغ دیگری پرداخت شود. البته من پیشنهاد دادم که شرایط این آتش نشانی خاص است و زمان درمان طولانی است و بیمه آن پول را پرداخت نمی کند.»

بالاخره اعضای شورا برای این مصوبه اصرار دارند و این مصوبه به هیئت حل اختلاف می رود.

دستور کار سومین جلسه بررسی لایحه شهرداری برای صدور مجوز تردد و تغییر بودجه سازمان آرامستان ها، پایانه های مسافربری و شهرداری های مناطق 2، 8 و 9 تبریز که در آن باغدار گفت: جایگزینی در موارد بحرانی. .

اعضای شورا موافقت کردند.

موضوع دوم استفاده از اعتبارات پایانه مسافربری برای بهسازی و نگهداری فضای سبز این پایانه است که با موافقت اعضای شورا نیز به تصویب رسید. همچنین با موافقت اعضای شورا، واگذاری به بودجه سه منطقه دو، سه و نه به تصویب رسید.

به جای رسیدگی به مکان های بودجه، قبرهای بیشتری می سازیم!

حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم زعفرانچیلر با اشاره به این تغییرات گفت: آسفالت کوچه ها و محله های ما به خوبی روستا نیست و همه از این وضعیت ناراضی هستند.

وی ادامه داد: محله ها و کوچه های ما ویران شده است و مردم بیشترین واکنش را نسبت به این چاله ها دارند اما ما به این چاله فکر نمی کنیم.

حکیمه گفوری با اشاره به اینکه اولین وظیفه ما نظارت است، گفت: شهردار سابق گفتند که بدهی باقی نگذاشته ایم اما نمونه ای از این بدهی در جلسه گذشته مطرح شد؛ آیا نظارتی نداریم و همه ادعا دارند. و هیچ کس با آنها کاری ندارد؟

وی ادامه داد: سازوکاری برای رد و ارائه مدیریت شهری تعریف کنید تا بدانیم چه چیزی دریافت خواهیم کرد و چه چیزی تحویل خواهیم داد.

شهرداری آنقدر مرده است که مترو چند ساختمان نمی دهد؟

حجت الاسلام برگی نیز در این خصوص گفت: اگر سامانه شفافیت اجرا شود بسیاری از مشکلات حل می شود. موضوع دیگر مترو است. آیا شهرداری آنقدر مرده است که نتواند چندین سوله برای مترو بخرد که کارکنان مترو باید سرد بمانند؟

وی ادامه داد: اگر هفته آینده مشکل حل نشود شهردار مسئول است و من آنچه لازم باشد انجام خواهم داد.

حجت الاسلام زعفرانچیلر با اشاره به سامانه شفافیت گفت: باید برای این سامانه جدول زمانی تعیین کنیم زیرا از ابتدای شورا درخواست کرده ایم اما خبری نیست. چطور است که یک مسئول شهرداری به همه اطلاعات دسترسی دارد و ما 13 نفر نباید به این اطلاعات دسترسی داشته باشیم؟»

وی ادامه داد: وقتی به اطلاعات دسترسی نداریم چگونه باید نظارت کنیم؟

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید