علت مسمومیت دانشجویان دانشگاه علوم پایه زنجان در دست بررسی است


ساعت: 08:07
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۹
کد خبر: 1876903

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان گفت: نمونه برداری از دانشجویان مسموم و همچنین مواد غذایی از دانشگاه علوم پایه زنجان انجام شد که نتایج آن 72 ساعت بعد به اطلاع می رساند. علت مسمومیت مشخص شد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مشهد تگیلو در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; تعدادی از دانشجویان دانشگاه علوم پایه زنجان در خصوص علت مسمومیت گفتند: هنوز نتایج نمونه گیری مشخص نشده است تا علت مسمومیت مشخص شود.

وی با بیان اینکه روز گذشته (جمعه 27 خردادماه) تیم واکنش سریع شبکه بهداشت و درمان به محض اطلاع از مشکل در دانشگاه حضور یافتند، خاطرنشان کرد: نمونه های لازم گرفته شده و به آزمایشگاه ارسال شده است و منتظر هستیم. نتایج از آزمون

تاگیلو با بیان اینکه نتیجه آزمایش 72 ساعت به طول انجامید، افزود: تمامی دانش آموزان مسموم به صورت سرپایی و تحت درمان (سرم درمانی) قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان مسموم هیچ مشکلی نداشتند و همه به صورت سرپایی مداوا شدند، خاطرنشان کرد: تنها یکی از دانش آموزان به دلیل ضعف و بی حالی باید تحت نظر باشد، وی نیز تحت درمان قرار گرفت و مشکلی نداشت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان در خصوص تشخیص اولیه مسمومیت دانشجویی گفت: هیچ علتی قابل شناسایی نیست و باید نتایج آزمایش مشخص شود.

وی گفت: همکاران تیم واکنش سریع معاونت نیز از آب، غذا و محیط اطراف آشپزخانه و سلف سرویس دانشگاه نمونه برداری کردند تا با مشخص شدن نتایج آزمایش، علت مسمومیت مشخص شود.

تقیلو با بیان اینکه مرکز بهداشت به طور مرتب از آشپزخانه و سلف سرویس دانشگاه بازدید و نظارت می کند و مستند است، خاطرنشان کرد: تیم واکنش سریع به محض اطلاع از مشکل وارد دانشگاه علوم پایه شده و نمونه های لازم را انجام دادند.

به گزارش موج رسا; 50 دانشجوی دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان پنجشنبه گذشته هنگام خوردن غذای سلف سرویس دانشگاه دچار مسمومیت شدند.

بابک کریمی، رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی پایه زنجان گفت: هم احتمال مسمومیت غذایی و هم احتمال مشکلات ویروسی و ترکیبی از این دو را بررسی می کنیم، اما باید منتظر جواب آزمایش باشیم تا مشخص شود. علت دقیق.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید