علل تعداد زیاد قربانیان تصادفات جاده ای از دیدگاه یکی از اعضای کمیسیون عمران

علل تعداد زیاد قربانیان تصادفات جاده ای از دیدگاه یکی از اعضای کمیسیون عمران

روز جدید :عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کیفیت پایین خودروهای داخلی از یک سو و بی توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی از جمله عوامل زمینه ساز تصادفات جاده ای و افزایش تلفات جانی است.

رحمت اله فیروزی پوربادیبا با اشاره به خیل عظیم قربانیان تصادفات جاده ای در ایام نوروز گفت: کیفیت پایین خودروهای بومی و راه های مواصلاتی غیراستاندارد از عوامل موثر بر تعداد زیاد قربانیان تصادفات جاده ای است. نیاز به استانداردسازی جاده ها و مسیرهای حمل و نقل و همچنین اقداماتی برای ارتقای کیفیت خودروها وجود دارد.

وی افزود: از سوی دیگر رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی نیز حائز اهمیت است. رانندگان باید قوانین را رعایت کنند و در هنگام خستگی از رانندگی خودداری کنند. هر یک از این سه عامل به نحوی در تعداد زیاد قربانیان تصادفات جاده ای موثر است.

نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی گفت: ارتقای کیفیت خودروهای بومی از یک سو و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان دو عامل موثری است که نقش ویژه ای در پیشگیری از تصادفات و کاهش تلفات دارد. توجه به روسازی ها و مسیرهای حمل آسفالت از دیگر مواردی است که باید به آن توجه شود. باید اعتبارات لازم برای ایمنی راه های کشور تخصیص یابد.

دیدگاهتان را بنویسید