علیرضا گوربانی درباره تاریخچه کنسرت آمریکایی: دو سال سرباز سپاه بودم

علیرضا گوربانی در ویدئویی که پس از ورود به ایران منتشر کرد، گفت: می‌خواهم تاکید کنم که از شب گذشته تقریباً بسیاری از خبرگزاری‌های داخلی و بین‌المللی و حتی تلویزیون‌های بین‌المللی و فارسی این خبر را پوشش می‌دهند. شنیده ها حاکی از آن است که این امر باعث نگرانی و ناراحتی برخی از دوستان و عزیزانی شده که اخبار فرهنگی و هنری را دنبال می کنند و برای احترام و عرض ادب به تمامی خبرگزاری های داخلی و خارجی و حتی تلویزیون های خارج از ایران می خواهم چند مورد را بیان کنم. نکته ها. من برای پاسخگویی به نگرانی های شما یک سرویس کامل کوتاه و کوتاه به شما ارائه خواهم کرد. »

این هنرمند در توضیح اصل ماجرا گفت: برای اجرای کنسرت ارکستر سمفونیک کالیفرنیا اقیانوس آرام و بنیاد فرهنگی فرهنگ به آمریکا دعوت شدم. من آن را در تورنتو دریافت کردم و در بدو ورود و ورود به فرودگاه تورنتو که هم مرز با ایالات متحده است، هنگام ورود به بخش کنترل پاسپورت، مسئول طبق روال عادی سوالات مختلفی از جمله اینکه ویزا از کجا آمده است، می پرسد. شرایط ورود، هدف از سفر، اقامت و غیره چیست؟ برای من هم همینطور بود. البته توضیح کاملی خواستند که پاسخ داده شد اما در نهایت مسئول مربوطه توضیح داد که با توجه به قوانین و مقررات موجود اجازه عبور از قسمت کنترل گذرنامه را به من نمی دهند و اجازه ورود به یونایتد را می دهند. کشورهای دارای این ویزا . . هیچ کدام وجود ندارد و بنابراین به نظر می رسد اختلافی بین آنها و بخش کنسولی صادر کننده ویزا و این مقام وجود داشته باشد.

علیرضا گوربانی گفت: موسسه حقوقی من و یک وکیل من در آمریکا محترمانه و با پشتکار پیگیر این موضوع هستند تا از نظر قانونی علت و گزارش را هم از کنسولگری و هم از مرز و گمرک و فرودگاه تورنتو به دست آورند، اما چه می شود. به خاطر این عزیزان که از سال 2019 قانونی را تصویب کردند که شامل همه می شود. یعنی هرکس حتی من که از سال 69 تا 71 دو سال را در سپاه گذرانده باشد پس از اتمام خدمت سربازی از صدور ویزا و ورود به آمریکا منع می شود. این قانون عمومی است و شامل همه افراد می شود. اکنون این تنها چیزی است که به ذهن می رسد و ممکن است شامل ویزا باشد.

به گفته این خواننده، «تا کنون اخباری که منتشر شده صحت دارد، اما تقریباً همه چیزهایی که گفته شده تحریف شده و خلاف واقع است».

قربانی با تاکید بر اینکه دفتر حقوقی وی می تواند اخبار را برای بازگرداندن وضعیت فرد یا افرادی که این خبر را منتشر کرده است، پیگیری کند، افزود: البته لس آنجلس تایمز اولین جایی بود که این خبر را به صورت رسمی منتشر کرد و رسانه ها نیز بسیار فعال هستند. مهم و قابل اعتماد است، اما آنها باید آن را تغییر دهند و اداره آنها را زیر نظر دارد.

می خواهم بگویم که از بخش کنترل پاسپورت رفتم یا سوار هواپیما شدم و روی صندلی ام نشستم، مرزبانان آمدند و مرا از هواپیما پیاده کردند یا من یک شهروند کانادایی دوگانه هستم. دروغ است.”

وی خطاب به حضار گفت: آنچه وجود دارد و گفتم این قانونی است که ایجاد شد و در پایان برای شما آرزوی موفقیت دارم. از اینکه بلیط های این نمایش مدت ها پیش فروخته شده بود و بیش از هزار نفر بی تاب بودند، بسیار ناراحت و متاثر شدم.

برنامه خیلی خوبی داشتیم که بتوانیم به آنها خدمت کنیم اما به هر حال من به سهم خودم عمل نکردم و نتوانستم خدمت کنم و امیدوارم در آینده ای نزدیک نه تنها در آمریکا بلکه در کشورهای مختلف. در جمع دوستان و علاقه مندان و با فروکش شدن شرایط کرونا می توانم در شهرهای مختلف ایران با عشق در بین مردم حضور داشته باشم و برنامه های مختلفی داشته باشم و البته تهران و برنامه های بین المللی خود را اجرا کنم. من برای شما بهترین ها را آرزو میکنم. شما را به خدای متعال می سپارم و گزاف نیست اگر بگویم پشت سر حضور و توجه و وجود و محبت شما ایستاده ایم. از این به بعد دست تک تک شما عزیزان هستم. خداحافظ. “

دیدگاهتان را بنویسید