علیرضا گوربانی اجازه ورود به آمریکا را نداشت / در فرودگاه بازداشت شد


ساعت: 10:20
تاریخ انتشار: 1401/01/12
کد خبر: 1818826

خواننده سرشناس ایرانی که باید در برنامه نوروزی آمریکا می خواند، اجازه ورود به آمریکا را نداشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش لس آنجلس تایمز، علیرضا گوربانی، خواننده ایرانی که قرار بود روز شنبه در مراسم سمفونی نوروزی اقیانوس آرام در کوستا مسا اجرا کند، از آمریکا اخراج شد.

قربانی در فرودگاه تورنتو بازداشت شد و از ورود به ایالات متحده منع شد.

برنامه تعطیلات نوروزی که تمامی بلیت ها به فروش می رسد و هر ساله به مناسبت عید نوروز در مرکز هنری کوستا مسا برگزار می شود، روز شنبه با حضور چند چهره سرشناس موسیقی برگزار شد اما این خواننده مشهور که نامش در لیست مجری ها حضور نداشتند

به گفته برگزارکنندگان این برنامه، مقتول که در کانادا زندگی می کند، روز جمعه در حالی که قصد پرواز به آمریکا را داشت، توسط ماموران در فرودگاه تورنتو بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفت و در نهایت اجازه ورود به آمریکا را نداشت.

به گفته علیرضا اردکانی، مدیر اجرایی موسسه غیرانتفاعی فرهنگ مستقر در لس آنجلس، که با این برنامه همکاری می کند، او سوار هواپیما شد و روی صندلی خود نشست، اما چند نفر از مقامات مهاجرت سوار هواپیما شدند و او را بیرون بردند.

اردکانی گفت که قربانی حدود 4 ساعت مورد بازجویی قرار گرفت و در نهایت گفت که ویزا باطل می شود و دیگر اجازه ورود به آمریکا را نخواهد داشت.

وی افزود که قبلا پیامکی مبنی بر ممنوعیت ورود خواننده دریافت کرده بود اما معتقد بود که این پیامک واقعی نیست. وی افزود: مقتول 49 ساله احتمالاً به دلیل خدمت سربازی چند دهه پیش در سپاه پاسداران به طور موقت بازداشت و از ورود به آمریکا منع شده بود.

سپاه پاسداران در سال 2019 توسط دولت ترامپ به عنوان یک سازمان تروریستی شناسایی شد. این امر باعث شده بسیاری از ایرانیانی که قصد سفر یا دریافت گرین کارت از ایالات متحده را دارند و حتی بستگان درجه یک آنها که قبلاً در ایالات متحده زندگی می کردند، برای مواجه شدن با این مشکل

جشن نوروز شنبه گذشته با حضور 1800 نفر برگزار شد.روز گذشته روزنامه Wales Angelis Times این خبر را منتشر کرد. خود قربانی اظهار نظری نکرد.

دیدگاهتان را بنویسید