علی اکبر صالحی: شأن این ملت با 3 هزار سال تمدن مکتوب وضعیت فعلی نیست.

علی اکبر صالحی: شأن این ملت با 3 هزار سال تمدن مکتوب وضعیت فعلی نیست.

روز جدید علی اکبر صالحی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی و معاون فرهنگستان علوم گفت: این انقلاب پرهزینه یک عمر گذشت، یک لیوان نیمه خالی و نیمه پر است، اما این ملت ملت بزرگ و تاریخی است. که دارای تمدن سه هزار ساله است، نوشته شده است، شأن این ملت بزرگ در حال حاضر نیست.

علی اکبر صالحی صبح امروز در مراسم دومین سالگرد ارتحال مرحوم شرفی زاده با درود به روح بلند حضرت امام خمینی (ره) و آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری، اظهار داشت: از کلیپی که از سخنان ایشان پخش شد بسیار لذت بردم. مرحوم شرفی زاده، سال 1360 بود. امروز را به خوبی می دید و ای کاش گوش برای شنیدن سخنانش داشت.

وی ادامه داد: آشنایی من با مرحوم سرحدی زاده به سال 58 برمی گردد که قرار بود با جمعی از دوستان به لیبی سفر کنیم.

صالحی همچنین بیان کرد: آقای موسوی بینوردی در مورد دکتر سرحدی زاده فرمودند که ایشان بیش از هر چیز یک انسان کامل هستند. به این فکر کردم که درباره او چه بگویم و بعد از خواندن آن به نظرم رسید که شخصیت «رند» در ادبیات حافظ نقطه مقابل «زاهد» است که شخصیتی متعادل، آرام، فلسفه زندگی را می‌داند. ایمان روشنی دارد و ما . اگر به ابعاد شخصیتی مرحوم سرحدی زاده نگاه کنیم، او با قهرمان ادبی حافظ نسبت دارد.

وی ادامه داد: مرحوم سرحدی زاده مردی بود که عالم را روشن کرد، فردی فوق العاده دلسوز برای همنوعان خود بود. ببینید چه دلسوزی برای انقلاب و مردمش داشت. او مرد عقیده ای بود.

در اسناد دانشگاه صنعتی شریف نیز آمده است: مرحوم سرحدی زاده نه تعصب داشت و نه اشتباه می کرد، الان دست به حرف هایی می زنیم که دو دهه پیش در خصوص مسائل گفته است. مثلا در مورد دو تابعیتی نباید اینطور عمل کنیم و ملاک ما اسلام باشد. او منتقدی دوست داشتنی بود.

صالحی خاطرنشان کرد: او نظرات و دغدغه های خود را آشکارا بیان کرد و پس از تماشای فیلم از بیان این نظرات در سال 1380 تعجب کردم.

وی افزود: این انقلاب عزیز یک عمر بوده است، لیوان نیمه خالی و نیمه پر است، اما این ملت ملتی بزرگ و تاریخ ساز است که سه هزار سال تمدن مکتوب دارد. شأن این ملت بزرگ وضعیت فعلی نیست.»

ایشان در پایان فرمودند: مرحوم سرحدی زاده همواره خود را در پیشگاه خداوند می دید و بر اساس آیه من المومنین رجال صدقوا معاحد الله علیه می زیست و ارزش و محبت را از مردم و خداوند متعال.

دیدگاهتان را بنویسید