علی اکبر گرجی خطاب به ابراهیم رئیسی: تفتیش عقاید ممنوع است

علی اکبر گرجی خطاب به ابراهیم رئیسی: تفتیش عقاید ممنوع است

روز جدید : علی اکبر گرجی استاد سرشناس حقوق عمومی با انتشار نامه ای به لغو مجوز خود واکنش نشان داد. این استاد دانشگاه نامه ای با عنوان رئیس سابق قوه قضائیه و رئیس جمهور فعلی خطاب به ابراهیم رئیسی نوشت. وی در این نامه خطاب به محسنی اجایی، رئیس وقت قوه قضائیه نیز پرداخته است

این استاد دانشگاه در نامه خود نوشت: در مرکز قضایی قوه قضائیه که توسط جناب عالی اداره می شد و اکنون سخنگوی دولت شماست، علیه وکیلی که قلم خود را با مفاسد دنیوی هتک حرمت نکرده است، به دلیل نوشتن مطالب انتقادی در مورد برخی. از مسائل روز ، اقامه دعوی و حکم ابطال پروانه وکالت و محرومیت دائم از اشتغال در این حرفه را صادر کرده اند.

وی با طرح چند سوال از رئیس سابق قوه قضائیه ادامه می دهد: سوال این است که آیا این پرونده شوم و فاجعه بار برای قوه قضائیه، نظام و کشور با هماهنگی شما صورت گرفته است؟ اصولاً آیا نوشتن مطالب انتقادی از هر نوع که باشد به نظر جناب عالی می تواند مصداق سرگردانی و سرکوب باشد؟

اصل 23 قانون اساسی سرکوب شده جمهوری اسلامی در مدیریت این پرونده و در تنظیم کیفرخواست؟ محکومیت “
محسنی ایجی; رئیس قوه قضائیه

علی اکبر گرجی در قسمت پایانی این نامه می گوید: باز به سعدی بزرگ می پردازیم که فرمود: بلند خواندن قرآن ناسالم است. صاحبدلی از روی او گذشت. گفت: چقدر معروفی؟ او گفت نه. گفت: پس چرا اینقدر نگران هستی؟ گفت: برای خدا می خوانم. فرمود: خدای ناکرده:

اگر قرآن را با این الگو بخوانید
ببر مسلمان شکوفایی

دیدگاهتان را بنویسید