5 نکته خطاب به ابراهیم رئیسی که گفت: کسانی که یک میلیون خانه نساختند باید پاسخگو باشند.

5 نکته خطاب به ابراهیم رئیسی که گفت: کسانی که یک میلیون خانه نساختند باید پاسخگو باشند.

شما دولت قبل را به سهل انگاری و تنبلی در ساخت و ساز مسکن متهم می کنید. خوب! وزیر مسکن در دولت قبل چه کسی بود؟ آقای محمد اسلامی.

یکی از مهم ترین وعده های سید ابراهیم رئیسی در دوران تبلیغات انتخاباتی ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال بود.
حالا دو سال از آن روزها می گذرد و آن وعده به سرنوشت همیشگی «هزار قول خوب، یکی از آنها ناکام ماند» دچار شده است.

در این مرحله، اساساً برای مردم ایران جای تعجب نیست، زیرا آنها به “شنیدن وعده ها، نه دیدن عمل” عادت کرده اند. راست و چپ، اصلاح طلب و اصولگرا وجود ندارد و هر چقدر هم که با هم فرق دارند، همبستگی راهبردی در این یک چله دارند!

اما نکته جالب ماجرا این است که صاحب آن وعده که الان رئیس جمهور است به مجلس رفت و گفت عده ای می گویند دولت قول ساخت یک میلیون واحد مسکونی داده است و با اشاره به دولت قبل گفت: افزود: اینها که نساختند باید جواب بدهند چرا مسکن نساختند؟

در این خصوص چند نکته را به ریاست محترم جمهور متذکر می شویم:

1 – قول دادی میلیون ها سال بسازی. «بعضی ها می گویند» دولت چه وعده ای داده است؟!

2- اگر رئیس دولت قبل از مردم رای آورد و با وعده ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال و یا حتی بدون قول، موظف به ساخت و ساز بوده و نساخته رئیس جمهور شد، باید خود و مسئولان مربوطه باشند. پاسخگو بود. اما در نظر داشته باشید که پاسخ دادن به موارد قبلی شما را از پاسخ دادن معاف نمی کند.

خب حالا جواب بده چرا نساختی؟ گفتی مگر با علم به شرایط اقتصادی کشور وارد گودال انتخابات شدی و بهانه نمی گیری؟!

3- فرض کنیم دولت قبل لیبرال، نئولیبرال، خیانتکار، خیانتکار، ضعیف، تنبل، اشرافی، غیر مردمی و البته غیرمسئول بود!

شما که یک دولت انقلابی و مردمی هستید و برنامه 7000 صفحه ای برای اقتصاد و قدرت انتصاب اقتصاددان دارید – به نظر شما – چرا مسکنی را که نساخته اید طراحی می کنید و گذشته را مقصر می دانید؟

گفتید در دولت قبل هر سال حداکثر 300 هزار خانه می ساختند. اینکه با تمام صفات زشتی که برشمردیم به اندازه کافی مسکن نساختند دلیل موجه شما برای عدم ساخت است و به جای پاسخگویی به قبلی ها بگویید پاسخ دهند؟!

4- دولت قبل را متهم به سهل انگاری و تنبلی در ساخت مسکن می کنید. خوب! وزیر مسکن در دولت قبل چه کسی بود؟ آقای محمد اسلامی.

جالب اینجاست که شما از دولت گذشته فقط همین «آقای اسلامی متهم به نکول» را در دولت خود نگه داشته اید و با ارتقای مقام او را به سمت معاونت رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی منصوب کرده اید!

اینکه چرا دوباره وزیر بیکاری را که قرار بود سالانه یک میلیون واحد مسکونی بسازد جذب کردید و همه را در تنگنا قرار دادید جای تامل دارد اما اگر سوال واقعی شما این است که چرا دولت قبل به اندازه کافی مسکن نساخت؟ بسازید، به جای اینکه از تریبون مجلس بپرسید، این بار در جلسه دولت، از وزیر مسکن قبلی که بر صندلی نایب شما نشسته است، بپرسید چرا آقای محمد اسلامی را نساختید؟!

5 – اکنون پس از این همه سخن; بالاخره شما می خواهید سالی یک میلیون خانه بسازید یا نه؟ یا رئیس جمهور بعدی بیاید بگوید: دولت قبلی که نساخت باید پاسخگو باشد؟!

دیدگاهتان را بنویسید