علی دایی زیر تیغ حمله، رسول خادم در دایره انتقاد

علی دایی زیر تیغ حمله، رسول خادم در دایره انتقاد

روز جدید : شرایط کنونی کشور از جمله اعتراضات اخیر پس از درگذشت مهسا امینی در مقر پشت ارشاد که چند هفته ای است ادامه دارد، چهره هایی از سایر حوزه ها را به دردسر انداخته است. علی کریمی اولین ورزشکار معروفی بود که در این باره اظهار نظر کرد. تا جایی که برخی از شخصیت ها و گروه های مدعی حمایت از نظام خواستار مصادره اموال وی شده اند.

اگرچه برخی دیگر از چهره های ورزشی نیز به این موضوع گره خورده اند، اما برخی دیگر مانند علی کریمی نیز در روزهای اخیر نظر خود را اعلام کرده و مورد انتقاد برخی ارگان های دولتی، رسانه ها و سیاسیون قرار گرفته اند. ; علی دایی و ورصول خادم از جمله این افراد بودند.

علی دایی; با وجود اینکه سرشناس ترین فوتبالیست ایران سعی کرد در حوزه فعالیت خود باقی بماند اما در عمل گاهی از عرصه های دیگر نیز منحرف می شد. ماجرای دعوای پنهانی او با محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور وقت، یکی از مواردی بود که او را به حاشیه های سیاسی کشاند. اما با حفظ اصول خود سعی کرد از سیاست دوری کند. او در روزهای اخیر به ویژه پس از ناآرامی های زادگاهش اردبیل، بیشتر نگران اعتراضاتش بوده است. انتشار پست وی در اینستاگرام مبنی بر مرگ دختر دانشجوی اردبیلی با واکنش تند برخی مسئولان استانی و خبرگزاری های دولتی مواجه شد. عمویم نوشت: سکوت ناشی از توهین به دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف که در آن دانشگاه علمی و علمی خود را در این موسسه پرورش دادم، امروز منجر به دیدار با دانش آموزان یکی از مدارس شهر خودم شد، سکوتی که مجازات اعدام دارد و هر روز گرمای دیگری در دل ایران می گذارد. من عضو هیچ گروهی نیستم، از معدود بزرگوارانی هستم که دغدغه من است.» این سوال برخی از مسئولان استان اردبیل را به واکنش شدید برانگیخت.کاظم موسوی نماینده اردبیل در مجلس یازدهم گفت: وی با بیان اینکه از وضعیت علی دایی پشیمان است، با کنایه درباره اظهارات اسطوره فوتبال ایران گفت: متاسفم که برخی از چهره های مطرح کشور و اسطوره ها به این مسائل می پردازند، امنیت کشور عده ای را اسطوره کرد. پول فقرا برای دیدن عده ای و امروز از یاغیان حمایت می کنند پیام من به این افراد این است که احترام خود را حفظ کنند و در رفتار خود تجدید نظر کنند.» کمی بعد خبرگزاری فارس از علی دایی انتقاد کرد و از او خواست که دروغ نگوید و به عنوان قهرمان دروغ نگویم فارس نوشت: تبلیغات سنگین رسانه های ضدانقلاب عده ای را در دام این ماجرا گرفتار کرده است، از جمله چهره های معروفی که ظاهرا این روایت دروغ را باور کرده اند، علی دایی فوتبالیست معروف کشورمان است. کشور.”

فارس به دایی توصیه کرد و نوشت: آقای دایی به این چند موضوع توجه کنند: آقای دایی به غیر از دانشگاه شریف، اردبیل شهر خودتان است و اگر می پرسیدید، مسئولان شهر به شما توضیح می دادند که در این مدرسه چه گذشت. .. اینکه بر اساس روایت رسانه های ضد انقلاب موضع می گیرید و از اصل تاریخ آگاه نیستید نه تنها به سرمایه اجتماعی شما لطمه می زند بلکه شما را در هر اتفاقی که در اردبیل و سایر شهرها می افتد شریک جرم می کند. از این موضع اشتباه.» فارس ادامه داد. پدر: «آقای دایی، شما مثل بقیه نیستید که مثل کف روی آب خود را از دریای مردم ایران جدا کردند و خود را شریک خون های ریخته شده در این اغتشاشات کردند. . مردم ایران به شما احترام می گذارند و شما را قهرمان ملی خود می دانند، اما یادتان باشد که قهرمان ملی دروغ نمی گوید».

روزنامه حکومتی ایران نیز به شدت از موضع علی دایی انتقاد کرد و نوشت: «دیروز خانواده اسرا پناهی دختری که هفته گذشته بر اثر بیماری درگذشت و رسانه های خارجی او را همان دانش آموز کشته شده معرفی کردند، به اظهار نظر علی دایی واکنش نشان دادند. نشان داده شده.”

ابران ادامه داد: اشاره علی دایی به ادعاهای کذب رسانه های بیگانه در حالی است که وی با این اقدام به سرمایه اجتماعی خود ضربه زد و در عین حال مردم زادگاهش را نگران کرد. انتظار می رود علی دایی اشتباه خود را اصلاح کند.»

در مقاله ای با عنوان “اسطوره بازی کردی!” او به او نوشت: «آقای دایی، شما بازیکن بزرگی بودید. تو اسطوره فوتبال ایران هستی، اما با یک بازی کثیف و کوچک فریب خوردی.

انتقادها از علی دایی به دلیل مرگ دانش آموز اردبیلی در حالی شدت گرفته است که طی چند روز گذشته مقامات این شهر اظهارات ضد و نقیضی درباره درگذشت اسرا پناهی داده اند. ابتدا محمود صفری شهردار اردبیل مدعی شد این دانش آموز به دلیل مشکلات خانوادگی ناشی از طلاق والدینش با قرص برنج خودکشی کرده است. کمی بعد سید حامد عاملی استاندار اردبیل نیز علت مرگ این زندانیان را بیماری قلبی عنوان کرد. البته این سوال باعث افزایش عدم اطمینان شد.

البته در روزهای گذشته دیگر سلبریتی های دنیای ورزش در کانون جنجال های این دوست قرار گرفته اند. رسول خادم قهرمان سابق کشتی؛ او دیروز نیز در کانون آن بحث ها قرار داشت. در آن روز برخی رسانه های خارجی مدعی شدند که وی به برخی از دستگاه های امنیتی احضار و پاسپورتش ضبط شده است. این خبر البته از سوی رسانه های داخلی تایید نشد. اما رسول خادم روز گذشته یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد و از برخی نمایندگان انتقاد شدید کرد.

خادم نوشت: «کسانی که با عدم انجام مسئولیت‌های خود زمینه اعتراض مردم را ایجاد کرده‌اند، داغ‌تر شده‌اند و ادعا می‌کنند کسانی که دلسوز مردم بودند باید به عنوان مقصر اصلی تنش‌های اخیر پاکسازی شوند!» در حال محاسبه پروجکشن هستی!» قهرمان سابق کشتی سپس ادامه داد: «نماینده مجلسی که قرار است امروز در اعتراضات چند روز گذشته مسئولیت داشته باشد کجا بود؟ کدام سند را به مجلس آورد؟ با چه جنون فریاد زد تا معترضان ببینند حرف و مطالباتشان از سوی نمایندگان مردم پیگیری می شود و به حق آنها پرداخته می شود، مدعی شد که باید جامعه را از وجود برخی ورزشکاران، هنرمندان و… پاکسازی کرد. او سپس به شدت انتقاد کرد و درباره نمایندگان نوشت: «امروز اگر قرار است اصلاح شود، برخی نمایندگان هستند که نافرمانی خود را از مردم پشت شعارهای خود پنهان کرده اند!» اشکی که از هر طرف ریخته شد درب این مجلس!

رسول خادم البته پیش از این نیز با انتقاد نمایندگان مجلس مواجه شده بود. زمانی که علی کریمی به شدت مورد انتقاد و حمله قرار گرفت، در صفحه شخصی خود نوشت. وی در حمایت از علی کریمی و اعتراض به نمایندگان مجلس نوشت: شما نماینده کدام مردم هستید؟ اصلاً کجایید اهل کدام کشور و سرزمین هستید؟ اگر شما نماینده مردم بودید و پیگیر مطالبات مردم بودید، مردم در خیابان اعتراض نمی کردند… اما شما پیگیر مطالبات آنها بودید!

قهرمان کشتی جهان ادامه داد: می گویند چرا مردم دنبال علی کریمی می روند! افرادی که معترض هستند و جایی و هیچ کس برای ابراز اعتراض ندارند دنبال کسی می روند که جایگاه قابل قبول و قابل اعتمادی برای آنها دارد و به حرف آنها گوش می دهد. او حتی اگر قهرمان ملی و پیشکسوت ورزش هم باشد، هیچ منفعتی در دنیای سیاست و نسبت به این اعتراضات ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید