«عمامه بوسیدن» دهه هشتاد در مرزهای شرقی


ساعت: 11:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۲۳
کد خبر: 1910771

بوسیدن عمامه های شهرستان مرزی زیرکوه در دهه 80 که شجاعانه از شرقی ترین نقطه مرزی کشور دفاع می کنند، پاسخی به توهین به روحانیت بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خاورستان، روحانیت در طول تاریخ جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار مردم بوده و در مقاطع مختلف در انجام رسالت خود کوتاهی نکرده است. انقلاب اسلامی ایران به رهبری یکی از شاگردان امام خمینی (ره) زنده شد و به پیروزی رسید و امروز با رهبری رهبر معظم انقلاب با قدرت به راه خود ادامه می دهد.

اما نقش روحانیت در زنده نگه داشتن انقلاب و دین مبین اسلام باعث شده است که دشمنان و رژیم منفور آل سعود کینه شتری از این قشر عزیز داشته باشند و تیرهای زهرآلود خود را به سوی روحانیت شلیک کنند.


2c15d224 47c9 49bc 8ad9 fbb1db8b160a خبر خاکستری


* تلاش دشمن برای تضعیف روحانیت با «عمامه بستن»

حدود 2 ماه پیش شورش های دشمن به بهانه مرگ دختری به نام «مهسا امینی» در کشور شعله ور شد و این بهانه ای برای دشمن و حامیان خارجی آمریکایی و انگلیسی شد.

دشمن و رژیم آل سعود نقشه های بسیار شومی را در این شورش دنبال می کنند. در ابتدا شروع به بیان شعار «زن، زندگی، آزادی» کردند و مردم با گمراهی رسانه ها و تبلیغات دروغین و سخنان سلبریتی های غمگین و خود خوار به میدان اعتراض آمدند.

در ابتدا فقط شعار «زن، زندگی، آزادی» سر دادند و کم کم نقشه دشمن نقش بر آب شد و به مرحله توهین به نیروهای امنیتی و تضعیف موقعیت پلیس رسید و معترضان و اغتشاشگران وحشیانه دست به جنایات بزرگی زدند. نیروهای امنیتی به کشور ضربه زدند.

این پایان قیام های دشمن نبود و شعارها علیه نظام جمهوری اسلامی و رهبری توسط یاغیان مطرح شد و اینجا بود که نقشه دشمن برملا شد و آتش قیام ها هنوز روشن نشد. زمانی که رژیم آل سعود طرح دیگر خود که برداشتن عمامه بود، خاموش شد.

فتنه اخیر یهودی و سعودی به صورت جنگ ترکیبی توسط دشمنان آغاز شد و دشمن از تمام ظرفیت میدانی و رسانه ای برای حمله به جمهوری اسلامی ایران استفاده کرد.

یکی از آن طرف های این جنگ ترکیبی توهین به روحانیت و لباس روحانیت با استفاده از نیروهای مزدور میدانی تحت عنوان عمامه بستن و پوشش رسانه ای آن بود تا روحانیت همیشه روشن فکر در آشوب ها باشد. منزوی شده و می توانند راحت تر به ایران اسلامی فکر کنند. زانو بزنند.


b7c63de5 d4f5 4632 bd8e d4bf95adfea0 خبر خاکستری


* جایگاه روحانیت در اسلام

خداوند متعال جامعه بشری را موظف به فراگیری احکام حلال و حرام و امور دینی قرار داده و گروهی از این جامعه را به کوشش برای تخصص در این علوم الهی دستور داده است.

روحانیت به معنای امروزی که به قشر خاصی از جامعه گفته می شود در آغاز اسلام وجود نداشته است، زیرا در زمان حضور ائمه معصومین (ع) مردم مستقیماً مشکلات و سؤالات خود را در مورد شرع و شرع از ایشان می پرسیدند. خود و نمایندگانشان پاسخ سؤالات دینی مردم را بیان خواهند کرد.

البته عده ای هم بودند که به آنها «معنوی» نمی گفتند، بلکه وظایف معنوی را انجام می دادند، یعنی دین را گسترش می دادند و مردم را هدایت می کردند، مانند رهبر اسلام، پیامبر گرامی. اسلام (ص) عده ای را خطیب و برخی را قاری قرآن قرار داده و القا می کند.

ائمه عطار (علیهم السلام) نیز شاگردان و دانش آموختگانی داشتند که در عصر خود عملاً به انجام وظایف معنوی می پرداختند. امام علی علیه السلام به قطام بن عباس که از طرف او کارگزار مکه بود نوشت: برای سؤال کننده فتوا بده و جاهلان را تربیت کن و با علما مناظره کن.

امام صادق (علیه السلام) به ابان بن تغلب فرمود: «در مسجد المدینه و مردم ملاقات کنم، خوشحال می شوم شیعه ای مثل تو را ببینم. در مسجد مدینه بنشین و برای مردم فتوا بده، که دوست دارم مانند تو در میان شیعیان دیده شوند».


29259073 e3dd 4f52 a7a2 23ec2afcf652 خبر خاکستری


* وظایف و خدمات روحانیت

قرآن که اساس اسلام است باید تفسیر و بیان شود و تفسیر قرآن در درجه اول بر عهده رسول خدا (ص) بوده و بعد از ایشان تفسیر قرآن بوده است. مسئولیت جانشینان او به عبارت دیگر بر عهده ائمه عطار (علیهم السلام) بود و در زمان غیبت ایشان بر عهده علمای راستین بود که در واقع پیروان انبیا و جانشینان آنها بودند. روحانیون و علما

منبع دیگر در احادیث و معارف اسلامی است که پیامبر اکرم (ص) و ائمه عطار (ع) حفظ کرده اند و این روایات نیز باید تبیین و تفسیر شوند و روحانیون و عالمان دینی صاحب نظر در علم الذریه. ، علم الروایه و علم الحدیث شرح و تفسیر حدیث می کنند.

مقایسه احکام و مسائل با منابع قضایی، نیازمند اجتهاد و تلاش متخصصان در این زمینه است که از وظایف مهم علما و روحانیون نیز می باشد.

منصب و وظيفه روحانيت حول محور هدايت و تزكيه مردم است; نیازهای جامعه بشری تنها محدود به نیازهای جسمانی نیست و جامعه نیز تنها به پزشک، مهندس و … نیاز ندارد، بلکه مردم نیز نیازهای روحی و معنوی دارند که باید این نیازها برآورده و پاسخ داده شود.

بخش عمده رفع این نیازهای روحی و معنوی بر عهده روحانیت است و در واقع نقش روحانیت در جامعه مانند پزشک است.

آموزش آموزه های دینی و آشنایی مردم با معارف اسلامی از جمله ایمان به خدا که وظیفه پیامبران و ائمه است بر عهده علما و روحانیون در عصر حاضر است و آنان به عنوان یک مرجع دینی پاسخگوی مشکلات شرعی مردم هستند. و تعلیم می دهند و آنها را تربیت می کنند.

روحانیت در طول تاریخ همواره مورد اعتماد و عنایت مردم بوده و در مواقع سختی و محرومیت کمک خواسته و با تمام توان از مردم و مطالبات برحق آنان چه قبل و چه بعد از پیروزی انقلاب حمایت کرده اند. اسلام از حمایت مردم کم نداشت.


img19191388 flmr خبر خاکستری


*کمپین «بوسه عمامه» برای اعتلای شأن روحانیت

با توجه به اینکه عده ای از دهه 1980 در شورش های اخیر شرکت کردند و توسط رژیم آل سعود فریب خوردند تا نقشه زشت برداشتن عمامه را اجرا کنند. تعدادی از نوجوانان و جوانان انقلابی شهرستان مرزی زیرکوه در استان هواران کمپین «عمامه را ببوس» برگزار کردند.

کمپین «عمامه را ببوس» در واکنش به طرح زشت یهودی-سعودی از دهه هشتاد و دهه 90 در تمام شهرهای کشور در حال انجام است و اکنون به شرقی ترین نقطه مرزی کشور یعنی زیرکوه رسیده است. دیار در خراسان جنوبی.

آنان ناگزیر به حضور در دفتر امام جمعه شهرستان زیرکوه و مرکز حوزه علمیه آن شهر شدند و با گل به دست و لبانی خندان برای تشکر و قدردانی از زحمات روحانیون و طلاب در راه اسلام و انقلاب اسلامی به این مراکز آمدند.

محمدمهدی احمدی متولد 1392 از دانش آموزان شهرستان زیرکو در دهه 90 که در این کمپین شرکت کرده بود می گوید: امروز به دیدار روحانیون آمدیم تا از زحمات این عزیزان که همیشه پشتیبان نظام هستند تشکر کنیم.

وی در خصوص تلاش دشمن برای تضعیف روحانیت می گوید: دشمن از بصیرت و علم روحانیت آگاه است و به همین دلیل شروع به اجرای طرح عمامه زنی برای توهین به جایگاه و مرجعیت روحانیت کرد.

احمدی تصریح کرد: با اجرای بوسه عمامه به دشمن می گوییم اجازه نمی دهیم جایگاه روحانیت را تضعیف کنند و نمی توانند حتی یک نقطه از خاک ایران را تصرف کنند.


img19193321 utz5 خبر خاکستری


* جانمان را فدای روحانیت می کنیم

«علی صادق پور» نیز می گوید: همه ما یک صدا می گوییم به وجود روحانیت در جامعه افتخار می کنیم.

وی ادامه می دهد: روحانیون تمام وقت و زندگی خود را وقف رهبری مردم و کمک به جامعه کرده اند و باید قدردان زحمات این نزدیکان باشیم. با بوسیدن عمامه روحانیون اعلام کردیم که همیشه با آنها هستیم.

علی آقا می گوید درست است که جوان هستیم اما جانمان را فدای ایران اسلامی و مقام معظم رهبری و روحانیون می کنیم. دشمن به دنبال تخریب کشور و روحانیت است اما ما اجازه این کار را نمی دهیم.

این طلبه اهل شهرستان زیرکوه با بیان اینکه دشمن پیشرفت ایران اسلامی را نمی بیند می افزاید: دشمن می داند که ایران اسلامی با حمایت روحانیت و علما توانسته پیشروی کند و به همین دلیل اقدام به راه اندازی کرده است. طرح حمله به روحانیت


* اجازه توهین به روحانیت را نمی دهیم

محمد مصطفایی متولد 1383 از طلاب دهه 80 است که در ستاد امامه بوسی شرکت کرده است، می گوید: امروز که به حوزه علمیه و دفتر امام جمعه رفتیم از خدمات روحانیت تشکر و قدردانی کردیم. “

وی در خصوص علت حضور خود در این ستاد می گوید: روحانیون و طلاب در راه و سیره پیامبر گرامی اسلام (ص) هستند و همواره در همه صحنه ها برای خدمت به مردم حضور داشته اند.

مصطفی ادامه می دهد: با حضور در این کمپین به طلاب و روحانیون اعلام کردیم که همواره حامی آنها هستیم و اجازه اهانت به دشمنان و فرهیختگان را نخواهیم داد.

محمد آقا با بیان اینکه روحانیون و طلاب افرادی فهیم، شریف و فعال هستند، گفت: به همین دلیل دشمن به روحانیون حمله کرده است و ما تلاش می کنیم راه شهدا را ادامه دهیم و پشتیبان نظام و مرجعیت باشیم. .


img19183020 0hab خبر خاکستری


* سنگر پاسداری از اسلام، مرجعیت دینی و روحانیت خالی نخواهد ماند

یکی دیگر از دانش آموزان حاضر در این کمپین به نام «حسن آقا» متولد 1385 که حافظ کل قرآن کریم بود، گفت: متاسفانه در اغتشاشات اخیر به طلاب و روحانیون توهین شده و با شرکت در این کمپین، ایشان را به خود اختصاص داده است. حمایت خود را از روحانیت اعلام کرد.

وی ادامه می دهد: علما و روحانیون همواره با روشنگری و رهنمودهای خود نقشه های دشمن را به ما نشان داده اند و به همین دلیل دشمن می خواهد این نقطه قوت ما را به نقطه ضعف تبدیل کند و مطمئن هستند که موفق نمی شوند.

حسن آقا تصریح کرد: دشمن و کردها بدانند که ما در دهه 80 همواره پشتیبان نظام و ولایت فقیه خواهیم بود و سنگر پاسداری از اسلام و روحانیت و ولایت فقیه را خالی نخواهیم گذاشت.


* ما مدیون زحمات روحانیت هستیم

«ابراهیم عابدینی» معاون پرورشی و تربیت بدنی زیرکوه که مسئولیت برگزاری کمپین «بوس با عمامه» را در این شهرستان بر عهده دارد، می گوید: در چند وقت اخیر دیده اید که برخی کوته فکران و کوتاه مدت هستند. افراد بینا به روحانیت توهین کرده اند.»

وی با بیان اینکه معلمان باید از همه لحاظ الگو باشند، افزود: معلمان الگوی دانش آموزان هستند، از این رو بر آن شدیم تا با حضور طلاب در خدمت طلاب و روحانیت باشیم و عمامه های نور و هدایت را ارج نهیم.

عابدینی بیان می کند که روحانیون و طلاب پایدارترین لایه های نظام و انقلاب هستند و با روشنگری های خود بسیاری از مردم را از خواب بیدار کرده اند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی زیرکوه با بیان اینکه طلاب و روحانیون برای ارتباط با نسل جدید باید همگام با زمانه باشند، می افزاید: روحانیت همیشه شرایط زمانه را درک کرده و نسل جدید نیازهای جدیدتری دارد و برای این مهم است. دلیل، برای ارتباط با روحانیون باید به روز شوند.

وی می گوید: ما توسط علما و روحانیون تعلیم دینی و اعتقادی داریم و علما و روحانیون کمک زیادی به آگاهی مردم از زندگی دنیا و آخرت خود کرده اند و بی شک مرهون زحمات آنها هستیم.

عابدینی با بیان اینکه روحانیت الگوی ساده زیستی است افزود: روحانیت همیشه در کنار مردم و جامعه بوده و هست و به نمایندگی از همه مردم و دلواپسان امروز در خدمت روحانیت قرار گرفتیم و پرداختیم. احترام ما

معاون پرورشی و تربیت بدنی زیرکوه در پایان تصریح کرد: امروز دشمن به نقش مهم و موثر روحانیت در جامعه پی برده است و می داند که روحانیت بیدار کننده جوانان و نوجوانان است به همین دلیل به دنبال تضعیف روحانیت است. اما باید بدانند که نقشه هایشان شکست خواهد خورد و مردم بیدارتر خواهند شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید