عید غدیر فرصت مناسبی برای تبیین و نهادینه سازی گفتمان ولایت در جامعه است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در همایش عدالت از منظر امیرالمومنین(ع) در دانشگاه اراک گفت: عید غدیر عید انسانیت است. عید آزادی خواهان و حامیان قرارگاه ولایت و این ایام فرصت مناسبی برای تبیین و نهادینه سازی گفتمان ولایت در جامعه است.

دری نجف آبادی گفت: عدالت یکی از ارزشمندترین، عمیق ترین و مهم ترین سرمایه های انسانی و چشم و نور اسلام، قرآن و مکتب اهل بیت (علیهم السلام) و سرمایه بزرگی برای پیشرفت و ترقی است. تکامل انسان و جامعه بشری و نظام جهانی مبتنی بر عدالت است.

وی ادامه داد: در قرآن کریم تعابیر مختلفی از عدل ذکر شده است و از این رو هم عدالت در مقام تکوین و هم عدالت در تشریع از اهمیت بالایی برخوردار است و نظام تشریع مکمل نظام تکوینی است و کتاب شهید مطهری با عنوان عدل الهی که پیش از این نوشته شده است. بیشتر به مدت 50 سال برای شرایط امروز بسیار مفید است.

امام جمعه اراک افزود: همه اولیای الهی عدالت را محقق کرده اند و قرآن کریم می فرماید که هدف انبیای الهی برقراری عدل و قسط است و انقلاب اسلامی پس از سالها توسط امام (ره) برای برقراری عدالت و با احیای دوباره متولد شد. ارزش های اسلامی عدالت و برابری

نماینده فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: در دوران انقلاب اسلامی در راستای تحقق و برقراری عدالت گام های بزرگی برداشته شد اما کافی و کامل نیست و به همین دلیل در تحویل عدالت نمره کاملی نمی گیریم. عدالت و مشارکت، و ما خیلی دور هستیم.


نظام پرداخت در کشور باید عادلانه باشد

وی یادآور شد: نظام پرداخت در کشور باید عادلانه باشد و همه امکانات و ظرفیت ها در کشور عادلانه توزیع شود و مورد سوء استفاده عوامل فرصت طلب قرار نگیرد و دچار فساد نشود.

دری نجف آبادی با اشاره به اینکه در گام دوم انقلاب نیازمند برنامه ریزی عاقلانه و خردمندانه برای برقراری عدالت در همه بخش ها هستیم، افزود: در برنامه ششم ضریب جینی 34 دهم درصد تعیین شده است و باید تلاش جدی صورت گیرد. برای دستیابی به آن زیرا متأسفانه ضریب جینی قابل قبول نیست.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: نظام مدیریت، اشتغال، تصمیم گیری، قضاوت و همه اجزای نظام اسلامی باید بر محوریت عدالت باشد و عدالت کلید و کلید گام دوم انقلاب است.

وی ادامه داد: متأسفانه عدم تعادل اجتماعی در برخی از اقشار جامعه آزاردهنده است و باید موانع تحقق عدالت در همه عرصه ها برطرف شود.

دری نجف آبادی افزود: مدیریت منابع بانکی، منابع ارزی و نقل و انتقالات در کشور باید عادلانه توزیع شود و حرکت به سمت عدالت در همه بخش ها تحول آفرین است.


عدالت از ویژگی های مهم جامعه اسلامی است

امام جمعه اراک بابیان اینکه عدالت از ویژگی های مهم جامعه اسلامی است، تصریح کرد: عدالت عصاره تعالیم اسلامی و هدف نهایی تعالیم اسلامی است و در نظام اسلامی همه امور باید بر اساس عدالت باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: اجرای عزم ملی و اراده همه جانبه برای برقراری و گسترش عدالت در همه بخش ها، فرهنگ سازی، تامین گسترده پرسنلی برای اجرای عدالت و تقویت انگیزه در جامعه اسلامی از الزامات است. تحقق عدالت است و همه باید برای تحقق این راهکارها تلاش کنند و تلاش کنند.

وی گفت: کسانی که از عدالت فاصله می گیرند و مانع اجرای عدالت در اقشار مختلف جامعه می شوند باید رتبه منفی داده شود و جایگاهی در جامعه نداشته باشند.

امام جمعه اراک ادامه داد: پرهیز از اسراف و مصرف گرایی افراطی در جامعه اسلامی وظیفه همگان است و مردم مولفه اصلی برقراری عدالت در جامعه هستند و نقش آفرینی می کنند.


انقلاب اسلامی نقش مردم را در اداره کشور احیا کرد

دری نجف آبادی افزود: انقلاب اسلامی نقش مردم را در اداره کشور احیا کرده است و از این رو نقش مردم در برقراری عدالت بسیار مهم است و جامعه اسلامی بر اساس گفتمان علوی و فاطمی باید به سمت پیشرفت حرکت کند. و تحقق عدالت در همه بخشها و لذا گام دوم عدالت گام محوری عدالت است.

وی خاطرنشان کرد: معنای واقعی عدالت در جامعه اسلامی هدر دادن ظرفیت ها و فرصت ها نیست و اگر بازده کاری 30 درصد افزایش یابد قطعا تحول و اجرای عدالت را به همراه خواهیم داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید