عیلام فقیر نیست. اگر حق قانونی را به استان بدهند اوضاع فرق می کند


ساعت: 12:51
تاریخ انتشار: 1401/04/17
کد خبر: 1881727

وی با بیان اینکه اگر حق قانونی بدهند وضعیت استان ایلام متفاوت می شود، گفت: در غرب کشور روزانه نزدیک به 150 هزار بشکه تولید می شود که 145 هزار بشکه آن مربوط به استان ایلام است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از ایلام بیدار دکتر حسن بهرام نیا استاندار ایلام صبح امروز (26 تیرماه) در نشست مشترک با معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، مدیران حوزه نفت و گاز غرب کشور کشور و مدیران حوزه اقتصادی استان، خواستار اجرای حقوق اساسی و مهم استان شدند و در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی گفت: استان ایلام نماد خودسازی است. ایثار و مقاومت و رهبر معظم انقلاب اسلامی در وصف استان ایلام ادله علیه مراجع را تمام کرده است.

وی با عنوان این مقاله ادامه می دهد که عیلام فقیر نیست. اگر حق قانونی ما را به ما بدهند وضعیت استان فرق می کند و کلمه محرومیت از این کشور رخت برمی بندد، گفت: در غرب کشور روزانه نزدیک به 150 هزار بشکه تولید می شود که 145 هزار بشکه از آن تولید می شود. متعلق به استان ایلام است.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه ظرفیت های بسیار مهمی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در استان وجود دارد که شامل 5 درصد منابع نفتی کشور و 11 درصد منابع گازی کشور است، افزود: اما تاکنون تنها مقدار کمی وجود دارد. بخشی از ظرفیت میادین نفت و گاز و پتروشیمی ایلام واقعی شده است و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه خواستار سرمایه گذاری بیشتر در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی استان شد و تاکید کرد: یکی از ظرفیت های بالقوه ایلام که می تواند زمینه ساز توسعه استان باشد، حوزه نفت و گاز و انرژی است که باید سرمایه گذاری شود. توجه داشته باشید.

بهرام نیا در ادامه خواستار پرداخت سهم همه شرکت های آلاینده استان از آلایندگی شد و گفت: زمانی که آلایندگی در حوزه نفت و گاز استان را هدف قرار می دهد لازم است تمامی شرکت های مذکور علاوه بر پرداخت سهم خود به وظایف اجتماعی خود عمل کنند. از آلودگی های استان

وی با انتقاد از کاهش 14 شرکت آلاینده به 4 شرکت آلاینده در استان گفت: در گذشته 14 شرکت آلاینده در استان معرفی و این تعداد به چهار شرکت کاهش یافت که قطعا باید پیگیری و اصلاح شود.

استاندار ایلام در ادامه خواستار افتتاح حساب تمامی شرکت های بزرگ استان شد و افزود: 126 پیمانکار خارجی در حوزه نفت و گاز ایلام مشغول به کار هستند که با هماهنگی وزیر نفت مقرر شد در صورت انجام این شرکت ها اقدام کنند. اگر مسئولیت اجتماعی خود را انجام ندهند، مدیران نباید به آنها خدماتی ارائه کنند.

وی در ادامه به تخریب اکوسیستم منطقه و وجود آلاینده های متاثر بر مردم اشاره کرد و گفت: پیمانکاران می آیند و از زیرساخت های اینجا هم برای خود و هم برای توسعه کشور استفاده می کنند، اما نه تنها نمی دهند. اینجا چیزی است.» بلکه زیرساخت هایی که از طریق اعتبارات استانی ایجاد شده است یکی پس از دیگری در حال نابودی است و باید برای آن کاری انجام شود.

وی ادامه داد: پیرو اقدام، تعدادی از این شرکت ها در استان حساب باز کرده اند و در تلاش هستیم تا بقیه شرکت ها در این زمینه اقدام کنند.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه یک هزار و 400 نفر در پتروشیمی دهلران مشغول به کار هستند، افزود: 6 هزار نفر پرسنل در حوزه نفت، گاز و انرژی فعال هستند و تمام نیازهای آنها باید از ایلام خریداری شود.

وی همچنین خواستار استفاده از نیروهای بومی در شرکت های نفت، گاز و پتروشیمی استان شد و تاکید کرد: نیروی کار در شرکت های نفت، گاز و پتروشیمی باید از نیروهای بومی استان باشد، مگر اینکه تخصص آنها نباشد. موجود در استان

دکتر بهرام نیا در ادامه خواستار پرداخت یک درصد از تولید سالانه نفت و گاز استان و ایفای مسئولیت اجتماعی شرکت های بزرگ استان شد و گفت: در صورت اجرایی شدن این امر می تواند تحول عظیمی را در صنعت ایجاد کند. استان .

وی افزود: به عنوان مثال اگر تنها یک لایحه شرکت نفت تصویب شود حدود 600 میلیارد تومان برای ایلام به ارمغان می آورد که می تواند بسیاری از مشکلات استان از جمله بدهی شهرداری ها به کارگران را حل کند.

دکتر بهرام نیا با اشاره به دیدار با وزیر نفت گفت: در دیدار با وزیر درخواست کردیم که به بهداشت و درمان استان توجه ویژه داشته باشد و بیمارستانی در استان ایجاد شود.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به بازدید روز گذشته از سایت پیشنهادی پارک پلی پرو پیلین در صالح آباد مهران خاطرنشان کرد: یکی از نکات قابل توجه در سفر رئیس جمهور پروژه مگا پروژه پارک پلی پرو پیلین بود که مورد بازدید قرار گرفت. دیروز.

وی افزود: 92 کارخانه در این پارک راه اندازی می شود و برای 4 هزار و 200 نفر به صورت مستقیم و 10 هزار نفر به صورت غیرمستقیم ایجاد اشتغال می کند.

دکتر بهرام نیا ادامه داد: هلدینگ خلیج فارس وارد این پروژه بزرگ خواهد شد و در صورت عدم وجود موانع ثانویه در آینده نزدیک کار آغاز خواهد شد.

وی با تشکر از مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس گفت: ایشان با انجام صفر تا صد شغل موافقت کردند.

استاندار ایلام در پایان با تشکر از حضور اصحاب رسانه در این نشست گفت: رسانه ها با تبیین و ایجاد هم افزایی در اطلاع رسانی دستاوردها و اقدامات انجام شده به ارتقای نظام جمهوری اسلامی ایران و استان ایلام کمک می کنند. به موقع».

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید