غایب: اطلاعات دوربین های مدار بسته تا بازگشت به برجام در ایران باقی می ماند

غایب: اطلاعات دوربین های مدار بسته تا بازگشت به برجام در ایران باقی می ماند

روهر نه : رئیس نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان های بین المللی در وین گزارش جدید مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره راستی آزمایی اجرای برجام را تشریح کرد.

محمدرضا قائبی در پی انتشار گزارش شامگاه چهارشنبه مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره راستی‌آزمایی اجرای برجام در ایران و انتشار برخی اخبار نادرست، نادرست و مغرضانه از سوی برخی رسانه‌های خارجی، اعلام کرد: گزارش فنی به روز شده است حوزه نظارت بر اجرای برجام در راستای قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد است که اعضای این سازمان را از آخرین تحولات و همچنین اطلاعات فنی جدید مرتبط با فعالیت های هسته ای ایران مطلع می کند.

وی افزود: در این گزارش آمده است که پس از اطلاع ایران به آژانس در 29 دی، قصد دارد به جای کرج در مکانی جدید در اصفهان، لوله های سانتریفیوژ تولید کند و بازرسان آژانس در تاریخ 31 دی در کرج و اتاق ها برای این منظور اقدامات لازم را انجام خواهند داد. دوربین های مداربسته برچیده شد و تولید لوله های سانتریفیوژ چرخشی در آن مکان متوقف شد و در 24 ژانویه، دوربین های نظارتی آژانس بدون دسترسی به حافظه آنها در اصفهان نصب شد و اطلاعات مربوطه تا زمان بازگشت ایران به برجام در اختیار آژانس قرار گرفت. در ایران قرار نمی گیرد و ذخیره نمی شود. به همین دلیل، آژانس اعلام کرد که نمی تواند تأیید کند که آیا تولید قطعات سانتریفیوژ در اصفهان آغاز شده است یا خیر.

رئیس نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان های بین المللی در وین ادامه داد: همه آنها غیرفعال هستند.

دیدگاهتان را بنویسید