گزارش «افسر آگاه امنیتی» از نتیجه «بررسی دوربین‌های مدار بسته اطراف و داخل مدارس»

گزارش «افسر آگاه امنیتی» از نتیجه «بررسی دوربین‌های مدار بسته اطراف و داخل مدارس»

در برخی موارد مظنونان دستگیر می شوند اما پس از تحقیقات مشخص می شود که آنها هیچ ارتباطی با پرونده نداشته اند.

یک مقام باتجربه امنیتی در پاسخ به این سوال که آیا دوربین های مدرسه بررسی شده است یا خیر، به خبرنگار فارس گفت: تمام مدارسی که مجهز به دوربین مداربسته بودند، دوربین هایشان بررسی شده است. علاوه بر این دوربین های شهری اطراف این مدارس نیز بررسی شده است. تاکنون هیچ مورد مشکوکی مشاهده نشده است.

وی تاکید کرد: البته در برخی موارد متهمان بازداشت شدند اما پس از تحقیقات مشخص شد که آنها هیچ ارتباطی به این موضوع ندارند.

این مقام امنیتی افزود: در چنین مواقعی بررسی دوربین ها از اولین کارهایی است که انجام می شود. علاوه بر این، در زمانی که دانش‌آموزان، معلمان و کارکنان در مدرسه هستند، ترافیک مشکوک به مدارسی که دوربین ندارند، قابل گزارش نیست. یعنی اگر در ساعاتی که دانش آموزان در مدرسه هستند ترافیک غیرعادی وجود دارد، یک نفر آن را ببیند و گزارش دهد.

تاکنون در 250 کلاس از مدارس سراسر کشور، تعداد محدودی از دانش آموزان احساس عارضه و ناراحتی داشته اند. آزمایش‌های انجام‌شده نشان داد که در کمتر از پنج درصد مراجعان، محرک‌هایی وجود دارد که باعث می‌شود دانش‌آموزان احساس ناخوشایندی داشته باشند و علائمی از خود بروز دهند.

در جلسه مشترک کمیته علمی وزارت بهداشت و درمان، با توجه به اطلاعات ارائه شده از سوی استانداران مرتبط با مشکل و سایر دستگاه های ذیربط، مشخص شد که بیش از 90 درصد از ابراز ناراحتی دانش آموزان بوده است. ناشی از اضطراب و نگرانی های ایجاد شده در محیط کلاس و مدرسه است.

دیدگاهتان را بنویسید