غذایی که «آشپز» برای پوتین آماده کرد

غذایی که «آشپز» برای پوتین آماده کرد

پریگوژین دیشب در تلگرامی اعلام کرد که نیروهایش مورد حمله موشکی قرار گرفته اند و او نیز تلافی خواهد کرد. پریگوژین که زمانی از متحدان نزدیک ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بود و او را “آشپز پوتین” می نامیدند، در بیانیه خود گفت: “شورای فرماندهان واگنر تصمیم گرفته است که شرارت رهبری نظامی روسیه باید متوقف شود.”

فرارو- گروه واگنر که ارتش روسیه را به بمباران نیروهای خود در اوکراین متهم می کند، از ورود شبه نظامیان خود از اوکراین به خاک روسیه خبر داد. اقدامات «ضد تروریستی» در مسکو انجام شده و از ساکنان روستوف خواسته شده است که خانه های خود را ترک نکنند.

به دنبال افزایش تنش بین ارتش روسیه و مزدوران گروه واگنر، یوگنی پریگوژین، رهبر این گروه از ورود نیروهای خود از اوکراین به شهر روستوف در جنوب روسیه خبر داد.

تصاویری از حضور نیروهای واگنر در مقر نظامی آن شهر در شبکه های اجتماعی منتشر شده است و این گروه می گوید با طلوع آفتاب توانسته مناطقی از آن شهر را تصرف کند.

شهردار مسکو از اتخاذ تدابیر «ضد تروریستی» در این شهر خبر داد. به گزارش رسانه های روسی، هشدار امنیتی در شهر روستوف برای آمادگی برای دفاع در برابر حمله خارجی صادر شده است.

مقامات محلی از ساکنان روستوف خواستند که خانه های خود را ترک نکنند.

وب‌سایت‌های خبری روسیه عکس‌هایی را منتشر کردند که نشان می‌دهد تانک‌های گارد ملی ساختمان فرماندهی منطقه نظامی جنوبی در روستوف را هدف قرار می‌دهند.

ویدئویی نیز در فضای مجازی منتشر شده است که نشان می دهد خیابان های منتهی به کاخ کرملین در مسکو بسته است.

شرکت خصوصی واگنر که شبه نظامیان آن در کنار روسیه در جبهه های اوکراین می جنگند، ارتش روسیه را به بمباران مواضع اعضای این گروه در اوکراین متهم کرد. یوگنی پریگوژین، فرمانده این گروه می گوید که در این حمله تعداد زیادی از نیروهایش کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این خبر صحت ندارد و این اتهام “غیر واقعی” است.

کمیته ضد تروریسم روسیه نیز ادعای فرمانده واگنر را “بی اساس” خواند و از تشکیل “پرونده جنایی” علیه وی به دلیل دعوت به “شورش مسلحانه” خبر داد.

بر اساس اخبار منتشر شده در رسانه های دولتی روسیه، کامیون های سنگین نظامی و خودروهای زرهی از بامداد امروز شنبه 24 ژوئن در مناطق مختلف مرکزی مسکو مستقر شده اند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از این موضوع مطلع است.

گروه واگنر که در صفوف خود از جنایتکاران زندانی استفاده می کند و در ماه های اخیر نقش کلیدی در تصرف شهر باخموت اوکراین ایفا می کند، مدتی است که از رهبری وزارت دفاع روسیه انتقاد کرده است.

رهبر این گروه وزیر دفاع و رئیس ستاد ارتش روسیه را متهم کرد که نمی توانند به اهداف نظامی این کشور در اوکراین دست یابند.

بر اساس آخرین اخبار، وی آنها را “خائنانی” خواند که به روسیه “توهین” کردند و قول داد که موضوع را با این دو نفر “حل” کند.
پوتین: چیزی که ما با آن روبرو هستیم خیانت است

ولادیمیر پوتین در واکنش به تحرکات شب گذشته گروه واگنر، در یک سخنرانی گفت که نیروهای واگنر از طریق شورش مسلحانه در یک توطئه جنایتکارانه شرکت داشتند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که تلاش ها و هماهنگی بین نیروهای روسیه باید افزایش یابد.

پوتین افزود: آنچه امروز با آن روبرو هستیم خیانت داخلی است و ما به اتحاد همه نیروها در روسیه نیاز داریم. تفاوت ها را باید کنار گذاشت. من به جنگجویان واگنر هشدار می‌دهم که وقتی روسیه با نبرد سختی روبرو می‌شود، وارد ماجراجویی‌های جنایتکارانه نشوند. هرگونه نابسامانی داخلی تهدیدی مرگبار برای دولت و سیلی به صورت مردم روسیه است. برخی تلاش می کنند کشور را وارد جنگ داخلی کنند.

وی ادامه داد: من برای جان و امنیت مردم روسیه و کشور می جنگم و اکنون روسیه به اتحاد همه نیروهای خود نیاز دارد. چیزی که ما با آن روبرو هستیم یک خیانت درونی است و مانند خنجر از پشت است. منفعت شخصی منجر به خیانت به کشور شده است و به همین دلیل نیروهای ما درگیر آن هستند. تمام کسانی که راه خیانت را در پیش گرفته اند مجازات خواهند شد و دستورات لازم به نیروهای مسلح داده شده است.

رئیس جمهور روسیه تصریح کرد: من به عنوان رئیس جمهور و فرمانده کل قوا تمام تلاش خود را برای حفاظت از کشور انجام خواهم داد و کسانی که شورش مسلحانه را سازماندهی و آغاز کردند به دست عدالت سپرده خواهند شد. هر کسی که شورش را سازماندهی می کند، در تلاش است کشور را به سمت تسلیم و جنگ داخلی سوق دهد. در مسکو و تعدادی از استان ها رژیم ضد تروریستی اعلام شده و اقداماتی برای بازگرداندن ثبات در روستوف انجام خواهد شد. من از کسانی که در این راه می روند می خواهم از این اقدامات جنایتکارانه دست بکشند.

دیدگاهتان را بنویسید