غذای مضر برای سرماخوردگی

غذای مضر برای سرماخوردگی

روز جدید :مرطوب کننده: لبنیات مخاطی را که برای آلرژن های بدن مضر است موقتا غلیظ می کند.

با سرماخوردگی، سیستم ایمنی بدن ضعیف می شود و خوردن هر چیزی می تواند بر آن تاثیر بگذارد. شاید بسیاری از مواد مغذی وجود داشته باشند که در این دوران مضر تلقی شوند.

نقش تغذیه در درمان هر بیماری به ویژه سرماخوردگی و آنفولانزا بسیار مهم است و نمی توان از آن غافل شد. غذاهای زیادی وجود دارند که در حالت عادی سالم و مفید هستند، اما در هنگام سرماخوردگی باید از مصرف آنها اجتناب کنید. به همین دلیل در این قسمت شما را با غذاهایی آشنا می کنیم که به دلیل خواص بالایشان در زمان سرماخوردگی نباید مصرف شوند.

آب نبات و شیرینی

آب نبات مملو از قند است و در نتیجه برای سلامتی بدن در هنگام سرماخوردگی باید از مصرف آن پرهیز کرد زیرا عامل التهاب است و سیستم ایمنی بدن را کاهش می دهد و گلبول های سفید را ضعیف می کند.

توت فرنگی

توت فرنگی یک غذای بسیار سالم است، اما می تواند باعث احتقان بینی شود و همچنین می تواند باعث ایجاد مخاط و ناراحتی در بینی و سینوس ها در افراد مبتلا به سرماخوردگی شود.

شیر نر

شیر یکی از غذاهایی است که هنگام سرماخوردگی یا عفونت های این چنینی باید از آن اجتناب کنید. لبنیات به طور موقت مخاط را غلیظ می کند که برای آلرژن های بدن مضر است.

بستنی

بستنی گلودرد را تسکین می دهد، اما می تواند مدت سرماخوردگی را طولانی کند. همچنین دارای چربی زیاد و عاملی برای افزایش التهاب در نظر گرفته می شود. پس تا جایی که می توانید از آن اجتناب کنید.

ماست

هنگام مبارزه با سرماخوردگی، باید از مصرف همه محصولات لبنی از جمله ماست خودداری کنید. زیرا ماست نیز عامل ایجاد خلط زیاد در بدن است.

قهوه

در این مدت قهوه ممکن است به شما احساس آرامش بدهد، اما این لذت کاملا زودگذر است، زیرا قهوه بدن را کم آب می کند و در نتیجه باعث افزایش درد عضلانی در هنگام سرماخوردگی می شود و سیستم ایمنی بدن برای عملکرد بهتر باید رطوبت خود را حفظ کند. .

نان

اگر آلرژی خفیف به گلوتن دارید، هنگام سرماخوردگی باید حتما از نان اجتناب کنید. در چنین شرایطی مصرف گندم باعث التهاب در هنگام سرماخوردگی و افزایش مخاط خواهد شد.

فلفل قرمز

غذاهای تند حاوی فلفل قرمز در هنگام سرماخوردگی رایج است و باید به طور کامل از مصرف آنها پرهیز کرد. این غذاها آبریزش بینی را نیز بدتر می کنند. اگر یادتان باشد در مطالب قبلی قسمت سلامتی استفاده از فلفل سیاه برای سرماخوردگی توصیه شده بود.

انبه

انبه آزاد کننده هیستامین است و می تواند تورم و التهاب بینی را افزایش دهد. پس بهتر است در این مدت از انبه استفاده نکنید.

موز

موز فواید زیادی برای سلامتی دارد، اما برای درمان سرماخوردگی توصیه نمی‌شود، زیرا تولید هیستامین را تحریک می‌کند و همچنین قند بالایی دارد که می‌تواند باعث التهاب و کاهش توانایی سیستم ایمنی بدن شود.

گوشت قرمز

اگر در زمان سرماخوردگی دچار مشکلات گوارشی و حالت تهوع می شوید، بهتر است مدتی از مصرف گوشت قرمز خودداری کنید. چربی و پروتئین بالای گوشت قرمز در این دوره توصیه نمی شود.

پیتزا

پیتزا عاملی برای بدتر شدن علائم سرماخوردگی است و همچنین حاوی چربی اشباع شده است که باعث افزایش التهاب و بدتر شدن آلرژی غذایی شما می شود.

ماهی تن

حتما از خوردن ماهی تن در هنگام سرماخوردگی خودداری کنید زیرا همه انواع ماهی تن حاوی هیستامین هستند که التهاب را افزایش می دهد و می تواند باعث شود بینی شما سریعتر مسدود شود و تنفس را سخت تر کند.

بادام زمینی

بادام زمینی یکی از شایع ترین آلرژن هاست و باعث افزایش تولید هیستامین می شود.

پاستا

کربوهیدرات های فرآوری شده مانند ماکارونی با آرد یکی از رژیم های غذایی ممنوع برای درمان سرماخوردگی است. قند موجود در آن عاملی برای افزایش اشتها و کاهش عملکرد سیستم ایمنی بدن است.

انواع شکلات

شکلات دارای قند بسیار بالایی است که تولید مخمر را در بدن افزایش می دهد و باعث رشد بیش از حد باکتری ها می شود و همچنین دارای سطح بالایی از چربی اشباع شده است که عاملی برای افزایش التهاب و تشدید علائم آنفولانزا است.

مافین و بیسکویت

کوکی ها پر از شکر هستند. اگر می خواهید علائم سرماخوردگی را بدتر و شدیدتر کنید از آن استفاده کنید. قند موجود در آن عاملی برای افزایش التهاب است.

آب نبات گامی

قرص ها التهاب را افزایش می دهند. همه شیرین کننده های مصنوعی عاملی برای کاهش عملکرد سیستم ایمنی هستند. پس بهتر است از انواع شکلات ها، حتی شکلات های بدون قند خودداری کنید.

هات داگ

دلایل زیادی وجود دارد که چرا هنگام بیماری یا سرماخوردگی باید از خوردن این غذا اجتناب کنید. غذاهای شور از جمله هات داگ عاملی برای تشدید علائم سرماخوردگی و همچنین افزایش سردرد هستند.

پپرونی

پپرونی یکی از مواد رایج برای تهیه ساندویچ و پیتزا است. پپرونی گوشت فرآوری شده عامل سردرد است. سدیم را در بدن افزایش می دهد که باعث کم آبی بدن می شود و همچنین چربی اشباع زیادی دارد که باعث افزایش التهاب می شود.

میگو

هنگام سرماخوردگی باید با انواع غذاهای دریایی از جمله میگو خداحافظی کنید، زیرا میگو سینوس های شما را تحریک می کند و هیستامین ترشح می کند.

سوسیس

مهم نیست چقدر سوسیس دوست دارید. تا زمان بهبودی کامل از سرماخوردگی سوسیس و کالباس نخورید، زیرا ترکیب سدیم و چربی اشباع شده در سوسیس مضر است و همچنین می تواند سردرد را افزایش دهد.

نوشیدنی انرژی زا

برای داشتن قدرت خوب در هنگام سرماخوردگی، باید تا حد امکان استراحت کنید. نوشیدنی های انرژی زا در این مدت بدن شما را کم آب کرده و وضعیت را بدتر می کند.

چیپس سیب زمینی

چیپس سیب زمینی هرگز غذای سالمی در این دوران نیست زیرا چربی و روغن موجود در آن گلوی شما را تحریک می کند و همچنین محتوای سدیم بدن شما را کم آب می کند.

گرانولا

در زمان سرماخوردگی حتما باید از مصرف این میان وعده پرهیز کرد زیرا باعث ناراحتی زیادی به خصوص هنگام بلع می شود و همچنین قند بالایی دارد که التهاب و مشکلات سینوسی را افزایش می دهد.

گردو

گردو باید بخشی طبیعی از رژیم غذایی افراد باشد، اما چربی گردو و سطح هیستامین بالای آن می تواند سرماخوردگی را برای شما سخت تر کند.

سرکه

سرکه همچنین دارای هیستامین بالایی است و در هنگام سرماخوردگی باعث احتقان و تورم بینی می شود. تا زمانی که علائم به طور کامل از بین نرفت از سرکه استفاده نکنید.

انواع پنیر

تا حد امکان از مصرف انواع پنیر در این دوران خودداری کنید زیرا همگی باعث افزایش هیستامین در بدن شده و باعث سردرد، خارش و حساسیت پوستی می شوند.

خمیر

دوغ ماهیتی اسیدی دارد، همچنین هیستامین بالایی در بدن تولید می کند. پس حتما باید در این مدت از مصرف آن خودداری کنید.

سیب زمینی سرخ کرده

سیب زمینی سرخ کرده در زمان سرماخوردگی ممنوع است و به دلیل داشتن چربی زیاد عاملی برای افزایش حجم التهاب، درد قلبی و سوء هاضمه است و همچنین می تواند عاملی برای استفراغ و آلرژی هایی مانند رفلاکس اسید باشد.

نوشیدنی بدون الکل

نوشابه قطعا در هنگام سرماخوردگی هضم غذا را مختل می کند و سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند و قند زیاد باعث ایجاد مشکلاتی برای سلول های ایمنی نیز می شود.

پنیر کبابی

دلایل زیادی برای پرهیز از پنیر کبابی در دوران سرماخوردگی وجود دارد که یکی از آنها میزان بالای چربی اشباع شده و سدیم آن است که هر دو باعث افزایش خشکی و التهاب در این دوران می شوند.

میلک شیک

این شیک خامه ای هرگز نباید در هنگام سرماخوردگی مصرف شود، زیرا سیستم ایمنی را به شدت ضعیف می کند و عفونت را تشدید می کند و همچنین لبنیات عاملی برای افزایش اشتها و استرس در بدن در این دوران است.

سس سویا

سس سویا نیز مانند سرکه باعث التهاب می شود و همچنین سدیم بالایی دارد و بدن را کم آب می کند.

برگ زردآلو

برگ‌های زردآلو را باید به‌صورت تازه مصرف کرد تا از فواید ایمنی بدن بهره‌مند شود، اما میوه‌ی خشک آن یک عامل تقویت‌کننده هیستامین و افزایش سردرد است.

آناناس

در این دوران باید از مصرف آناناس نیز پرهیز شود زیرا باعث تشدید علائم سرماخوردگی می شود و همچنین حاوی اسید اسکوربیک است که باعث افزایش سوزش گلو و بینی می شود.

ماهی

همانطور که گفتیم بهتر است در زمان سرماخوردگی از خوردن هر گونه ماهی از جمله شاه ماهی خودداری کنید. این ماهی معمولاً به صورت دودی مصرف می شود و در نتیجه سدیم بالای آن اثرات منفی مانند کم آبی در بدن بر جای می گذارد.

آووکادو

آووکادو میوه ای با چربی بالا و هیستامین فراوان است و خوردن آن در هنگام سرماخوردگی باعث افزایش آبریزش بینی و اختلال در هضم می شود.

بادمجان

بادمجان یک سبزی آلرژیک به حساب می آید که هیستامین بالایی دارد و جویدن آن باعث احتقان و تورم بینی در این دوران می شود.

اسفناج

اسفناج یک غذای کامل و سرشار از آهن، ویتامین C و ویتامین K است، اما متاسفانه به دلیل وجود هیستامین در هنگام سرماخوردگی نباید از آن استفاده کنید.

بادام هندی

بادام هندی به عنوان یک میان وعده رایج در نظر گرفته می شود، اما در هنگام سرماخوردگی به دلیل هیستامین بالا باید از مصرف آن اجتناب کرد، زیرا باعث تحریک گلو و علائم آلرژی می شود.

تاریخ

خرما جزو میوه های خشک محسوب می شود و در سرماخوردگی باعث کم آبی بدن می شود. همچنین دارای هیستامین است و قند زیاد موجود در آن مشکلات مرتبط با عفونت را بدتر می کند.

شکل

انجیر یک غذای سالم و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است، اما در هنگام سرماخوردگی باید از خوردن انجیر به خصوص انجیر خشک خودداری کنید، زیرا باعث افزایش حساسیت، آبریزش بینی و سردرد می شود.

آلو خشک

آلو برای درمان یبوست ضروری است. سطح بالایی از هیستامین دارد و مشکلات مرتبط با سرماخوردگی را تشدید می کند.

یک کیک

ممکن است در این مدت به یک جشن تولد دعوت شده باشید، اما هرگز کیک تولد نخورید زیرا خامه و شکر موجود در آن علائم شما را بدتر می کند.

دونات

دونات سیستم ایمنی را گیج می کند. دونات سرشار از قند و کربوهیدرات است و به دلیل سرخ شدن، روغن زیادی وارد آن شده است که عاملی برای تشدید علائم سرماخوردگی است.

کره

کره سرشار از چربی اشباع شده است، التهاب را افزایش می دهد و سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند و همچنین جزء لبنیات محسوب می شود و می تواند مخاط زیادی در دستگاه تنفسی فوقانی ایجاد کند.

آب میوه های غیر طبیعی

مصرف آب میوه در این دوران به ترمیم بدن شما کمک می کند و همچنین سرشار از ویتامین C است، اما باید به دنبال آب میوه طبیعی باشید. آب میوه های آماده حاوی قند زیادی هستند که باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود.

غذاهای ترد

تا حد امکان از خوردن هر نوع غذای ترد که اغلب سرخ شده است خودداری کنید، زیرا این غذاها باعث تحریک گلو و افزایش سرفه می شوند.

برگر

برگر یکی از آن غذاهایی است که مردم واقعاً آن را دوست دارند، اما قطعاً غذای مناسبی برای سرماخوردگی نیست و باعث افزایش التهاب در بدن شما می شود.

چوب شور

چوب شور یکی از غذاهای مورد علاقه مخصوصا برای کودکان است اما به دلیل نمک موجود در آن حتما از مصرف آن پرهیز کنید زیرا سوزش گلو را افزایش می دهد و سدیم موجود در آن باعث کم آبی بدن می شود.

شربت افرا

شربت افرا تا بهبودی کامل از سرماخوردگی نباید مصرف شود زیرا قند بسیار بالایی دارد و باعث افزایش التهاب و تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود.

غذای سرخ شده

شاید فکر کنید که خوردن پیاز در این دوران به نوعی توصیه می شود، اما پیاز و غذاهای سرخ شده سرشار از روغن هستند و سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید