غرب قدرتی ندارد که ما را محکوم کند


ساعت: 17:52
تاریخ انتشار: 14/07/1400
کد خبر: 1811515

سفارت روسیه در ایران به توئیت سفیر لندن در تهران درباره حوادث اوکراین پاسخ داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اقدام سفیر انگلیس در توییتر درباره تحولات کنونی اوکراین و تاکید بر «هجوم غیرقانونی روسیه» به این کشور واکنش سفارت مسکو در تهران را در پی داشت.

سایمون شرکلیف سفیر انگلیس در ایران در صفحه توئیتر خود به دو زبان انگلیسی و فارسی عکسی از پرچم اوکراین بر درب سفارت لندن در تهران منتشر کرد و در پیامی توئیتری درباره رویدادهای اوکراین موضع شدیدی علیه روسیه گرفت.

سفیر لندن در تهران نوشت: ما در همبستگی با دوستان اوکراینی خود پرچم اوکراین را برافراشتیم. بریتانیا در مقابل تهاجم غیرقانونی روسیه به یک کشور مستقل در کنار مردم اوکراین ایستاده است. ما با اوکراین هستیم.

سفیر انگلیس در ایران در توئیتی نوشت

سفارت روسیه در ایران به توئیت ایران و محتوای پیام سفیر انگلیس واکنش نشان داد و سخنان سایمون شرکلیف را رد کرد و انگلیس و دیگر کشورهای غربی را به دلیل دخالت و جنگ در سایر نقاط جهان به سخره گرفت.

سفارت مسکو در تهران در توییتر خود نوشت: با توجه به انتقاد غرب از عملیات نظامی روسیه در اوکراین به ویژه توئیت سایمون شرکلیف، سفارت روسیه اعلام کرد: کسانی که در سال 1999 شهرهای صلح آمیز صربستان را بمباران کردند، در سال 2003 به طور غیرقانونی لیبی، سوریه را ویران کردند و فرار کردند. افغانستان به شکلی نفرت انگیز. آنها هیچ صلاحیت اخلاقی برای محکوم کردن روسیه ندارند.”

انتهای پیام/ص

دیدگاهتان را بنویسید