نمی گذاریم معدن کار کند/ چه مافیایی و قدرتی خارج از تصمیم استاندار یزد است؟


ساعت: 10:08
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1812212

رئیس شورای اسلامی شهر بهاباد گفت: در معدن همیجان بهاباد مافیا و قدرتی وجود دارد که علیرغم مخالفت فرمانداری با معدن تصمیم گیری می کند و در این معدن به فعالیت خود ادامه می دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عباس اقبال رئیس شورای اسلامی شهر بهاباد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه مدیرکل منابع طبیعی و مدیرکل محیط زیست استان و حتی فرمانده نیروی انتظامی استان یزد کاملا مخالف فعالیت ها و عملیات حمیدجان هستند، گفت: در این راستا به طور کامل مخالفت می کنیم. وی ادامه داد: حتی خود استاندار در سفر به منطقه با مردم صحبت کرد و اعلام کرد که اگر بهره برداری از این معدن منجر به تخریب منابع طبیعی شود، حتی اگر این معدن هزاران میلیارد درآمد داشته باشد، مخالف فعالیت او هستیم. ما اجازه نخواهیم داد.»

وی ادامه داد: اما شاهد هستیم که با وجود مخالفت صریح مسئولان ارشد استانی در این زمینه، این افراد همچنان به کار خود ادامه می دهند.

فرماندار سابق بهاباد در سفر اخیر معاون سیاسی امنیتی استانداری به این شهرستان با طرح این سوال که در حوزه این معدن چه مافیایی و قدرتی دارد که می تواند حتی فراتر از تصمیم مسئولان ارشد استانی به فعالیت خود ادامه دهد. . آنها با هم سفر کردند و اوضاع را از نزدیک تماشا کردند که با صدور مجوز فعالیت معدن در این منطقه، آنها را شگفت زده کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر بهاباد با اشاره به اینکه صاحبان این معدن بارها مردم منطقه را مورد ضرب و شتم قرار داده اند اما کسی پیگیر موضوع نشده است، گفت: وارد شدند اما با شکایت صاحبان معدن برای 10 نفر. ، هر کدام 400 میلیون جریمه شدند.

اقبال بار دیگر پرسید که این معدن واقعاً متعلق به کدام مافیا و دولت است که باعث نادیده گرفته شدن مردم شد، آنها خون ما را خواهند ریخت و ما اجازه کار این معدن را نمی دهیم.

اقبال رئیس شورای اسلامی شهر بهاباد در پایان گفت: در صورت ادامه کار این معدن هویت منطقه و مکان از بین می رود و این دلیل مخالفت ما با فعالیت این معدن است که منجر به به هر نحوی اجازه کار روی آن را بدهد. «به معدن و صاحبانش ندهید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید