غرب مستکبر روز به روز در همه جای دنیا ضعیف می شود


ساعت: 11:38
تاریخ انتشار: 1401/04/17
کد خبر: 1881703

رهبر معظم انقلاب در پیامی به زائران بیت الله الحرام:

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی به زائران بیت‌الله الحرام تأکید کردند: غرب استکبار روز به روز در منطقه حساس ما و این اواخر در کل جهان ضعیف‌تر می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حضرت آیت الله خامنه ای در پیامی به زائران بیت الله الحرام، وحدت و معنویت را دو پایه اصلی حج و دو عامل عزت و سعادت امت اسلامی خواندند و بر پیامدهای درخشان رشد بیداری و نفس اسلامی تأکید کردند. -آگاهی و ظهور پدیده عظیم مقاومت، خاطرنشان کرد: استکبار در منطقه حساس ما و اخیراً در تمام دنیا روز به روز ضعیف‌تر می‌شود، البته نباید حتی لحظه‌ای از رمز دشمن غافل شد. ما باید امید و اعتماد به نفس را که بزرگترین سرمایه برای ساختن آینده است، با تلاش و هوشیاری افزایش دهیم.

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی که صبح امروز (جمعه) توسط حجت الاسلام والمسلمین نواب (نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و رئیس حجاج ایرانی) در صحرای تهران قرائت شد. عرفات به شرح زیر است:

به نام خدا

و سبحان الله رب العالمین و سلام علی محمد مصطفی و آل پاکان و اصحاب تولیدکنندگان.

خدای عزیز و فرزانه را سپاس می گوییم که بار دیگر موسم پرفیض حج را محفل ملت های مسلمان قرار داد و این راه رحمت و رحمت را به روی آنان گشود. امت اسلامی دوباره می تواند در این آیینه شفاف و جاودانه وحدت و یکپارچگی خود را مشاهده کند و از انگیزه های تفرقه و تفرقه دور شود.

وحدت مسلمانان یکی از دو پایه اصلی حج است که همراه با ذکر و معنویت که دیگر پایه اصلی این فریضه اسرارآمیز است، می تواند امت اسلامی را به اوج عزت و سعادت برساند و آن را سرمشق قرار دهد. از «و لله العزة» آن را برای رسوله و للمؤمنان قرار داده است. حج ترکیبی از این دو عنصر سیاسی و معنوی است; و دین مقدس اسلام آمیزه ای شکوهمند و باشکوه از سیاست و معنویت است.

در تاریخ معاصر، دشمنان ملت‌های مسلمان برای تضعیف این دو اکسیر حیات‌بخش یعنی وحدت و معنویت در بین ملت‌های ما تلاش‌های فراوانی کرده‌اند. آنها با ترویج سبک زندگی غربی که خالی از معنویت و زاییده کوته بینی مادی است، معنویت را تضعیف کرده و با گسترش و تقویت زمینه های واهی تقسیم بندی مانند زبان، رنگ، نژاد و جغرافیا، وحدت را به چالش می کشند.

امت اسلامی که نمونه کوچکی از آن اکنون در مراسم نمادین حج دیده می شود، باید با همه چیز روبرو شود. این یعنی از یک سو یاد خدا، کار برای خدا، تعمق در کلام خدا، تقویت اعتماد به وعده های الهی در ذهنیت همه و از سوی دیگر غلبه بر انگیزه های تفرقه و اختلاف.

آنچه امروز به یقین می توان گفت این است که شرایط کنونی جهان و جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری برای این تلاش ارزشمند مساعد است.

زیرا اولاً امروزه نخبگان و بسیاری از توده های مردمی در کشورهای اسلامی به ثروت عظیم فکری و معنوی خود توجه کرده و به اهمیت و ارزش آن پی برده اند. امروزه لیبرالیسم و ​​کمونیسم به عنوان مهمترین سهم تمدن غرب، دیگر مانند صد سال پیش و پنجاه سال پیش نیست. شهرت دموکراسی پول محور غربی زیر سوال جدی است و متفکران غربی اذعان دارند که از بی جهتی شناختی و عملی رنج می برند. در جهان اسلام، جوانان، متفکران، اهالی علم و دین با مشاهده این وضعیت، نگاهی نو به دانش خود و نیز به خطوط کلی سیاسی کشور خود می‌یابند و این همان بیداری اسلامی است که ما همیشه ذکر می کنیم

ثانیاً این خودآگاهی اسلامی یک پدیده شگفت انگیز و معجزه آسا را ​​در بطن جهان اسلام ایجاد کرده است که استکبار در برابر آن مشکلات جدی دارند. نام این پدیده «مقاومت» و حقیقت آن ظهور قدرت ایمان، جهاد و توکل است. این پدیده همان است که درباره‌ی نمونه‌ای از آن در صدر اسلام، این آیه‌ی شریفه نازل شد: اَلَّذینَ قالَ لَهُمُ النّاسُ اِنَّ النّاسَ قَد جَمَعوا لَکُم فَاخشَوهُم فَزادَهُم ایمانًا وَ قالوا حَسبُنَا اللَّهُ وَ نِعمَ الوَکیلُ * فَانقَلَبوا بِنِعمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضلٍ لَم یَمسَسهُم سوءٌ وَ اتَّبَعوا رضای خدا و لطف بزرگ خداوند. صحنه فلسطین یکی از مظاهر این پدیده باورنکردنی است که توانست رژیم صهیونیستی را از حالت متجاوز و آدمکش به حالت دفاعی و انفعالی برساند و مشکلات کنونی سیاسی، امنیتی و اقتصادی را بر آن تحمیل کند. نمونه‌های بارز مقاومت در لبنان، عراق، یمن و برخی جاهای دیگر به وضوح دیده می‌شود.

ثالثاً علاوه بر همه اینها، امروز جهان شاهد الگوی موفق و نمونه پرافتخار قدرت و حاکمیت سیاسی اسلام در ایران اسلامی است. ثبات، استقلال، پیشرفت و عزت جمهوری اسلامی، رویدادی عظیم، قابل توجه و جذاب است که می تواند افکار و احساسات هر مسلمان بیدار را به خود جلب کند. ناتوانی و گاه اقدامات نادرست کارگزاران ما در این نظام که دستیابی کامل به همه موهبت های حکومت اسلامی را به تأخیر انداخته است، هرگز نتوانسته است پایه های استوار و گام های استواری را که برخاسته از اصول اساسی این نظام است، متزلزل سازد. جلوی پیشرفت مادی و معنوی را بگیرید. در راس این اصول اساسی، برتری اسلام در قانون گذاری و اجرا، اتکا به آرای مردمی در مهم ترین امور اداری کشور، استقلال کامل سیاسی و عدم اتکا به نیروهای ظالم در راس فهرست قرار گرفته است. . و همین اصول است که می تواند محل اجماع ملت ها و دولت های مسلمان باشد و امت اسلامی را در جهت گیری ها و همکاری های خود یکپارچه و متحد سازد.

اینها زمینه ها و عواملی است که شرایط مساعد کنونی جهان اسلام را برای یک حرکت واحد ایجاد کرده است. دولت‌های مسلمان، نخبگان دینی و علمی، روشنفکران مستقل و جوانان حقیقت‌جو ابتدا باید به فکر بهره‌برداری از این زمینه‌های مساعد باشند.

طبیعی است که مستکبران به ویژه آمریکا از چنین جریانی در جهان اسلام نگران هستند و از همه امکانات خود برای مقابله با آن استفاده می کنند و اکنون نیز چنین است. از امپراتوری رسانه ای و روش های جنگ نرم گرفته تا جنگ افروزی و دامن زدن به جنگ های نیابتی و اغواگری و اطلاعات سیاسی و تهدید و طعمه گذاری و رشوه… همه اینها توسط آمریکا و دیگر مستکبران برای برانگیختن جهان اسلام و ایجاد تفرقه استفاده می شود. شادی شما. رژیم جنایتکار و سیاه صهیونیستی در این منطقه یکی از ابزارهای این تلاش همه جانبه است.

به فضل و اراده خداوند این تلاش ها اکثراً ناکام مانده و استکبار غرب روز به روز در منطقه حساس ما و این اواخر در کل دنیا ضعیف تر شده است. مصیبت و ناکامی آمریکا و همدست آن در جنایت، یعنی.
از سوی دیگر جهان اسلام مملو از جوانان با انگیزه و پر انرژی است. بزرگترین سرمایه برای ساختن آینده، امید و خودباوری است که در حال حاضر در جهان اسلام به ویژه در کشورهای این منطقه رو به رشد است. همه ما وظیفه داریم این سرمایه را حفظ و افزایش دهیم.

با این حال، شما نباید رمز دشمن را لحظه ای نادیده بگیرید. از غرور و غرور بپرهیزیم و بر همت و هوشیاری خود بیفزاییم و در همه حالات با توجه و تضرع از خداوند متعال و حکیم کمک بخواهیم. حضور در مراسم و مناسک حج، فرصت مغتنمی برای توکل و تضرع و اندیشه و تصمیم است.

برای برادران و خواهران مسلمان خود در سراسر جهان دعا کنید و از خداوند برای آنها موفقیت و پیروزی بخواهید. راهنمایی و کمک خداوند به این برادر را در خواسته های خود قرار دهید.

آرام باش و خدا رحمتت کند

سید علی خامنه ای
5 ذی الحجه 1443
14 جولای 1401


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید