فاجعه تعطیلی شرکت تولیدی ابزار اندازه گیری در قزوین به پایان رسید.

در 40 سال اول یعنی تا سال 1386، با مدیریت مستقیم دولت، عملیات شرکت همواره سودآور و رو به رشد بود تا اینکه در اوایل دهه 1980 اولین کنتور 100% ایرانی را تولید کرد.

با آغاز فرآیند خصوصی سازی و واگذاری اصل 44 در استان قزوین، شرکت کنتور سازی طی یک فرآیند 7 ساله به تدریج از یک شرکت سودده به شرکت زیان ده تبدیل شد. تنها به این دلیل که ساخت کنتور برای رانت و اعمال نفوذ در دولت نهم به سرمایه‌گذار سفته‌بازی سپرده شد که به جای تولید، سعی در سوء استفاده از موقعیت این شرکت در بورس داشت.

مشکلات شرکت کنتورسازی به جایی رسید که این شرکت تعطیل شد و شاهد تجمعات کارگران این واحد تولیدی در قزوین بودیم.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم و مدیران جدید با روحیه جهادی و انقلابی در استان شاهد گشایشی در عرصه تولید و رفع موانع در حوزه صنعت قزوین هستیم. حل مشکلات این شرکت مورد تاکید قرار گرفت به طوری که آیت الله رئیسی دستور ویژه ای در این خصوص صادر کردند.


0e1a8a4f 744e 4618 b1da 0f1107c053ad خبر خاکستری



محمدمهدی علایی در 17 تیر 1401 در حاشیه بازدید از تعدادی از واحدهای صنعتی شهرک صنعتی البرز در جمع خبرنگاران گفت: یکی از واحدهای مورد بازدید شرکت کنتورسازی ایران بود که یکی از قدیمی ترین و باتجربه ترین شرکت های استان و مدتی به دلیل مشکلات روند رسیدگی منتفی شد و مجبور شدند به روال قبلی خود برگردند.

استاندار قزوین گفت: با توجه به دستور رئیس جمهور در خصوص شرکت کنتورسازی ایران، کارگروه ویژه ای برای بررسی موضوع تشکیل و فعال سازی هر چه بیشتر آن در نظر گرفته شده است که امیدواریم در این زمینه به نتیجه مطلوب برسیم. آینده نزدیک . .

وی افزود: مسائل و مشکلات تولید کنتور به طور کامل حل نشده است اما در مسیر بهبود قرار دارد و همه باید به این شرکت کمک کنیم تا دوباره تولید کند.

این کارمند تصریح کرد: در حوزه مدیریت کنتور به آنها فرصت می دهیم تا مشکلاتشان را حل کنند، البته دستگاه قضایی نیز در این زمینه تصمیم گیری خواهد کرد و اگر حمایت شود و مدیران این شرکت جدی باشند و مدبر، مشکلات سریعتر حل خواهد شد. حل خواهد شد.


abaf6259 2767 4181 8789 3df19687fe14 خبر خاکستری



عزیزالله افضلی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در حاشیه جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در گروه خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت شرکت تولیدی ابزار اندازه گیری ایران، گفت: یعنی رئیس جمهور در سفر به استان تاکید ویژه ای بر تعیین تکلیف این شرکت داشت، حوزه اقتصادی استان با جدیت در تلاش برای احیای آن است.

این مسئول گفت: یکی از موضوعات مطرح شده در شرکت کنتور سازی وجود فناوری قدیمی در آن است که هم اکنون با مالکیت بخش خصوصی در حال به روز رسانی است.

افضلی یادآور شد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده پیش بینی می شود محصولات دیگری نیز در این شرکت تولید شود و بخشی از خط تولید آن ایجاد شده است.

رئیس سازمان صمت استان قزوین ادامه داد: از دیگر مسائل مربوط به شرکت این است که سایر ادارات شرکت با سایر نهادها مشکل قانونی دارند.

وی اذعان داشت: در جلسات استانداری دائماً مشکل شرکت کنتور برق برجسته می شود و درخواست خود استاندار حمایت همه نهادها برای احیای این شرکت است.

افضلی گفت: برای شرکت های تولیدی مصوباتی داریم که بخشی از آنها در داخل استان قابل حل است.

وی افزود: مشکلات برخی واحدهای تولیدی و صنعتی در سطح کشور در قالب مصوبه ای ویژه بررسی و برای رفع موانع به ستاد ملی ارسال می شود.

a26c1139 58cd 4309 8905 8fb1a6f8a896 خبر خاکستری



رئیس سازمان حراست استان قزوین با اشاره به مشکل پرداخت مالیات به برخی شرکت های تولیدی و صنعتی در استان قزوین گفت: امروز مالیات ها به صورت واقعی و جدی تری پیگیری می شود در حالی که در گذشته این موضوع مورد توافق بوده و مطالبات مالیاتی در واقع مطرح نشد.

افضلی تصریح کرد: بر اساس نگارش بودجه کشور، بخش زیادی از منابع باید در داخل تامین شود و از طریق پرداخت مالیات محقق شود. گاهی اوقات ممکن است اشتباهاتی رخ دهد که البته در کارگروه های ستاد تسهیل می شود چرا که سیستم مالیاتی استان تعامل مناسبی با واحدهای تولیدی استانی دارد.

رئیس سازمان حراست استان قزوین ادامه داد: در جلسه اخیر ستاد رفع موانع تولید استان، موضوعات مختلفی از جمله بانک ها، تامین خطوط اعتباری و مسائل مربوط به رفع موانع برای واحدهای تولیدی مستقر مطرح شد. در استان

افضلی اضافه کرد: پیش از این جلسه موضوعات مطرح شده در ستاد تسهیل و رفع گلوگاه های تولید در کارگروهی متشکل از اعضا و نهادهای ذیربط مورد بحث و بررسی قرار گرفت و راهکارهای پیشنهادی نهادها برای رفع گلوگاه های پیش رو بیان شد.

وی در پایان گفت: پیشنهادات کارگروه برای تسهیل و رفع گلوگاه های تولید با حضور روسای واحدهای صنعتی در ستاد ارائه شد و در جلسه ای به ریاست استاندار مطرح می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید