فاجعه شهر دارالمومنین با عنصر «فقط با هم» / تعهد شهرداری گرگان به فرهنگ دارالمومنین


ساعت: 10:41
تاریخ انتشار: 1401/01/01
کد خبر: 1817533

گاه شهرداران برخی اقدامات و شعارهای گذشته را برای تغییر کنار می گذارند و این بار شهرداری به دنبال تضعیف پروژه شهر است و در بی توجهی کامل مسئولان فرهنگی شهر و کمیسیون مهدویت به شورا پاسخگو نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از گلستان ما ; روزی گرگان بوی عطر یوسف می دهد.

اما رنگ و لعاب امروز شهر دارالمومنین تحت تأثیر ارگانیسم است.

آخرین حجاب معنویت شهری با افتتاح المان «تنها با هم» شهرداری گرگان در حالی بسته شد که فرهنگیان به عید سعید فطر و معنوی و زیارتی سفر کردند و سنگ دیگری از شهر دارالمومنین به زمین افتاد.

در روزهای پایانی سال جمعی از مسئولان شهرداری در قالب سیما و منظر شهری تلاش کردند تا شهر را برای مسافران و گل و گل آراسته کنند اما مجموعه ای در دل عاشقان اهل بیت(ع) نهفته است. قداست اهل بیت(ع)، ائمه جماعات این شهر و شهدا و ایثارگران را در قالب گردشگری معنوی و مذهبی شهرستان مشاهده کرده اید. آیا گردشگری مذهبی چیزی است که بخواهید پنجره گردشگری را از فضای معنوی و مذهبی خالی کنید؟ مسئول خلاءهای مذهبی در شهر دارالمومنین کیست؟

چرا کارمندان از شعائر دینی شهر درس نمی گیرند؟

یکی از برنامه های هزار رنگ در پاییز امسال حواشی بی پایانی داشت در حالی که برخی از مدیران شهرداری به قوه قضائیه احضار شدند و در نشست خبری با حضور خبرنگاران از رفتار تحقیرآمیز جشنواره عذرخواهی کردند اما در همان جلسه برخی مدیران بالا و حتی شهردار گرگان از برنامه ریزی بی اطلاع بود و گفت بدون هماهنگی انجام شده است.

پاییزی هم برای شهرداری با سابقه دستفروشی رقم خورد تا شهروندان در سال جدید به بهار حاکمیتی امیدوار باشند، اما در قرن جدید گویا در همان پنجم گذشته روشن شده است. فرمانداری شهرستان گرگان.

علیرغم اینکه گرگان از نیمه شعبان و ولادت حضرت صاحب الزمان (عج) با تشکیل کمیته مهدویت در شورای شهر و تشکیل کمیته ای در شهرداری گرگان آمادگی اجرا و برنامه ریزی برنامه ها را داشت اما بازنده شد. دوست دیرینه و مرجع عالیقدر ایشان آیت الله علوی. ذهنی داد تا به استقرار عناصر مهادوی در ایام نوروز منجر شود.

روزها و قرن ها گذشت اما از شهرداری برای تزیین عید سعید فطر خبری از عناصر مهدوی نبود تا جایی که بن بست پروژه شهر منتظر برخی مدیران شهری برای نظافت نقاشی دیواری مهدوی در خیابان دخانیات بود. در گرگان

همه مردم گرگان در ایام نوروز به تماشا و زیارت پرداختند به طوری که ناگهان تصویری بلافاصله در فضای مجازی منتشر شد تا دوباره هیئت مذهبی این شهر را شگفت زده کند.

عنصر «تنها با هم» که حامل پیامی فرهنگی بود، این پیام را در قالب فرهنگ ضد اسلامی و به گونه ای متناسب با فرهنگ دارالمومنین در دل گرگان متجلی کرده بود.


بی اطلاعی همیشگی شهردار گرگان

تصویر زنی با لباس نامناسب در حال غرق شدن در فضای مجازی کافی بود تا موج عظیمی از انتقادات مدیریت شهری و جنبش هولناکی را که در گذشته شاهد رفتارهای مشابه بوده، برانگیزد.

ساعاتی بعد با پیگیری این پایگاه خبری و برخی فعالان فرهنگی مذهبی گرگان به دستور شهردار که از این اتفاق بی خبر بودند، این عنصر برای اصلاح از سطح شهر حذف و پاسخ شهرداری در فضای مجازی منتشر شد.

شهرداری گرگان مفهوم “با هم با هم” المان را توضیح می دهد

شهرداری گرگان درباره عنصر مفهومی «با هم و تنها» توضیحاتی ارائه کرد. به این معنا، اثری که در بستر فرهنگ جامعه شکل می گیرد، علاوه بر ساختار فرمی بصری، باید رویکردی مفهومی و ناآشنا داشته باشد.

این اثر (فقط با هم) به زبان استعاری، نمایی از زندگی مدرن را نشان می دهد که انسان در این عصر به چارچوب کوچکتری به نام رسانه تبدیل شده است.

روابط خانوادگی، نوع پوشش و حضور در جامعه تحت تأثیر رسانه ها به سمت و سوی نادرست جامعه می رود.

این اثر (فقط با هم) جایگاه فضای مجازی را در زندگی روزمره به چالش کشید. انتخاب شخصیت ها از قشر جوان جامعه است که بیشتر در معرض تاثیر مخرب فضای مجازی هستند.

همچنین نوروز که نماد همبستگی و انسجام است، در این اثر تنهایی مردم را به واسطه رسانه و فضای مجازی نشان می دهد. (حتی زوجی که کنار هم نشسته اند)

در نهایت تاکید می کنیم که این اثر رد این سبک زندگی است نه تایید آن که به طور کامل در ساختار اثر منعکس شده است.

پاسخ گمراه کننده یکی از مدیران شهرداری به برنامه ریزان فرهنگی

انتقادات زیادی از سوی بچه های فرهنگی به دلیل عدم برنامه ریزی برای ایام مذهبی در مدیریت شهری صورت گرفته است و این امر گاهی اعتراض فعالان مذهبی شهر را به دنبال دارد.

نیمه شعبان انجام شد گرگان در غم یک مرجع بزرگ بود اما چرا بعد از آن هیچ عنصر مذهبی در شهر نیست؟ حتی شهرداری برای این عالم بزرگ که دین بزرگی بر دوش مردم گرگان دارد کار بزرگی نکرده است.

بچه های فرهنگی مذهبی از فرد و گروهی توقعی ندارند اما گویا یکی از دوستان برنامه ای برای گذراندن سال در حرم شهدا و تزیین آن داشته است. این رفتار چه پیامی می تواند داشته باشد؟

در مورد نورافشانی مزار شهدا و یا سایر برنامه ها، مراجع مذهبی شهر می گویند ما بارها تاکید کرده ایم که یک مراسم ساده برگزار شود، اما انتظار می رود این مراسم که ممکن است یک اتفاق ساده باشد، در دارالمومنین.


پیگیری و عدم پاسخ کمیته مهدی به شورای شهر

یکی از اتفاقات خوبی که در حوزه شهرسازی افتاد، تشکیل کمیته مهدویت و استفاده از برخی فعالان فرهنگی مذهبی بود و گزارش های متعددی در برنامه ریزی وجود داشت.

با توجه به حجم انتقادات، سعی کردیم توضیحات ناصر گرزین، عضو شورای شهرداری گرگان و رئیس کمیته مهدویت را به عنوان ناظر و نماینده مردم داشته باشیم، اما وی پاسخگوی تماس های خبرنگار ما نشد. و پیام ها

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید