پارادوکس شهر دارالمومنین و بولتن های آن در فضای مجازی

ساعت: 09:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۰
کد خبر: 1791116

انتشار عکس هایی از باز شدن حجاب در فضای مجازی با واکنش پلیس فتا استان گلستان مواجه شده است که می گویند این تصاویر مستند شده و در اختیار قوه قضائیه قرار می گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از گلستان ما ; کمتر از چند روزی است که فعالان فرهنگی و مذهبی شهرستان به موضوع ابتذال فرهنگی انتقاد کرده اند اما به نظر می رسد این انتقادات مسئولان فرهنگی شهر را مجبور به خروج از لاک خود و ارائه برنامه ای شایسته نکرده است. خطاب به مردم گرگان که جریان رسانه ای ناشی از موضوع ابتذال فرهنگی در حال کمرنگ شدن است.

تلاش ما در این مجموعه رسانه ای این است که مسئولین شهرستان نسبت به واقعیت های موجود در شهر غافل نشوند و نسبت به رفع بحران های فرهنگی موجود در شهر با درک شرایط موجود و دستیابی به چنین فضای مطلوبی برای پیگیری حوزه فرهنگی خود در شهر اقدام کنند. . ادامه خواهیم داد.

تقریباً 28 نهاد فرهنگی در موضوع حجاب در حال انجام وظیفه هستند و آخرین راه حل این بحران، اقدامات منفی و برخورد انتظامی است، اما به دلیل عدم اقدام و عدم برنامه ریزی در این زمینه شاهد هستیم که بسیاری از مردم خواستار قوه قضائیه و نیروی انتظامی هستند. به موضوع بی حجابی و ابتذال فرهنگی مربوط می شود و حتی همین مشکل و آزار و اذیت باعث ایجاد مشکلاتی از جمله نزاع و دلجویی در گرگان شده است.

در چند روز اخیر در مجموعه گلستان از معضل ابتذال فرهنگی در النگدره انتقاد کرده ایم و با انتشار عکس هایی که وضعیت نابسامان منطقه را نشان می دهد، گزارش های ما باعث شده تا مردم به وضعیت فعلی این منطقه بپردازند و بسیاری مردم گفتند که این مکان دیگر برای ورود خانواده ها مناسب نیست، هرچند برخی از مجموعه رسانه های ما انتقاد کرده اند که به جای توجه به بحث حجاب، وارد بحث اقتصادی می شوند، اما معتقدیم رسانه ها نباید تک بعدی عمل کنند و نیاز داشته باشند. برای رسیدگی به نیازها، نگرانی ها و آسیب ها در همه بخش ها از طریق رسانه ها.

اگرچه این انتقاد به خاطر روزهای سخت جامعه است که مردم با مشکلات اقتصادی زیادی مواجه هستند و ما نیز طی گزارشی این مشکلات را در بخش های اقتصادی منعکس کردیم و این روند ادامه خواهد داشت، اما عکس های برخی از افراد در تبلیغ بی حجابی در فضای مجازی با عینک و ساعت چند میلیون تومانی نشان می دهد که برای این دسته از مردم مشکل اقتصاد چندان به بی حجابی مربوط نمی شود.

عده ای نیز از ما انتقاد کرده اند که با انتشار این گونه تصاویر، النگدره را به عنوان کانون کشف شدگان منتشر می کنیم و باید بگویم که ما این درد را در جامعه منعکس کرده ایم و اتفاقاً این افراد کشف شده النگدره و شهر هستند. گرگان. آنها با انتشار تصاویر خود در فضای مجازی خود را در چنین کوره ای معرفی کردند.

کافی است روی یک دکمه با هشتگ النگدره در فضای مجازی کلیک کنید و سپس تصاویر زیادی از آشکار شدن و کشف حجاب را مشاهده کنید که هزاران فالوور دارد و این افراد که برخی از آنها در صنعت مدلینگ فعالیت می کنند. ، چنین تصاویری را در فضای مجازی افشا کرده اند و به همین دلیل بسیاری از ایرانیان دیگر گرگان را شهر دارالمومنین نمی دانند و به این تصاویر در فضای مجازی واکنش نشان داده اند.

8dd6417e c088 4e33 beca 0163903d292a خبر خاکستری

از سوی دیگر قانونگذار جرم را برای اقدامات این گونه افراد در فضای مجازی تعریف کرده است و رفتارهای نامتعارف گاه موجب می شود که این افراد قربانی جرائمی مانند افترا، تهدید و استفاده از تصاویر شخصی خود در فضای مجازی و ترویج بی بندوباری و برده داری شوند. فاحشگی.
سرهنگ ابراهیم پرسا، رئیس پلیس فتا استان گلستان گفت: برخی افراد مجموعه ای از تصاویر کشف و حجاب و مشکلات غیر اخلاقی و پوشش ضعیف در فضای مجازی را در پروفایل ها یا کانال ها بارگذاری می کنند. در این راستا پلیس فتا ابتدا موظف به رصد اقدامات پیشگیرانه و رصد فضای مجازی برای ایمن سازی منطقه است.
پرسا ادامه داد: در صورت برخورد با پرونده های مجرمانه زیر نظر پلیس فتا، مستندسازی و با همکاری قوه قضائیه برخورد می کنیم.
رئیس پلیس فتا گلستان ادامه داد: افسران پلیس فتا با استفاده از تصاویر دیگران که موجب توهین و آبروریزی دیگران می شود در صورت داشتن شاکی و برخورد با وی از مراجع قضایی اطاعت می کنند.
پرسا خاطرنشان کرد: رصد مستمر فضای مجازی برای شناسایی و روشن شدن پرونده های مجرمانه یکی از وظایف پلیس فتا است و موضوع کشف حجاب و پنهان کاری از جمله مواردی است که به آن توجه می کنیم و همچنین موضوعات دیگری مانند رجز خوانی. و نمایش «خالکوبی، خالکوبی و مهمات فروشی و ترویج ناامنی و موضوع تبلیغ و تهیه و آموزش تولید مواد قابل اشتعال و انفجاری، موادی که باعث اعتیاد و تبلیغ گردشگری غیرقانونی می شود که به طرق مختلف در فضای مجازی صورت می گیرد. فروش توسط منابع رسمی و بعضا جعلی و از طریق انجمن های غیررسمی در دستور کار قرار دارد.
وی گفت: موضوع فروش مشروبات الکلی و انواع مواد مخرب و سایر موارد مانند مهمانی ها و استخرهای مهمانی و انواع ماساژورهای آرایشی و مختلط، پلیس فتا برای کاهش آسیب های اجتماعی آن را رصد و پاکسازی می کند. “
این مقام مسئول بیان داشت: گاهی در فضای مجازی با افراد قانون مداری مواجه می شویم که تلاش شبانه روزی برای ناامن ساختن این فضا و ترویج فسق و بداخلاقی در این فضا علیه دشمن دین و اعتقادات مسلمانان دارند. برای هدایت نگرش ها و افکار به منحنی ها.
پرسا گفت: پلیس فتا به همراه سایر گروه ها و از طریق دستگاه های درگیر در فضای مجازی، هدفمند عمل می کند و خوشبختانه اقدامات خوبی انجام شده است.
وی گفت: موضوعاتی مانند سلاح و مهمات و مسائل غیراخلاقی از اولویت های فتا ناجا است که به تمامی استان ها ابلاغ شده تا اقدام کنند و خوشبختانه پیشرفت های خوبی در این زمینه حاصل شده است.
رئیس پلیس فتا گلستان گفت: این گونه فعالیت ها در شبکه های داخلی و خارجی انجام می شود و پلیس در تلاش است تا فرد را شناسایی و با این افراد برخورد قانونی و برخی از این کانال ها را به صورت یک طرفه فیلتر کند. اما شناسایی برخی از این افراد مشکل است و باید از تمامی ابزارها و تدابیر فنی و سایر امکانات سیستم ها استفاده کرد و گاه این امر قابل شناسایی نیست و پلیس سعی می کند افراد جامعه را در دام این تله ها نیفتد.

111862aa ce78 45c9 a9d5 43c7021ae8cb خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید