فاجعه کوچک با اضافه شدن 200 هکتار به کرج برای جهش تولید مسکن/ با تصمیم مدیران برای برپایی ساعتی در استان البرز مخالفت کردم.


ساعت: 10:03
تاریخ انتشار: 1011/01/28
کد خبر: 1822504

مهدی عسگری گفت: خطرات الحاق 200 هکتاری به شهر کرج را به وزرای مربوطه اعلام کرده ایم و تاکنون از این امر جلوگیری کرده ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی عسگری نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: در ماه های اخیر طرح الحاق 200 هکتار از اراضی شمال غرب کرج به محدوده شهر به شورای استانداری البرز پیشنهاد شده است.

عسگری با اشاره به اینکه به شدت با این موضوع مخالفت کردم، افزود: وقتی نمی توانیم به جمعیت فعلی کرج از نظر ترافیک، آب، برق، آموزش، بهداشت و سایر سرانه پاسخ دهیم، چگونه می توانیم 200 هکتار باقی مانده را تغییر دهیم؟ استفاده از زمین مسکونی».

وی بیان کرد: مدیران با کرج ناآشنا هستند و با گذر از مناطق حاشیه ای از عمق فاجعه ناشی از این تصمیم آگاه هستند. با شهرسازی هم مکاتبه کردیم.

عسگری افزود: خطرات الحاق 200 هکتاری به شهر کرج را به وزرای مربوطه ابلاغ کرده ایم و تاکنون از این امر جلوگیری کرده ایم. مهاجرت تحریک می شود.

وی گفت: 19.7 برابر ظرفیت بار زیست محیطی جمعیت در کرج شاهد هستیم. به وزیر راه و شهرسازی، استاندار البرز و مدیرکل راه و شهرسازی اعلام کرده ایم که به جای الحاق، احیای بافت های تخریب شده برای شاهد رشد سکونتگاه های غیررسمی باشیم.

انتهای پیام/



دیدگاهتان را بنویسید