«فارین پالیسی» مدعی شد: ایران به دنبال افزایش تسلیحات به روسیه است

«فارین پالیسی» مدعی شد: ایران به دنبال افزایش تسلیحات به روسیه است

مجله فارین پالیسی به نقل از پنج مقام ناتو و آمریکا مدعی شده است که ایران با امضای قراردادهای نظامی جدید با روسیه به دنبال افزایش تسلیحات به مسکو در جنگ علیه اوکراین است.

این نشریه در ادامه استدلال کرد که این می تواند به طولانی شدن جنگ در اوکراین منجر شود و در ازای آن ایران از کمک های اقتصادی و دفاعی روسیه بهره مند خواهد شد.

فارین پالیسی همچنین نوشت که علیرغم تهدیدهای مقامات ارشد ایالات متحده و متحدانش برای مقابله با ارسال تسلیحات ایران به روسیه، این مقامات پشت درهای بسته اعتراف می کنند که هیچ راه واقع بینانه ای برای انجام این کار وجود ندارد.

واشنگتن پست همچنین پیشتر مدعی شده بود که تهران و مسکو برای ساخت هواپیماهای بدون سرنشین در خاک روسیه به توافق رسیده اند و به ادعاهای مکرر مبنی بر استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین اشاره کرد.

این روزنامه به نقل از سه مقام ناشناس با اطلاع از این موضوع گفت که مقامات مسکو و تهران در پاییز گذشته در نشستی در ایران قرارداد ساخت این پهپادها را نهایی کردند.

همچنین گفته می شود ایران و روسیه به سرعت برای انتقال برنامه ها و اجزای کلیدی که زمینه ساخت این پهپاد را در ماه های آینده فراهم می کند، پیش می روند.

واشنگتن پست همچنین ادعا می‌کند که چنین توافقی به روسیه اجازه می‌دهد تا انبار سیستم‌های تسلیحاتی نسبتا ارزان اما بسیار مخرب خود را گسترش دهد.

بر اساس این گزارش، این توافق همچنین نیاز حیاتی روسیه به مهمات دقیق را برطرف خواهد کرد که از آن کمبود برخوردار بوده و از سوی دیگر، منافع اقتصادی و سیاسی قابل توجهی برای ایران دارد.

دیدگاهتان را بنویسید