فاصله گذاری اجتماعی در ورزشگاه رعایت نمی شود/تمام ورزش ها با پروتکل های هوشمند رصد می شوند

ساعت: 21:10
تاریخ انتشار: 1400/08/29
کد خبر: 1785880

در جلسه مدیران پرسپولیس و استقلال به بررسی نقاط ضعف حضور تماشاگران در ورزشگاه ها پرداختیم.

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: در نشست تخصصی تامین اجتماعی ستاد ملی مبارزه با تاج و تخت باید نقاط ضعف حضور تماشاگران در ورزشگاه را در نظر بگیریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی علینژاد معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در حاشیه مراسم افتتاحیه اولین دوره مسابقات جهانی تکواندو و کاراته ناشنوایان گفت: کشورهایی از آسیا، اروپا و آمریکا در این مسابقات حضور دارند و امیدوارم شاهد مسابقات جذابی باشیم. ورزش ناشنوایان تحت حمایت وزارت ورزش و جوانان است و یکی از فدراسیون هایی است که به آن توجه ویژه ای دارد و به همین دلیل ما از چنین خانواری حمایت می کنیم.

وی افزود: اوایل امسال مسابقات فوتبال ناشنوایان در کیش برگزار شد که با حمایت وزارت ورزش صورت گرفت. ناشنوایان نیز در رویدادهای خارج از کشور شرکت کرده اند. تلاش می کنیم با تغییر برخی اختیارات قانونی خدمات بهتری به این بستگان ارائه کنیم. خوشبختانه در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با حمایت نمایندگان، اصلاحیه قانون سربازان قهرمان نیز به موضوع ورزشکاران ناشنوا پرداخته است تا ورزشکاران شرکت کننده در این بازی های المپیک به استخدام دولت درآیند. امیدواریم این طرح در مجلس علنی به رأی گذاشته شود تا ورزشکاران از آن بهره ببرند. کلیه قوانینی که برای بحث استخدام و سربازی وجود دارد در صورت تصویب مجلس و هیات امنا در مورد ورزشکاران ناشنوا نیز اعمال خواهد شد.

وی با بیان اینکه جایزه ورزشکاران ناشنوا چند درصد سایر ورزشکاران خواهد بود گفت: این مبلغ 60 درصد است.

معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در خصوص بازگشت تماشاگران فوتبال به ورزشگاه در بازی استقلال – نساجی گفت: اتفاق جدیدی که در کشور در حال رخ دادن است بحث محدودیت های هوشمند است. یکی از این پروتکل‌ها به ورزش اختصاص دارد که دیروز با هماهنگی ستاد مبارزه با تاج امنیت ملی و تامین اجتماعی اجازه دادیم حدود 5000 نفر وارد ورزشگاه شوند. بازی استقلال – نساجی را تماشا کنید.نقاط ضعف و فردا در جلسه تخصصی تامین اجتماعی ستاد ملی مبارزه با تاج و تخت به آنها خواهیم پرداخت.

علینژاد درباره حضور تماشاگران در بازی استقلال و نساجی ادامه داد: همانطور که می دانید قرنطینه های هوشمند از اول آذرماه باید معرفی شود که بخشی از آن مربوط به ورزش است. کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد کرونا با فدراسیون فوتبال به توافق رسیده است و تصمیم گرفته شده تا مسابقات تماشاگران لیگ برتر به صورت آزمایشی انجام شود تا ببینیم با توجه به روندها، رویه ها و زیرساخت های موجود چه مشکلاتی داریم.

وی افزود: مهم این بود که سایت فروش بلیت به سامانه وزارت بهداشت لینک شود و کسانی که بلیت می خرند هر دو دوز واکسن خود را دریافت کنند. این ارتباط برقرار شده است، اگرچه ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد.

معاون توسعه ورزش وزارت ورزش گفت: برخی از تماشاگران گفته اند دو نوبت واکسن دریافت کرده اند اما در وزارت بهداشت ثبت نشده است. راه هایی برای رفع این مشکلات وجود دارد اما همه کسانی که در دوران استقلال و بازی های نساجی وارد ورزشگاه شدند با هر دو دوز واکسینه شدند و درب های ورزشگاه تقریبا کار خود را به درستی انجام دادند. اما فاصله اجتماعی در ورزشگاه وجود نداشت و امروز جلسه ای در وزارت ورزش با حضور مدیران عامل استقلال و پرسپولیس، وزارت ورزش، دبیرکل فدراسیون و کارکنان سازمان لیگ برگزار کردیم. فردا در کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد مبارزه با کرونا جلسات تخصصی خواهیم داشت و جمع بندی می کنیم تا حضور تماشاگران را در دیدارهای آتی لیگ نه تنها در دیدارهای استقلال و پرسپولیس، بلکه در سایر مسابقات اعلام کنیم. حتی در سایر رشته ها.

علی نژاد در پاسخ به سوالی درباره حضور تماشاگران سایر رشته ها مانند والیبال و بسکتبال، توضیح داد: پروتکل های هوشمند ابعاد مختلفی از جمله ورزشی دارد و در همه رشته های ورزشی و توسط ستاد ملی مبارزه با تاج و تخت رعایت می شود. ” برآورده خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید