فدراسیون بدنسازی پتانسیل بالایی دارد


ساعت: 17:01
تاریخ انتشار: 05/02/1401
کد خبر: 1885190

نایب قهرمان وزارت ورزش و جوانان گفت: امیدوارم شرایط به گونه ای باشد که رشته های فدراسیون در بازی های آسیایی و المپیک حضور پیدا کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، عبدالمهدی نصیرزاده رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در مجمع عمومی سالانه این فدراسیون گفت: ابتدا باید ورزشکاران کشورمان در رشته پاورلیفتینگ در مسابقات جهانی افتخار می کنند. به آسیایی ها تبریک می گویم. بیش از یک ماه پیش پس از نزدیک به 27 سال حضور در این رشته، موفق شدیم برای اولین بار توسط جوان شیرازی به نام مهرداد ظفری به مدال مجموع مسابقات جهانی دست پیدا کنیم و برای اولین بار در رده هشتم قرار گرفتیم. جهان و کسب رتبه تک رقمی. همچنین در رشته قورباغه دو نوجوان خوزستانی مهدی شجیرتی و محمد پرورده اولین مدال های تاریخ ایران را در مسابقات جهانی قزاقستان به دست آوردند.

وی خاطرنشان کرد: پاورلیفتینگ با قدمتی بیش از 80 سال با توجه به پتانسیلی که در کشورمان دارد، آنچنان که شایسته است مورد توجه قرار نگرفته است. ما افتخار می کنیم که یک ایرانی در آسیا و فدراسیون جهانی وجود دارد و آقای فرشید سلطانی رئیس فدراسیون آسیایی است و اگر وزارتخانه های ورزش و کمیته ملی المپیک بتوانند به ما کمک کنند و با ما همکاری کنند، می توانیم وارد این موضوع شویم. در بازی های آسیایی نظم و انضباط داشته باشیم و بتوانیم مدال آوری کنیم و در این رشته سربلند باشیم و پرچم سه رنگ کشورمان را به اهتزاز درآوریم. هفته گذشته دور دوم لیگ پاورلیفتینگ را قرعه کشی کردیم و امیدواریم کم کم این مسابقات بهتر و پویاتر شود. علاوه بر این، امسال برای دومین بار میزبان جام باشگاه های جهان خواهیم بود.

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام درباره تیم های استانی نیز گفت: سعی کردیم افرادی را انتخاب کنیم که با انگیزه باشند و دوست دارند در تیم های استانی حضور داشته باشند. رئیسی که نمی تواند زیردستان خود اعم از ورزشکاران و قهرمانان را راضی کند از نظر ما ضعیف عمل کرده است و ما آن شخص را زیر سوال بردیم. از این رو سعی کردیم افراد تحصیل کرده، شایسته و با انگیزه را در شوراهای مناطق منصوب کنیم. همچنین برنامه ما این بود که مسابقاتی را در مناطق کم برخوردار و کم برخوردار برگزار کنیم مانند برگزاری مسابقات قوی ترین مردان در ایرانشهر. هدف ما از این موضوع رشد و توسعه ورزش در مناطق کم برخوردار است.

نصیرزاده افزود: بر اساس ضوابطی که به هیئت های استانی ارائه کردیم، استان های تهران، فارس و مازندران به عنوان هیأت های برتر استانی انتخاب شدند. اساس و برنامه ما این است که با توجه به معیارهایی که انتخاب کرده ایم، اگر استانی بتواند رتبه بهتری کسب کند، قطعا در اولویت کمک به دریافت منابع مالی و امکانات خواهد بود، همچنین معتقدم با ایجاد همدلی در زیر گروه و مردم از ظرفیت استان ها بهره مند شوند.

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در خصوص جایگاه های ایران در فدراسیون های جهانی گفت: معتقدم حفظ جایگاه در فدراسیون های جهانی از گرفتن جایگاه سخت تر است. من به عنوان رئیس فدراسیون مفتخرم که فرشید سلطانی اخیراً توانسته به عضویت تاریخ مشاهیر قدرت در جهان تبدیل شود و امیدواریم مانند دو دوره اخیر مجدداً به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شود. سال ها، در مجمع انتخاباتی فدراسیون آسیایی. دکتر هاشمی همچنین توانست به عنوان دبیر چالش تناسب اندام به فدراسیون جهانی معرفی شود و سال گذشته توانستیم آکادمی IFBB را راه اندازی کنیم. همچنین موفق به میزبانی مسابقات جام ملت های آسیا و قهرمانی آسیا شدم و در پاییز نیز میزبان مسابقات جهانی نوجوانان و مسابقات جهانی چالش تناسب اندام در رده بزرگسالان خواهیم بود. همه ما به خوبی می دانیم که گرفتن هاست سخت است بنابراین جا دارد از دکتر صالحی امیری تشکر کنم که با مشورت هایشان توانستیم میزبانی کنیم. مستحضرید که میزبانی علاوه بر جلوگیری از خروج ارز از کشور، می‌تواند باعث تبادل ارز در کشور شود و همچنین می‌تواند چشم‌انداز کشورمان را در حوزه سیاسی و فرهنگی تغییر دهد. از طرفی خود دکتر پولادگر نزدیک به 21 سال است که در فدراسیون تکواندو حضور دارد و به همه چیز مسلط است و اولین فدراسیونی بود که آکادمی فدراسیون جهانی را در ایران گرفت و بعد از تکواندو دوم شدیم. فدراسیون موفق به دریافت مجوز آکادمی شد خواهش من این است که به ما کمک کنید تا مجوز آکادمی را حفظ کنیم و این امتیاز را از دست ندهیم.

نصیرزاده در خصوص آموزش و پرورش گفت: فدراسیون بدنسازی با توجه به شرایط خود می تواند به همه فدراسیون ها کمک کند و خدمات ارائه دهد. به جرات می توانم بگویم که در دپارتمان تمرین، تمرین و خدمت فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام جزو سایر فدراسیون هاست. همچنین از روزی که من را رئیس فدراسیون دانستید سعی کردیم بدون گذراندن دوره از فساد، فروش دیپلم و گرفتن کارت مربیگری جلوگیری کنیم. از سوی دیگر برخی از فدراسیون ها آموزش های مربوط به بدنسازی را برگزار می کنند و این موازی کاری است و از وزارت ورزش و جوانان می خواهیم که این موازی کاری ها را پیگیری و از آن جلوگیری کند.

وی درباره روابط عمومی فدراسیون نیز اذعان داشت: در روابط عمومی ابتدا باید از آقای حسین جمشیدی تشکر کنم. با حضور او و همکارانش در فدراسیون تحول عظیمی رقم خورد. فدراسیون بدنسازی قبل از حضور او صفحه اینستاگرام نداشت اما اکنون نزدیک به 60 هزار دنبال کننده دارد. وقتی سراغ اسپانسر می روید، نفوذ و مخاطب شما حرف اول را می زند. از طرفی تاکنون هیچ مشارکتی از سوی صدا و سیما نداشته ایم اما با پیگیری های صورت گرفته صدا و سیما مسابقات پاورلیفتینگ و چالش های تناسب اندام را پوشش داده و این موضوع رفته رفته جامعه را به حضور در این رشته ورزشی ترغیب خواهد کرد.

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام درباره تجلیل از قهرمانان گفت: در اعزامی هایمان می خواهیم یک تیم 50 نفره ناقص اعزام کنیم، نزدیک به 40 نفر مدال بیاورند و قهرمان شوند و این مشکل باعث می شود کارمان در زمین باشد. تکریم ورزشکاران دشوار است . از سال 1396 قدردانی و تکریم از زیرگروه های فدراسیون بدنسازی حذف شده و همین موضوع باعث آزردگی و ناراحتی ورزشکاران شده است. با این حال، ما از قهرمانان برای سهم خود تشکر کردیم.

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام همچنین با اشاره به مسائل فرهنگی بیان کرد: اعتقاد ما به فدراسیون همیشه این بوده است که مهمترین چالش ما در فدراسیون برگزاری رویدادهای فرهنگی است. ما همیشه از خانواده شهدا دعوت می کردیم و در هر مسابقه از جمله لیگ از آنها تجلیل می کردیم زیرا معتقدیم آنها قهرمانان واقعی شهدا هستند.

نصیرزاده درباره زیرساخت های فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام نیز گفت: متأسفانه ما تنها فدراسیونی هستیم که یک متر فضا نداریم و اکنون مکانی که در آن حضور داریم اجاره ای است و با چالش های مختلفی مواجه هستیم. در فروردین 1400 حاکمان در وزارت قبل 3000 متر زمین در مجموعه ورزشی آزادی به ما واگذار کردند که کارهای لازم را برای ساخت ساختمان فدراسیون انجام دادیم اما متاسفانه با حضور رهبری جدید به ما اعلام شد که این واگذاری انجام شد. غیر قانونی بود من قول ساختن این مجموعه را داده ام و خواهم کرد، اما ابتدا از ورزش و جوانان و آقای پولادگر می خواهیم که در اختیار ما قرار دهند.

وی درباره راه اندازی لیگ گفت: روزی که به فدراسیون پیوستم تعجب کردم که چرا فدراسیونی که 85 درصد باشگاه های کشور را در اختیار دارد سازمان لیگ و مسابقات لیگ را ندارد؟ نه بازدهی و سودآوری برای باشگاه ها و ورزشکاران، در این میان عده ای می گفتند این امکان وجود ندارد و برگزاری لیگ امکان پذیر نیست، اما سال گذشته اولین دوره لیگ بدنسازی و پاورلیفتینگ را به خوبی برگزار کردیم و به تدریج بیشتر خواهد شد. پویا و بهتر

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در پایان گفت: اگر اتفاق مثبت و رو به رشدی رخ داده حاصل تلاش و همدلی شماست و اگر کوتاهی کوچکی رخ داده است از طرف من است. امیدواریم با حمایت و همدلی شما این روند ادامه داشته باشد و شاهد موفقیت های روزافزون باشیم.

همچنین سید محمد پولادگر معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در مجمع سالانه فدراسیون پرورش اندام گفت: با توجه به پتانسیل بالای این فدراسیون و حضور 25 هزار باشگاه، این رشته می تواند بیش از پیش رشد کند و باعث افتخار است.

وی در خصوص حذف پاداش قهرمانان پرورش اندام و پرورش اندام گفت: به دلیل عدم حضور زیرمجموعه های فدراسیون در المپیک و آسیایی، این پاداش ها توسط وزارت ورزش و جوانان حذف شد. امیدوارم چنین شرایطی ایجاد شود که این رشته در بازی های آسیایی و المپیک حضور داشته باشد و با توجه به پتانسیلی که در کشور دارد مایه مباهات کشورمان باشد.

معاون آموزشی وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: به عنوان اعضای این گروه باید تلاش کنید تا این رشته و زیرگروه های فدراسیون بتوانند مجوز حضور در بازی های آسیایی و المپیک و حضور در این مسابقات را کسب کنند. دوستانی که دارای صندلی های آسیایی و جهانی هستند نیز مسئولیت تلاش برای اخذ مجوز حضور در بازی های آسیایی را بر عهده دارند و سایر مجوزها پس از صدور این مجوز صادر می شود.

پولاداگر در پایان گفت: فعالیت در این حوزه همچنان که تاکنون بوده نیازمند شفافیت و صداقت است و باید مراقب باشیم که این حوزه در محیطی پاک و به دور از حاشیه به فعالیت خود ادامه دهد. برای همه شما همکاران و دوستان آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم با همکاری هم در تعالی و موفقیت این عرصه سهیم باشیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید