فدراسیون فوتبال تحمل بداخلاقی را ندارد و ستاره بداخلاق پیروز نمی شود / با توهم و توطئه راه به جایی می برد.

ساعت: 12:56
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۵
کد خبر: 1800635

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: نظم و اخلاق برای ما مهم است و فدراسیون تحمل بداخلاقی را ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شهاب الدین عزیزی هادم رئیس فدراسیون فوتبال در حاشیه مراسم بدرقه کاروان تیم ملی فوتبال بانوان به هند گفت: امروز خوش شانس هستیم و راهیابی تیم ملی فوتبال بانوان به جام ملت ها را تبریک می گوییم. «این اتفاق افتاد، چیزی جز لطف الهی نیست، حداقل وظیفه حرفه ای ما حمایت از زنان بود و شاید من کمترین نقش را داشتم.

وی افزود: امیدواریم دختران شایسته ایران در آسیا به نتیجه برسند اما اگر این اتفاق نیفتد به جایگاه آنها آسیبی وارد نمی شود و فدراسیون قویتر از قبل از بانوان حمایت خواهد کرد. فدراسیون معتقد است باید از همه امکانات استفاده کند و در نظر داریم در همه زمینه ها از ستاره ها استفاده کنیم. جوانانی که به مربیگری روی آورده اند می توانند در سطح ملی به ما کمک کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره الزام به توسعه فوتبال بانوان گفت: با تیم های لیگ برتری صحبت کردم که نوعی تعهد برای فوتبال بانوان داشته باشیم. سعی کردیم از منظر حرفه ای فضا را به فوتبال مردان نزدیک کنیم. چه در زمینه پوشاک، مهمان نوازی و کمپینگ. البته ما از هر لحاظ امکاناتی ارائه کردیم که بی سابقه بود چون فدراسیون به توسعه اعتقاد دارد.

عزیزی هادم همچنین اذعان داشت: نظم و اخلاق برای ما مهم است و فدراسیون تحمل بداخلاقی را ندارد. اسطوره باید در اینجا ایجاد شود و ستاره بداخلاقی فایده ای ندارد. خط قرمز ما در بحث ملی نظم و اخلاق است و هرکسی در هر پستی نمی تواند این تعهدات را انجام دهد که از تیم ملی برود. نتایج می آیند و می روند، اما اخلاق مهم است که امیدوارم شاهد آن باشم. حتی اگر یک نفر فوق ستاره جهان اما بداخلاق باشد، جایی در تیم ملی ندارد. ما مثل قبل از ستاد حمایت می کنیم و در آینده نزدیک ارتش تشکیل می شود و همه به جام جهانی می رویم.

وی بر استفاده از ظرفیت ملی تاکید کرد: فوتبال برای همه ایرانیان است و باید فضا را برای استفاده از ظرفیت ایجاد کنیم. با توجه به اینکه نقشه راه مشخص است و جام جهانی در قطر در راه است، 10 سال پیش که قطر به عنوان میزبان اعلام شد، کاری انجام ندادیم. موضوع فدراسیون نیست بلکه باید کاری می شد. یکی از مراکز ما کیش است که در 6-7 ماه گذشته برای اولین بار 6-4 تیم را به کیش اعزام کرد و تیم ملی فوتبال بانوان نیز 2 بار در کیش اردو داشت که باید از همه فرصت ها استفاده کنیم. مهمترین پارامتر برای هر سازمانی بیان و حرف زدن نیست، ما علاقه ای به آن نداریم و وظیفه خود می دانیم که اقدام کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: جام ملت ها تورنمنت بسیار مهمی است و در شرایط سخت تحریم ها به فوتبال بانوان افتخار می کنیم. با همکاری و کمک به یکدیگر راه باز می شود اما با توهم و توطئه راه به جایی نمی رسد. اگر خدا در را باز کند، هیچکس نمی تواند آن را متوقف کند و ببندد. فضایی که به وجود آمد ابتدا لطف خداوند و سپس دعای خیر مردم بود.

وی افزود: امیدوارم شاهد سریع ترین صعودها به جام جهانی و تعطیلات ملی باشیم. فوتبالی که قبلا از جام جهانی حذف شده بود، اما راهی برای دیدن سریعترین صعود وجود دارد. امروز تفاوت را می بینید. در مورد پیشرفت فوتبال هم همینطور. برای اولین بار استعدادیابی زیادی در بخش بانوان انجام دادیم.

عزیزی هادم درباره اساسنامه فدراسیون فوتبال گفت: زمان بسیار کوتاه است اما با دوستان در مجلس شورای اسلامی صحبت کردیم و امیدوارم در هفته های آینده مشکل را حل کنیم. بحث در مورد اساسنامه بسیار مهم است.

وی در پایان گفت: برای ایجاد نوروکاپ با کشورهای آسیای میانه صحبت کرده ایم و آمادگی آن را داریم زیرا معتقدیم دیپلماسی ورزشی به ما کمک خواهد کرد. امیدوارم با توجه به اشتراکات فرهنگی روابط را به خصوص در حوزه فوتبال هماهنگ کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید