قطعا اگر صبر و‌تحمل زنان نبود انقلاب اسلامی پیروز نمی‌شد

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی

حجت الاسلام والمسلمین احمد مطهری اصل امروز در خطبه های نماز عبادی و سیاسی نماز جمعه تبریز با اشاره به روز جهانی مقاومت اظهار داشت: کسانی که می گویند ما در آنجا چه می کنیم و ایران در لبنان، سوریه و چه می کند. عراق و ت.ن این دسته از افراد اگر چند نفر باشند اگر درس بخوانند جوابشان را می گیرند.

آنها با بیان اینکه رژیم غاصب نوزادان قنداق شده را می کشد، نوزادان را با بیسکویت در دست می کشند.

امام جمعه موقت تبریز ادامه داد: دولت های حامی رژیم صهیونیستی از این کودک کشی حمایت و دفاع می کنند.

وی با اشاره به اینکه امام رحمه الله فرمودند با ما دشمن نیستند، با اسلام دشمن هستند، گفت: حضور در آفریقا، یمن، عراق، سوریه و …. گواه بر این است، اسلام در حال گسترش است و این لرزش بر تن است، دشمنان و اغتشاشات ساکنان مایه شرمساری شدند که این گونه می کشند و می کشند.

مطهری عسل گفت: همه این اقدامات نوید سحر است و نشان می دهد که دشمن روزهای آخر خود را می گذراند.

وی با اعلام مناسبت های این هفته گفت: آغاز دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت، آغاز سال جدید، سالروز وفات علامه مصباح یزدی، ولادت با سعادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) شهادت سردار سلیمانی از جمله اتفاقات هفته آینده است.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به اینکه صحبت از حضرت زهرا(س) سخت است، به عبارتی ما کجا و آنها کجا؟ وی ادامه داد: فاطمه زهرا(س) فردی است که پیامبر اکرم(ص) درباره او فرمودند تو جان من هستی، فاطمه زهرا(س) مادر 11 امام است، او کوثر، فرشته ای در لباس انسان بود. نام او در تمام کتب آسمانی و مهم جهان ذکر شده است.

فرمود: حضرت محمد (ص) فرمود دخترم فاطمه (علیها السلام) برای روز قیامت و آخرت تلاش کن، در آنجا من نمی توانم برای تو کاری انجام دهم.

وی خاطرنشان کرد: میلاد حضرت زهرا (س) روز مادر است. امروزه گلایه هایی از عفاف و حجاب زنان در جامعه وجود دارد، اولاً خود زنان می دانند که همان طور که انقلاب در خدمت زنان بود، زنان نیز به انقلاب خدمت کردند.

مطهری عسل ادامه داد: زنان در رژیم گذشته دست نشانده طمع بودند اما انقلاب با حفظ عفت زنان آنها را به میدان آورد. اکنون بیش از 90 درصد زنان باسواد هستند و در سیاست و جامعه حضور دارند.

وی تصریح کرد: زنان در کشور ما عامل وحدت بودند و هستند و دشمن درصد تخریب آن است.

مطهری عسل خاطرنشان کرد: مسئله دشمن برداشتن و رفع حجاب نیست، بلکه هدف اصلی جلوگیری از تشکیل خانواده و تولد فرزند است.

وی در قسمت نماز خطبه ها با بیان اینکه تقوای الهی به معنای رعایت حدود الهی است، گفت: مؤمن موظف به رعایت اوامر و تقوای الهی است.

مطهری عسل با اشاره به اینکه حوادث مختلفی در زمان حضرت موسی (علیه السلام) اتفاق افتاده و قرآن به آنها اشاره می کند، گفت: برخی معتقدند علت اینکه قرآن در زمان حضرت موسی وقایع زیادی را ذکر می کند، همین حوادث است. برای مسلمانان نیز اتفاق خواهد افتاد.

وی ادامه داد: کارون مردی بود که ثروت زیادی داشت; ثروت کارون به قدری بود که خدا گفت فقط 40 نفر کلید گنجینه او را می گیرند.

خطیب نماز جمعه تبریز افزود: ثروت فراوان باعث غرور قارون شد و او به کسی احترام نمی گذاشت. در همین حال مؤمنان به کارون گفتند چرا به این ثروت تکبر می ورزی؟ اینقدر خوشحال نباش چون خداوند کسانی را که از مرزهایشان تجاوز می کنند دوست ندارد.

فرمود: هنوز مؤمنان به قارون گفتند که خداوند این مال را به تو داده پس آن را در آخرت خرج کن. همیشه سهم خود را از دنیا نگذارید و چون خداوند این مقدار مال را به شما عطا کرده است، باید آن را نیز خرج دیگران کنید.

امام موقت تبریز گفت: هرکس به اندازه توانش از دارایی خود سهمی داشته باشد. بهشت برای برخی با نماز شب و برای برخی عبادت و برای برخی انفاق مال است.


آیا این خبر مفید بود؟