ایران قوی تر از آن است که با هر حادثه ای تکان بخورد/ اگر انقلاب اسلامی نبود، کشورهای منطقه همچنان در حال جنگ با داعش بودند.


ساعت: 19:12
تاریخ انتشار: 07/09/1401
کد خبر: 1900496

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: غمگین نباشید، حاکم واقعی ایران امام مهدی (عج) است و این حکومت قوی‌تر و محکم‌تر از گذشته است. در گذشته اتفاقات سخت تری نسبت به این روزها در ایران رخ می داد. ایران کشوری قدرتمند است و با درایت رهبر و مردم وفادارش هرگز نمی توان بر آن غلبه کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان امروز (شنبه) در مراسم بزرگداشت علامه سید محمد علی امین عالم فقید شیعه لبنان در شهر شکرا سخنرانی کرد. این سخنرانی در شرایطی بود که دوروتی شی، سفیر آمریکا در لبنان، امروز طرح پیشنهادی واشنگتن برای حل تنش در مرزهای دریایی لبنان و رژیم صهیونیستی رئیس جمهور لبنان را ارائه کرد و حزب الله پیشتر گفته بود منتظر پاسخ است. این به آمریکا بستگی دارد که اقدامات لازم را انجام دهد.

دبیرکل حزب الله لبنان در سخنان امروز خود در ابتدای سخنان خود گفت که در دو بخش سخنرانی خواهد کرد که در بخش اول به ادای احترام به علامه سیدمحمدعلی امین و در بخش دوم به ادای احترام به علامه سیدمحمدعلی امین خواهد پرداخت. درباره وقایع داخلی لبنان و منطقه صحبت کنید.


علامه سید امین همیشه یاور مقاومت

وی با بیان اینکه در مراسم یک عالم بزرگ و ممتاز که از کودکی خدا را می شناخت و به خدا عمل می کرد شرکت می کنیم، عالمی دوراندیش و فرزانه که ایمان به خدا در مناصب و زندگی او متجلی شد.

وی با بیان مقام این عالم فقید شیعه گفت که در خانواده ای عالم و زاهد پرورش یافته و از بازماندگان «سلف صالح» بوده و زندگی و گفتار و سیره و علم او به نوعی بوده است. اعتلای مفاهیم عالی اسلام

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین گفت: این را باید از کتب تاریخ، تاریخ علما و جریان علم در لبنان و علمایی که از مناطق مختلف این کشور به دنیا عرضه شده است، استخراج کرد. نفت و گاز از بستر دریا و زیر زمین استخراج می شود.» سید حسن نصرالله با کنایه به لزوم استخراج نفت و گاز به عنوان گنجینه ملی لبنان در بستر دریا اشاره کرد.

وی تاکید کرد که بیشتر آنچه در مورد تاریخ منطقه شام ​​نوشته شده، حاصل تخیلات، پیش فرض ها و خواسته های نویسنده است.

سید حسن نصرالله افزود: سید راحیل از ابتدای ورود امام موسی صدر به لبنان با ایشان همکاری داشت. در آن زمان درباره امام موسی صدر به خصوص در بحث ورود یک عالم دینی به مسائل اجتماعی و مدرک تحصیلی ایشان دیدگاه های مختلفی وجود داشت. برخی افراد را فقط به این دلیل که یک عالم دینی به مسائل عمومی پرداخته بود به موارد مختلف متهم کردند. عده ای می گفتند که عالم دین فقط باید با دین سر و کار داشته باشد و این یکی از مشکلاتی بود که امام موسی صدر هنگام ورود به لبنان با آن مواجه شد.

به گفته دبیرکل حزب الله لبنان، علامه سید امین از روی بصیرت و درایت در کنار امام موسی صدر ایستاد و بهای گزافی برای آن پرداخت و راه و اراده مقاومت را از ابتدا تأیید کرد و همیشه خود را در این راه می دید. کشور امام موسی صدر

سید حسن نصرالله تاکید کرد: این عالم فقید به مقاومت و شهدا و مجاهدان آن افتخار می کرد و از برکات مقاومت می گفت. او در این باره با من صحبت کرد زیرا تمام جنایات و حوادثی را که باعث مهاجرت اهبری از جنوب لبنان شد، پشت سر گذاشت و هرکس این حوادث دردناک را دید، ارزش زندگی امروز را که با امنیت، عزت و شرافت همراه است، می داند. “.

سید مقاومت لبنان افزود: مردم مقاومت به رهبری علما و دانشجویان خود امنیت و عزت لبنان را برقرار کردند و این امنیت به دست سازمان ملل برقرار نشد.

وی در پایان این بخش از سخنان خود به حمایت علامه سید امین از آرمان فلسطین اشاره کرد و در ادامه گفت: این عالم فقید از حامیان مخالفت با گروه های تکفیری بوده و خطر و نتایج اقدامات آنها را به خوبی درک کرده است.


پرونده منابع گازی لبنان

سید حسن نصرالله در بخش دوم خود به مسائل سیاسی داخلی لبنان و منطقه پرداخت و ابتدا به موضوع مرز دریایی بین لبنان و فلسطین اشغالی و حقوق نفت و گاز لبنان پرداخت و گفت که پس از ماه ها سیاست، رسانه و … در نبرد زمینی، امروز شاهد بودیم که کشور میانجی (ایالات متحده آمریکا) متن پیشنهادی را در همین راستا ارائه کرد.

وی گفت: من همیشه شک داشتم که دولت بتواند در راستای منافع لبنان تصمیم درستی بگیرد. ما در روزهای حساس این پرونده هستیم. در روزهای آینده موضع دولت لبنان مشخص خواهد شد و امیدواریم در نهایت همه چیز خوب پیش برود و برای لبنان و مردم لبنان خوب باشد.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: اگر نتیجه این پرونده خوب باشد، چشم انداز جدید و خوبی برای لبنانی ها باز می شود که حاصل همکاری و همبستگی ملی است.

سید نصرالله درباره انتخاب رئیس جمهور نیز گفت: در موضوع انتخابات ریاست جمهوری جلسه مهمی برگزار شد و نشان داد که اکثریت مجلس به یک حزب سیاسی وصل نیست و تاکید کرد که هرکس می خواهد رئیس جمهور جدید شود. با چالش روبرو شوید و تنش را دور نگه دارید. این دیدار همچنین لزوم رایزنی گروه های سیاسی برای انتخاب سریع رئیس جمهور را یادآور شد.

رهبر مقاومت لبنان در ادامه به بحث درباره تشکیل دولت جدید در لبنان پرداخت و گفت: زمان کمی وجود دارد و امیدواریم دولت جدید یا با انتخاب رئیس جمهور یا تا موعد مقرر در قانون اساسی تشکیل شود.

سید حسن نصرالله در بخشی دیگر از سخنان خود به مسائل منطقه ای و بین المللی پرداخت و گفت: در موضوع روسیه و اوکراین ممکن است مسیر جهان و لبنان تغییر کند و از این رو باید مسئولانه و با دقت به این موضوع نگاه کرد. .

وی سپس گفت که دولت داعش سرنگون شده است، اما داعش به عنوان پروژه، سازمان و ابزار دیگران به حیات خود ادامه می دهد و کسی که داعش را به وجود آورد و از آن حمایت مالی و تسلیحاتی کرد، ایالات متحده آمریکا بود.

سید نصرالله تاکید کرد که تلاش‌هایی برای احیای داعش در سوریه، عراق و افغانستان انجام می‌شود و داعش هر هفته مرتکب جنایت می‌شود.


حاکم واقعی ایران امام مهدی (عج) است.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه سخنان خود به ناآرامی های این روزهای ایران و گستردگی توطئه و تبلیغات خارجی علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخت و گفت: با توجه به درگذشت مرموز خانم مهسا امینی، کشورهای غربی دست به این کار زدند. در حالی که تهران تاکید کرد که بدون جانبداری تحقیقات در این زمینه را کامل نمی کند، اما انفجار یک مرکز آموزشی شیعیان هزاره در افغانستان دیروز باعث کشته شدن بیش از 50 نفر از مردم بیگناه شد، اما هیچ کس کوچکترین سر و صدایی به میان نیاورد. درگذشت آقای زا مهسا امینی، این حادثه به شکل گسترده مورد سوء استفاده قرار گرفت.

رهبر مقاومت لبنان افزود: دولت‌های متوالی آمریکا به این درک رسیده‌اند که ایران کشوری قدرتمند و شریف است و به همین دلیل هرگز با این کشور جنگ نکرده‌اند و همواره برای پیشبرد نقشه‌ها و شورشیان خود و همچنین تحریم‌ها وارد ایران می‌شوند. تحریک. آنها به سمت درون چرخیده اند.»

وی خطاب به هواداران جمهوری اسلامی ایران گفت: غمگین نباشید، حاکم واقعی ایران امام مهدی (عج) است و این حکومت قوی‌تر و استوارتر از گذشته است. در گذشته اتفاقات سخت تر از این روزها در ایران رخ داده است.» «ایران کشور قدرتمندی است و با درایت رهبر و مردم وفادارش هرگز نمی توان بر آن غلبه کرد.

سید حسن نصرالله افزود: ایران مقتدر است و مردم آن وفادار به دین خود، پیامبر و اهل بیت هستند و کافی است افراد نادان و نادان به فعالیت های ماه محرم و صفر در ایران نگاه کنند. و همین بس که شاهد تشییع تاریخی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی باشیم.» این واقعیت ایران است و شما به دنبال سراب هستید.

به گفته دبیرکل حزب الله لبنان، رسانه های غربی و برخی رسانه های عربی حوزه خلیج فارس سعی دارند مردم را علیه حکومت ایران تحریک کنند و نقش خود را برای رهبران آنها ایفا کنند. در حالی که بازیگران اصلی صحنه، مردم هستند.

سید حسن نصرالله سپس خطاب به مردم منطقه گفت: قسم می‌خورم که جمهوری اسلامی ایران از آنها چیزی نمی‌خواهد، به منابع آنها علاقه‌ای ندارد، در حالی که ترامپ بارها در مصاحبه‌های خود به لزوم تولید نفت عراق و سوریه اشاره کرده است. .

وی گفت: حمایت ایران از عراق در برابر داعش و اعزام پنج هزار بمب گذار انتحاری از عربستان به عراق فراموش نشدنی است و اگر جمهوری اسلامی ایران نبود، پس از توافق کمپ دیوید و حوادث منطقه، معلوم نیست که لبنان و فلسطین در چه وضعیتی بودند؟

سید حسن نصرالله تاکید کرد: پس از موسوم به “پاییز عربی” (کنایه از بهار عربی) و داعش، اگر کشوری به نام ایران وجود نداشت، کشورهای منطقه در وضعیت نابسامانی قرار می گرفتند.

دیدگاهتان را بنویسید