ثمره دیپلماسی ایران با کشورهای منطقه، تحول اقتصادی/تعریف راهبردهای کلان منطقه ای با محوریت ایران اسلامی خواهد بود.


ساعت: 12:26
تاریخ انتشار: 1301/04/29
کد خبر: 1884369

حجت الاسلام والمسلمین احد آزادی خواه گفت: گسترش دیپلماسی با کشورهای منطقه در نهایت به تحول اقتصادی و اعتلای جایگاه ایران و ایجاد شرایط جدید در کشور منجر می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر همدان; حجت الاسلام والمسلمین احد آزادی خواه نماینده مردم ملایر در شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ما.; وی با اشاره به سفر رئیس جمهور روسیه و اردوغان به ایران گفت: سفر پوتین و اردوغان به ایران نشان دهنده استراتژی و دیپلماسی بزرگ سیاسی ایران است.


وی افزود: امروز دیپلماسی سیاسی ایران در منطقه نشان داده شد و آثار مثبتی داشت، با توجه به سفر بایدن به منطقه و حضور مقامات صهیونیستی و برخی کشورهای عربی در سفر وی، شاهد حضور رئیس جمهور روسیه در ایران هستیم. و ملاقات او با راهنما.


حجت الاسلام آزادی خواه گفت: سفر امروز سیاستمداران بزرگ جهان به ایران نشان می دهد که کشورهای منطقه استراتژی هایی را بر اساس ایران اسلامی تعریف می کنند..


وی گفت: قبل از انقلاب و در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران در منطقه دیده نمی شد و کشوری ضعیف به شمار می رفت و در دوران جنگ تحمیلی به جز چند کشور از ایران حمایت نکردند. اما امروز شاهد حضور سیاستمداران بزرگ جهان در ایران هستیم..


نماینده مالایی ها در شورای اسلامی تاکید کرد: امروز سیاست خارجی و دیپلماسی کشور به گونه ای است که کشورهای منطقه در مقابل چشمان آمریکا به ایران می آیند و با رهبر انقلاب دیدار می کنند. این یعنی قدرت ایران اسلامی..


وی بابیان اینکه امروز تحریم های آمریکا عملا خنثی و مردود شده است، تاکید کرد: دوران تحریم های یکجانبه آمریکا و ایجاد رعب و وحشت در دل مسئولان کشور به پایان رسیده است و اکنون تحریم های آمریکا مانند طبل توخالی است..


آزادیخواه خجت الاسلام گفت: وقتی امروز روسیه به عنوان یک کشور قدرتمند در منطقه، ترکیه به عنوان یک کشور در حال توسعه و چین به عنوان قطب اقتصادی جهان به سمت ایران روی می آورند، نشان از جایگاه بالای سیاسی ایران و ناکارآمدی تحریم های آمریکا دارد..


وی با اشاره به اینکه امروز حرف های آمریکا در دنیا خریدار نیست، تصریح کرد: کشورهای منطقه و اعضای اتحادیه اروپا به ایران سفر کرده اند و از غرش های توخالی آمریکا نترسیده اند و به دنبال گسترش مبادلات با ایران هستند..


نماینده مردم مالایی در شورای اسلامی بابیان اینکه توسعه دیپلماسی منطقه ای اقتصاد کشور را توسعه می دهد، گفت: دو دیپلماسی بالقوه در کشور وجود دارد، کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی در حال پیگیری هستند..


وی افزود: ادامه سیاست های دولت سیزدهم و تقویت دیپلماسی منطقه ای خلاء تحریم های یکجانبه آمریکا را به طور کامل از بین می برد و رونق اقتصادی را در کشور به همراه خواهد داشت..


حجت الاسلام آزادیخواه تاکید کرد: اجلاس ها، ائتلاف ها و نشست هایی مانند شانگهای، آستانه و برجام فرصت های بی نظیری برای جمهوری اسلامی است و سازمان های بین المللی به این نتیجه رسیده اند که حضور و عضویت ایران در این اجلاس ها استانداردهای آنها را بالا خواهد برد..


وی به سفر اخیر خود به ازبکستان اشاره کرد و گفت: اعضای شانگهای از عضویت ایران در این سازمان استقبال می کنند و رئیس جمهور نیز به زودی در این زمینه به ازبکستان سفر خواهد کرد..


نماینده مردم ملایا در شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم توانسته تحولات تحول آفرینی در حوزه های امنیتی، بهداشتی و درمانی، واکسن و فناوری نانو ایجاد کند و اقدامات دولت در حوزه دیپلماسی نیز تحول آفرین بوده است..


وی تاکید کرد: گسترش دیپلماسی با کشورهای منطقه در نهایت به تحول اقتصادی و اعتلای مواضع ایران می انجامد و شرایط جدیدی را در کشور ایجاد می کند..


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید