فراخوان سیزدهمین جشنواره ملی علم و فناوری کتابخانه ملی منتشر شد


ساعت: 16:33
تاریخ انتشار: 08/02/1401
کد خبر: 1905633

سیزدهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران با موضوعاتی چون علم اطلاعات، تاریخ، علم آرشیو، کتابشناسی و … در دی ماه سال جاری برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیزدهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران با موضوعاتی چون علم اطلاعات، تاریخ، علم آرشیو، کتابشناسی و … در دی ماه سال جاری برگزار می شود.

موضوعات پیشنهادی سیزدهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به شرح زیر است:

1- علوم اطلاعات و معرفت شناسی (مدیریت اطلاعات، سیستم های سازماندهی دانش، داده های پیوندی، کتابخانه دیجیتال، تحول دیجیتال در کتابخانه ها با استفاده از علم داده و هوش مصنوعی و پردازش زبان طبیعی در بازیابی اطلاعات)

2- علوم آرشیوی (شناسایی و ارزیابی اسناد، تنظیم و تشریح اسناد، خدمات آرشیوی، فناوری های نوین علوم آرشیوی، آرشیو وب، اسناد الکترونیکی و اسناد شناسی)

3- مطالعات تاریخ معاصر (مطالعات نظری و فلسفه تاریخ، تاریخ شفاهی، مطالعات مبتنی بر تحقیقات اسنادی، تاریخ محلی و تاریخ تجسمی)

4- ایران شناسی (تمدن شناسی، تحلیل و ارزیابی نگرش متفکران غیر ایرانی به ایران، نقد و بررسی مکاتب ایران شناسی)

5- اسلام شناسی (نظریه های نوین تمدن در میان اندیشمندان مسلمان، تمدن شناسی اسلام و سایر ادیان، مطالعات تمدنی تطبیقی ​​و انتقادی و مسائل راهبردی جهان اسلام)

6- حفاظت و نگهداری از منابع آرشیوی و کتابخانه ای (استانداردها، مدیریت بحران، حفاظت بلندمدت و پیشگیرانه، مواد جدید و روش ها و نظریه های مرمت)

7- کتابشناسی و کتابشناسی

مدت تألیف و انتشار آثار نیز به شرح زیر تعیین می شود:

بازه زمانی تالیف و انتشار آثار در یک سال (مهر 1400 تا مهر 1401) در قالب کتاب (تألیف و تالیف)، پروژه تحقیقاتی تکمیل شده، پایان نامه کارشناسی ارشد (مطالعات آرشیوی، کپی رایتینگ و مستندسازی)، پایان نامه دکتری (همگی). محورها) و ایده برتر این منجر به محصولات مبتنی بر دانش یا ارزش اجتماعی شد.

روند ارزیابی و ارزیابی آثار نیز به این صورت است: در نحوه ارزیابی و ارزشیابی آثار، علاوه بر شرایط و شاخص های کلی برای ارزیابی محتوا، موضوع و ساختار علمی آثار، مواردی مانند گسترش حدود آثار گنجانده شده است. دانش و فناوری در موضوع و رشته، کارایی، رفع مشکل و رفع نیازهای علمی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، کارایی ملی یا رفع خلأهای علمی موضوع و حوزه، اصالت، خلاقیت و نوآوری، تطبیقی ​​و انتقادی، در حوزه های حکمرانی، سیاست گذاری و سیاست پژوهی و عملی بودن، امتیاز ویژه ای در ارزیابی و قضاوت خواهند داشت.

پژوهشگرانی که متقاضی شرکت در این دوره از جشنواره هستند می‌توانند پیشرفت‌های خود را از طریق ایمیل به آدرس ایمیل ارسال کنند [email protected] فرستادن

دیدگاهتان را بنویسید