فرانسه از نقش استراتژیک ایران در منطقه آگاه است/اروپا علاقه ای به میانجیگری ترکیه ندارد


ساعت: 10:34
تاریخ انتشار: 1301/06/12
کد خبر: 1894647

نماینده مردم تبریز در شورای اسلامی با اشاره به اینکه جنگ روسیه و اوکراین شکاف عمیقی را بین اروپا و آمریکا نشان داده است، گفت: فرانسه با در نظر گرفتن نقش استراتژی جمهوری اسلامی ایران در منطقه خواستار میانجیگری ایران در حل مناقشات روسیه و اوکراین است.

«احمد علیرضابیگی» نماینده مردم تبریز در شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی با اشاره به درخواست اروپا برای میانجیگری جمهوری اسلامی ایران در حل مناقشه روسیه و اوکراین، گفت: باید پذیرفت که در جنگ روسیه و اوکراین اگرچه مردم اوکراین سختی های جنگ را تحمل کردند. و بسیاری کشته، زخمی و آواره شدند، در واقع اروپا قربانی اصلی این جنگ بود.

وی با اشاره به اینکه آمریکا تلاش کرده است پوتین را در چشم اروپا به عنوان پدیده خطرناکی که اروپا را در بر گرفته است معرفی کند، ادامه داد: آمریکا هزینه جنگ روسیه و اوکراین را بر دوش اروپا گذاشت، بنابراین امروز اروپا باید از این موضوع استفاده کند. انرژی مورد نیاز خود را با ریسک بالا و قیمت بالاتر نیاز دارد زیرا روسیه تمایلی به فروش سوخت به اروپا ندارد، در عین حال 18 میلیون آواره اوکراینی برای فرار از جنگ در اروپا ساکن شدند و ارزش یورو بسیار بالاتر از ارزش یورو است. دلار کاهش یافته است.

نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به اینکه رئیس جمهور فرانسه تلاش می کند اروپا را از باتلاق ایجاد شده توسط آمریکا نجات دهد، گفت: ماکرون به «زلنسکی» پیشنهاد داد تا قیمت صلح با روسیه را بپذیرد تا بتواند بازگشت صلح به اروپا، اما رئیس جمهور اوکراین این پیشنهاد را نپذیرفت.

علیرضابیگی با اشاره به اینکه اروپا نگران سوخت رسانی در آستانه زمستان است، تصریح کرد: به نظر می رسد فرانسه احساس می کرد در سناریویی که آمریکا ابداع کرده بود و قصد برهم زدن این بازی را داشت، گرفتار شده است، بنابراین تلاش می کند تا این بازی را به هم بزند. با نزدیکی جمهوری اسلامی ایران و روسیه، از ایران به عنوان میانجی برای پایان دادن به مناقشات روسیه و اوکراین کمک بگیرند.

فرانسه علاقه ای به میانجی گری ترکیه ندارد

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی دولت ترکیه تلاش می کند نقش میانجی را برای حل این اختلافات ایفا کند، تاکید کرد: فرانسه علاقه ای به میانجی گری ترکیه ندارد و تمایل بیشتری به پذیرش الحاق این جمهوری دارد. ، این اختلافات پایان خواهد یافت.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس با اشاره به اینکه اگر جمهوری اسلامی ایران نقش میانجی را به خوبی ایفا کند، در عرصه اقدامات صلح آمیز خود به موفقیت های چشمگیری دست خواهد یافت، تاکید کرد: در شرایط کنونی هیچ اقدامی در خاورمیانه انجام نمی شود، مگر اینکه نقش جمهوری اسلامی ایران در آن مشخص باشد تا ایران بتواند در شرایط کنونی نقش استراتژیک خود را در منطقه حفظ کند.

علیرضابیگی با بیان اینکه حجم دنیای تحریم ها از زمان جنگ روسیه و اوکراین تاکنون بدون تحریم از جهان پیشی گرفته است، گفت: تحریم های آمریکا علیه ملت ایران امروز بی اثر شده و دولت بایدن ترامپ و جمهوری خواه را مقصر می داند. می داند زیرا با خروج او از زمان برجام، آنها خسارات عظیمی به دولت آمریکا وارد کرده اند و هنوز نتوانسته اند امنیت اسرائیل را تضمین کنند.

نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به اینکه اگرچه منافع آمریکا و اروپا از یکدیگر جدا نیست، اما جنگ روسیه و اوکراین شکاف قابل توجهی را در جبهه غرب نشان داد و تاکید کرد: امروز اروپا بر این باور است که بیشترین سود را از جنگ اوکراین و روسیه به سود آمریکا تبدیل می شود، زیرا در حمله آمریکا به عراق در سال 1991 به نام «طوفان صحرا»، آمریکا سعی کرد نقش خود را در مقابل کشورهای عربی برجسته کند، در این جنگ، اروپا به شکاف و فاصله خود پی برد. با آمریکا..

دیدگاهتان را بنویسید