فردوس؛ سومین مقصد سفر شهری استاندار خراسان جنوبی/ محوریت «رضایت» بر پروژه های نیمه تمام

این کارخانه در مرحله ساخت آرد زرین یکی از واحدهای مورد بازدید استاندار قرار دارد که فعالیت اجرایی این واحد تولیدی از سال 1396 آغاز شده و هم اکنون 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

در این کارخانه که قرار است در بهمن ماه سال جاری افتتاح شود، 40 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار خواهند شد و در طرح توسعه کارگاهی برای تولید کیک و شیرینی، نشاسته، ماکارونی و مجتمع نانوایی پیش بینی شده است.

کارخانه مفتول آلومینیوم فردوس یکی دیگر از واحدهای تولیدی بود که استاندار امروز با حضور جمعی از مدیران کل و استانی، امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان فردوس از آن بازدید کرد. فعالیت اجرایی واحد تولید مفتول آلومینیوم با سرمایه گذاری شرکت پارت ایمان پرداز متین در سال 1388 آغاز شد و هم اکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

زمینه فعالیت این واحد تولیدی با ظرفیت 40000 تن در سال ریخته گری آلومینیوم و آلیاژهای آن – مفتول آلومینیوم با روکش لاکی می باشد.

بخش خصوصی میزان تولید این واحد را 62 میلیارد و 585 میلیون تن برآورد کرده که برای 70 نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد می کند. این واحد تولیدی در صورت تامین ظرفیت های درخواستی سرمایه گذار تا 6 ماه آینده به بهره برداری می رسد.

بررسی طرح توسعه کارخانه نساجی فردوس

استاندار خراسان جنوبی همچنین با حضور در کارخانه نساجی فردوس از نزدیک در جریان روند کار و برنامه های توسعه این کارخانه قرار گرفت.

شرکت کارخانجات نساجی فردوس در سال 1370 با 17000 سهامدار تاسیس شد و در سال 1384 ایدرو شروع به تولید کرد. این کارخانه با سرمایه گذاری 18 میلیارد و 927 میلیون تن و با ظرفیت تولید 3000 تن در سال با تولید انواع نخ، پارچه و پوشاک راه اندازی شد.

میزان اشتغال مستقیم این واحد تولیدی در حال حاضر 220 نفر است و با اجرای طرح توسعه آن با مشارکت ایدرو مطابق با مصوبه هیات وزیران در سال 1399 برای 200 نفر دیگر نیز اشتغال ایجاد می کند.

وعده مساعد برای تامین یاد و خاطره شهدا

کنات در سفر امروز خود به فردوس از یادمان شهدای گمنام شهرستان های اسلام و باغستان نیز بازدید کرد و قول تامین اعتبار برای این مجموعه را داد.

این بازدیدها به منظور بررسی شرایط و تصمیم گیری برای تکمیل و بهبود شرایط موجود با حضور جمعی از مدیران کل ستادی و استانی، ائمه جماعات، فرماندار و تعدادی از مسئولین شهرک فوردوس انجام شد. .

مجتمع گلخانه ای فردوس مقصد بعدی استاندار خراسان جنوبی و هیئت همراه به این شهرستان بود که برای بررسی مشکلات این مجموعه برای تامین زیرساخت ها برای سرمایه گذاران آینده انجام شد.

در نظر گرفتن آب مجتمع گلخانه ای

توجه به جبران کمیت و کیفیت نامناسب آب مجموعه گلخانه ای فردوس دلیل اصلی بازدید استاندار از این مجموعه بود. مجتمع گلخانه ای فردوس به مساحت 20 هکتار در قالب 32 واحد گلخانه ای 4000 متر مربعی برای اشتغال 100 نفر به صورت مستقیم ساخته شده است.

وی سپس از ساختمان نیمه کاره پژوهشکده انار بازدید کرد و از نزدیک دلایل تاخیر در این پروژه را بررسی کرد.

تصمیم راه اندازی و راه اندازی پژوهشکده انار فردوس با محوریت دانشگاه فردوسی مشهد به منظور افزایش کمی و کیفی فرآورده های انار، بهبود روش های تولید و انجام تحقیقات علمی و کاربردی در این زمینه در دولت نهم ابلاغ شد. . .

پس از ربوده شدن شهر فردوس توسط خراسان رضوی و الحاق آن به خراسان جنوبی در سال 1385، این پروژه حدود هفت سال بعد با 85 درصد پیشرفت فیزیکی به دانشگاه بیرجند واگذار شد، اما به دلیل عدم تمهیدات اداری و اعتبار کافی، این پروژه به دانشگاه بیرجند واگذار شد. به دلیل عدم پشتیبانی منطقی، بخش هایی از آن نیز تخریب شد.

با توجه به اهمیت موضوع و تاثیر این پژوهشکده در بخش کشاورزی، تکمیل و بهره برداری از آن یکی از نیازهای اصلی شهرستان فردوس است که با بیش از 30000 انار یکی از بزرگترین تولیدکنندگان انار کشور است. تن در سال

بازدید استاندار از قنات بلده جهانی فردوس

استاندار خراسان جنوبی همچنین از قنات بلده جهان و استخر یک میلیون مترمکعبی در حال ساخت فردوس بازدید کرد.

مجموعه کانال های تاریخی بلده فردوس در سال 2016 در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

قنات جهانی بلده با آب باکیفیت (EC 400) یکی از شریان های حیاتی شهرستان فردوس است که علاوه بر ارزش تاریخی، تأثیر بسزایی در رشد اقتصادی منطقه و معیشت بیش از سه نفر دارد. هزار کشاورز و 1900 هکتار باغ انار تحت تاثیر این قنات است.

با توجه به اختلاف دبی این قنات بین 80 تا 300 لیتر در ثانیه، بسته به بارندگی فصلی، به منظور بهره وری بیشتر از منابع آبی قنات، اجرای طرح کلی «از حوضه تا جارو» اجرا شد. 1399 آغاز شد.

استاندار خراسان جنوبی همچنین از حوضه ذخیره آب یک میلیون مترمکعبی قنات بلده فردوس بازدید و روند اجرای این طرح را بررسی کرد.

استاندار خراسان جنوبی از کارگاه پروژه راه آهن فردوس بازدید کرد

پس از آن سفر، یک روز به بازدید از کارگاه پروژه راه آهن در فردوس بسنده کرد. این سمینار در راستای اجرای طرح اتصال فردوس به شبکه ریلی کشور فعال شد.

اتصال فردوس به شبکه ریلی کشور یکی از خواسته های دیرینه مردم این منطقه است.

عملیات اجرایی پروژه احداث مسیر آنتن دهی 75 کیلومتری و اتصال فردوس به راه آهن. مشهد بافق در سال 1388 توسط شرکت ساخت و توسعه زیرساخت های حمل و نقل کشور آغاز به کار کرد.

این پروژه با بیش از 20 درصد پیشرفت فیزیکی به دلیل کمبود اعتبار متوقف شده است و به گفته مسئولان اعطای اعتبار مناسب در سال جاری و پیش بینی حداقل 500 میلیارد ریال در بودجه 1401 برای ادامه این پروژه حائز اهمیت است.

دیدگاهتان را بنویسید