انباشت پروژه های نیمه تمام در دست استاندار تهران

ساعت: 16:12
تاریخ انتشار: 1400/09/14
کد خبر: 1790652

استاندار تهران با اشاره به تعداد زیاد پروژه های نیمه انباشته ای که در دولت های گذشته تعمیر شده و هنوز اجرایی نشده است، بنابراین سیاست اصلی ما در مدیریت استان تهران تکمیل پروژه های قبلی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شبکه خبری تهران نیوز ، محسن منصوری ظهر امروز در حاشیه گردهمایی دانشجویان دانشگاه تهران به مناسبت روز دانشجو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مشکلات و بی تدبیری های اساسی در اداره کشور، تعریف پروژه های انبوه است، بنابراین امروزه بسیاری از این موارد نیمه تمام شده اند.

وی با اشاره به وجود چندین پروژه نیمه تمام در سطح شهر و استان تهران، گفت: بنابراین منطق مالی و مهندسی حکم می کند که تا زمان تکمیل و اجرای سایر پروژه های نیمه تمام، پروژه های جدید تعریف و اجرا نشود، مگر اینکه نیاز باشد. پروژه ها ضروری و حیاتی است.

استاندار تهران تاکید کرد: بنابراین در این دوره از مدیریت کلانشهر و استان تهران ابتدا تلاش خود را معطوف به تکمیل و بهره برداری از پروژه های ناتمام و ناتمام کرده ایم و تمام تلاشمان این است که شروع نشود. . یک پروژه جدید در این دوره.»

محل دفن زباله آرادکوه را با شیب کمی متوقف کنید

منصوری در بخشی دیگر از سخنان خود در پاسخ به سوالات خبرنگاران در خصوص مشکلات دفن زباله آرادکوه و مشکلات زیست محیطی ناشی از آن برای مردم ری گفت: معتقدیم مجموعه آرادکوه مشکلاتی را برای جلوگیری از دفن زباله در این محل ایجاد کرده است. سایت چون عملا غیر ممکن است.

وی تاکید کرد: محل دفن زباله آرادکوه در سال های اخیر و در شرایطی راه اندازی شده بود که جمعیت تهران تنها یک پنجم جمعیت فعلی آن بود و چندین تریلیون تن هزینه و زیرساخت در این محل شناسایی شده بود، اما اکنون با توجه به مشکلات شهر. گسترش و توسعه، نزدیکی او قرار می گیرد و بدین ترتیب دامنه مشکلات او افزایش می یابد.

استاندار تهران افزود: برای رفع این نقیصه در حال گفت و گو و رایزنی با شهردار تهران و رئیس سازمان محیط زیست هستیم و به نظر می رسد این زباله ها باید با شیب تدریجی از سطح شهر خارج شود. “که تخصصی است، البته بحث هایی در مورد منطقه جایگزین این سایت وجود دارد.

منصوری ادامه داد: پیش از این منطقه هوشنگ آباد برای ساخت سایت جدید دفع زباله معرفی شده بود که به نظر می رسد انتقاداتی نیز به آن وارد شده است، بنابراین به دنبال مکان جایگزینی برای سایت دفع زباله در کلانشهر تهران هستیم تا محیطی مناسب و بدون حاشیه را تکمیل کنیم. در صورت امکان. «آنها در محل دفن زباله مشکلی پیدا کردند.

وی در خصوص حل مشکل رواناب از تهران به مناطق و شهرستان های جنوبی گفت: با توجه به شرایط نه چندان مناسب آب در استان، یکی از سیاست های اصلی استان تهران بازیافت آب است و از این رو تلاش می کنیم تا تا حد امکان از هدررفت آب جلوگیری کنید.» بنابراین فاضلاب و پساب نیز باید وارد چرخه و تصفیه فاضلاب شوند.

استاندار تهران با اشاره به فعالیت تصفیه خانه تهران خاطرنشان کرد: در صورت اصلاح، اجرا و ساماندهی شبکه فوقانی، تمامی رواناب ها وارد تصفیه خانه ها و سپس آب تصفیه شده وارد چرخه و مدار می شود، بنابراین با انجام جلسات مکرر برای این منظور مهم است که این امر متناسب با منابع اعتبار اجرایی و عملیاتی باشد.

تعاونی ها باید در ارتفاع 1800 متری خانه بسازند

منصوری در پاسخ به سوال دیگری درباره مشکلات 33 تعاونی تهران گفت: معتقدم نباید مردم را مجبور به کار در این زمینه کرد، بنابراین شهرداری و استان ها هیچ مجوزی به تعاونی ها برای ساخت خارج از کشور نمی دهند. بیش از 1800 متر است اما افراد می توانند با اخذ زمین جایگزین اقدام به ساخت واحد مسکونی کنند.

وی تاکید کرد: متأسفانه سال هاست که ساخت تعاونی ها در ارتفاعات بالای 1800 متر به تعویق می افتد، بنابراین پس از بررسی جزئیات پرونده اعلام می کنم که منع قانونی ساخت و ساز در این مناطق وجود دارد. روند تغییر کاربری اراضی: «و الحاق به بافت آنها صورت نگرفته است و تنها راه این است که متقاضیان رشته های جایگزین را بگیرند.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید