فرصت فصلی AFC برای پرسپولیس و استقلال

سهیل مهدی در گفت و گوی تلویزیونی درباره بحث مجوزهای حرفه ای باشگاه های ایرانی در آسیا گفت: در فصل جاری مجوزهای حرفه ای که آخرین رای آن در 8 آبان ماه صادر شد، سه باشگاه خوب فولاد خوزستان، سپاهان مبارکه. فولاد و گل گهر سیرجان دریافت مستقیم. با توجه به ابهام در کمیسیون اولیه، اسناد باشگاه های استقلال و پرسپولیس بازنگری شد و برای این دو باشگاه رای مشروط صادر شد و پس از آن به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام شد. حالا این دو باشگاه سه ماه فرصت دارند تا نواقص را اصلاح کنند و مدارک را به روز کنند تا نمایندگانی از کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا داشته باشیم.

وی در خصوص کاستی های موجود در پرونده استقلال و پرسپولیس افزود: بخشی از ماجرا به بحث زیرساخت های مالی و اسناد مالکیت برمی گردد. به دلیل محرمانه بودن و حریم خصوصی هر دو باشگاه وارد جزئیات نمی شوم. چندین سند اضافی باید ارائه شود که جنبه اضافی دارد.

مسئول میزبانی مسابقات لیگ برتر افزود: از آنجایی که در لیست منتشر شده، مشخص است که این مشکل برای کشور پیشرو مانند ژاپن نیز وجود دارد. از 55 باشگاه متقاضی در سطوح مختلف، 4 باشگاه به طور مستقیم مجوز گرفتند، یک باشگاه رد و مابقی تعلیق شدند. سال‌هاست که این اتفاق در آسیا می‌افتد، اما خطر این است که رای نهایی این بار توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) اعلام شود.

مهدی در پایان درباره سهمیه ایران برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا در سال 2022 گفت: سال گذشته 2+2 بودیم اما چون دو نماینده غرب آسیا راه نیافتند این سهمیه به بالاترین رده تقسیم شد. عربستان و قطر نتوانستند با بالاترین سهمیه از آن استفاده کنند و سه به علاوه یک شدیم. طبق نتایج نمایندگان آخرین شانس ما با 2 + 2 است. همه چیز به مجوز حرفه ای بستگی دارد. سایدینگ ممکن است دوباره تغییر کند.

دیدگاهتان را بنویسید