فرصت پرداخت یارانه جدید 110 هزار تنی به 60 میلیون نفر از آذرماه

فرصت پرداخت یارانه جدید 110 هزار تنی به 60 میلیون نفر از آذرماه

روز جدید در پی ارائه لایحه تامین مطمئن کالاهای اساسی، مواد اولیه دامی، دارو و تجهیزات پزشکی و سیاست جبرانی حمایت از معیشت اقشار آسیب پذیر در مجلس شورای اسلامی، یارانه جدید 110 هزار تنی به 60 میلیون تن افزایش یافت. در ماه دسامبر.

سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در مکاتبه با محمدباکر کلیباف رئیس مجلس شورای اسلامی لایحه تامین مطمئن کالاهای اساسی، مواد اولیه دام، دارو و تجهیزات پزشکی و همچنین سیاست های جبرانی حمایت از معیشت مردم را ارائه کرد. 8 گروه آسیب پذیر / 5 هیات وزیران با یک فوریت آن را تصویب و برای تشریفات قانونی ارائه کرد.

در بخشی از این لایحه آمده است: در صورت تغییر نرخ حیوانات و کالاهای اساسی از محل درآمد حاصل از تغییر نرخ کالاهای ارائه شده به ارز ترجیحی به مبلغ دویست و هفتاد هزار میلیارد (27 هزار میلیارد) سازمان ویژه ریالی هدفمندسازی یارانه ها به خزانه داری کل کشور. این مبلغ تا پایان سال صرف یارانه افراد مشمول قانون الزام دولت به پرداخت یارانه کالاهای اساسی – مصوب 1399 می شود.

این لایحه که باید نحوه بازتوزیع یارانه 4200 تومانی مواد اولیه دامی را تغییر دهد، در صورت تصویب نهایی در مجلس، زمینه را برای توزیع مجدد یارانه جدید از آذرماه فراهم می کند.

بر اساس مبلغ 27 هزار میلیارد تومانی که دولت در این لایحه برای 4 ماهه پایانی سال درخواست مجوز کرده است، حدود 60 میلیون نفر در سه ماهه آخر سال 110 هزار تومان یارانه جدید ماهانه دریافت خواهند کرد. .

دلار 4200 دلاری موسوم به دلار جهانگیری از سال 97 برای واردات برخی از کالاهای اساسی پرداخت شده است که به گفته بسیاری از فعالان عرصه تولید و بازار و اقتصاددانان سود این یارانه ارزی به مردم نرسیده و قیمت کالاهای اساسی نیز کاهش یافته است. دلار 4200 دلاری دریافت کرد و به رشد خود ادامه داد، بنابراین دولت تصمیم گرفت به جای توزیع این ارز ارزان بین واردکنندگان، این یارانه ریالی را بین مردم توزیع کند.

این در حالی است که دلار ۴۲۰۰ دلاری برای واردات گندم و دارو حذف نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید