فرمان جدید پوتین؛ پیوستن دو شهروندی به ارتش روسیه امکان پذیر شد

به گزارش خبرگزاری تاس، در فرمانی که روز دوشنبه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه صادر کرد، آمده است که روس هایی که تابعیت دوگانه دارند می توانند به ارتش روسیه بپیوندند. این فرمان برخی مقررات مربوط به قوانین خدمت سربازی در روسیه را اصلاح می کند.

بر این اساس، این دسته از شهروندان روسیه که تابعیت کشور دیگری یا اجازه اقامت در مکان دیگری را دارند، می توانند به ارتش روسیه بپیوندند.

پیش از این، شهروندان روسیه به صورت اجباری یا قراردادی در ارتش خدمت می کردند. اتباع خارجی همچنان می توانند تحت قرارداد به عنوان سرباز و گروهبان در ارتش روسیه خدمت کنند.

روس هایی که دارای پاسپورت یا مجوز اقامت سایر کشورها هستند می توانند به عنوان خارجی به خدمت سربازی قراردادی در روسیه بپیوندند.

اخیراً منابع رسانه ای گزارش داده اند که آموزش نظامی از سپتامبر 2023 به مدارس روسیه بازخواهد گشت.

به گزارش تارنمای خبری صدای آمریکا، سرگئی کراوستوف وزیر آموزش روسیه گفت که آموزش نظامی از سپتامبر 2023 به مدارس روسیه بازخواهد گشت. این آموزش شامل موقعیت های احتمالی برای مقابله با حمله شیمیایی یا هسته ای، کمک های اولیه و تلاش برای استفاده از تفنگ تهاجمی کلاشینکف است. و تیراندازی با آن در سال 2014، مقامات روسی تلاش کردند این آموزش را پس از حادثه کریمه از سر بگیرند.

روسیه در حال حاضر در حال تهیه پیش نویس برنامه درسی برای برنامه آموزشی است و انتظار می رود تا پایان سال توسعه برنامه درسی را تکمیل و سپس مراحل تصویب را طی کند.

هدف از این آموزش آماده سازی دانش آموزان با مهارت های نظامی با نزدیک شدن به خدمت سربازی و افزایش نرخ پذیرش برای بسیج و سربازی است. این ابتکار بخشی از پروژه القای ایدئولوژی میهن پرستی در روسیه است.

دولت روسیه همچنین اخیرا دستور پرداخت کمک های مالی به والدین دانش آموزان در مناطق تحت کنترل اوکراین را صادر کرده است. کرملین 10000 روبل (167 دلار) به والدین کودکان 6 تا 18 ساله در مناطق تحت کنترل روسیه در دونتسک، لوهانسک، زاپوریژیا، خارکف و خرسون پرداخت خواهد کرد.

گزارش ها حاکی از آن است که کرملین در تلاش است تا برنامه درسی روسیه را به مدارس مناطق تحت کنترل وارد کند.

روسیه از 24 فوریه 2022 (5 مارس 1400) پس از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، نیروهای خود را به آن کشور اعزام کرد و آغاز جنگ را اعلام کرد. روسیه هدف از این اقدام را نازی‌زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی و پاسخ به درخواست کمک لوهانسک و دونتسک اعلام کرد و اعلام کرد که قصد تصرف اراضی اوکراین را ندارد.

رئیس جمهور روسیه اخیرا استقلال دو جمهوری دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناخت و دستور عملیات نظامی ویژه برای حمایت از ساکنان منطقه دونباس را صادر کرد. در ماه ژوئیه، پوتین فرمانی صادر کرد که به سرعت تابعیت روسیه را به همه شهروندان مناطق اوکراین تحت کنترل روسیه اعطا کرد.

دیدگاهتان را بنویسید