فرمان رئیس جمهور برای تعطیلی مدارس

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در شبکه خبر گفت: در ایام کرونا مدارس کشورهای دیگر باز بود و ما هم اصرار داشتیم که مدارسمان باز باشد، اما متاسفانه وقفه های زیادی ایجاد شد و خسارات زیادی به بار آورد.

وی ادامه داد: امسال به دلیل عوامل مختلفی از جمله آلودگی هوا، صرفه جویی در گاز و سرما شاهد تعطیلی مدارس بوده ایم و من آن را تعطیلی بی سابقه ای می نامم.

نوری افزود: با دوستان صحبت کرده ایم که مرخصی ها واقعا دانش آموزان را تحت تاثیر قرار می دهد و این موضوع باید با جدیت پیگیری شود. آقای رئیس جمهور در جلسه قبل و همین جلسه هیات دولت دستور دادند که تعلیق نباشد.

وی با بیان اینکه به شاخص های جهانی آلودگی هوا نگاه کردم دیدم تعطیلات اینطور نیست، گفت: مصوبه آلودگی هوا داشتیم که باید تغییر می کرد.

وی تاکید کرد: بارها گفته ایم که مدارس باید آخرین مکان تعطیلی باشد اما اکنون مدارس را به عنوان اولین مکان تعطیلی قرار می دهیم.

نوری درباره امتحانات دانش آموزان نیز گفت: برگزاری نوبت اول امتحانات داخلی به هیئت مدیره مدرسه محول شده است. مدارس برای ادامه تحصیل و برگزاری امتحانات بین آنها. معایب ناشی از تعطیلات باید جبران شود.

دیدگاهتان را بنویسید