فرهاد مجیدی به دنبال گزینه استقلال و پرسپولیس است

فرهاد مجیدی به دنبال گزینه استقلال و پرسپولیس است

آلومینیوم اراک در پایان هفته یازدهم لیگ برتر به رده پنجم جدول صعود کرد. حفظ این مقام پس از یک سوم بازی ها برای دانش آموختگان سیدمهدی رحمتی دستاورد خوبی است، در حالی که آلومینیوم در 8 بازی دروازه خود را بسته نگه داشته است که آمار فوق العاده ای برای آنها محسوب می شود. در این میان از نقش دروازه بان و خط دفاعی آلومینیومی نیز نباید غافل شد. وحید محمدزاده یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان اراکیس در خط دفاعی است. او که سال ها سابقه حضور در لیگ برتر را دارد در گفت وگو با همشهری بزرگترین حسرتش در فوتبال را از دست دادن تیم ملی به خاطر ویزا دانست.

در مورد ردیف پنجم جدول صحبت کنید. فکر می کردی قبل از تعطیلات در این موقعیت قرار بگیری؟
ما در ابتدای فصل امتیازات بدی را از دست دادیم اما پیروزی های تیم از بازی با ملوان شروع شد. خدا را شکر به خوبی به میدان رفتیم اما هنوز اتفاق خاصی برای ما نیفتاده و لیگ هنوز تمام نشده است. سال گذشته در یک مقطع در بالای جدول بودیم اما ناگهان سقوط کردیم. اتفاقات سال گذشته برای ما یک تجربه است. هدف ما ادامه روند فعلی و کسب جایگاه خوبی در پایان لیگ است.

8 بازی است که گل نزدی. این یک آمار فوق العاده است.

نقش مدافعان و دروازه بانان تیم را نمی توان نادیده گرفت اما ما یک تیم هستیم. همه تلاش می کنیم گل بزنیم و گل نزنیم و تمرینات خوبی هم زیر نظر کادر فنی انجام می دهیم. همه با تمام وجود در زمین تلاش می کنیم که تیم گل نخورد.

قبول داری پورحمیدی دروازه بان تیم در 8 بازی نقش مهمی در بسته نگه داشتن دروازه داشت؟

پورحمیدی واقعا دروازه بان باکیفیتی است که شایسته حضور در تیم ملی است. در تیم ما بازیکنانی مانند محمود قائد رحمتی، امیر هوشمند و حتی محمدرضا آزادی شایسته شانس حضور در تیم ملی هستند.

در طول این سال ها بازی مقابل کدام مهاجم برای شما سخت بوده است؟

هیچ مهاجمی نیست که من را خیلی نگران کند، اما بازیکنانی مثل شیمبا، شهریار مقانلو و کریم اسلامی مهاجمان خوبی هستند.

مدافع مورد علاقه شما در فوتبال ایران کیست؟

امیر هومند فوق العاده است. البته این را نمی گویم چون همبازی او هستم. اسمارت واقعا بازیکن باکیفیتی است.

بهترین مدافع میانی ایران در حال حاضر کیست؟

حسین کنعانی زادگان بهترین حال حاضر است. او تمام ویژگی های یک مدافع خوب را دارد.

به کدام تیم اولین ضربه را در مسابقات قهرمانی لیگ امسال می زنید؟

پیش بینی اینکه کدام تیم برنده خواهد شد واقعا غیرممکن است. امسال لیگ واقعا سخت است و سپاهان، پرسپولیس و استقلال مدعیان اصلی هستند.

برخی معتقدند کیفیت فنی مسابقات لیگ برتر چندان بالا نیست.

خیلی چیزها می توانند روی این موضوع تأثیر بگذارند. یکی از مسائل مهم وجود بازیکنان خارجی باکیفیت است که با آنها در این زمینه از کشورهای عربی و آسیای شرقی عقب هستیم. مشکل بعدی کیفیت زمین هایی است که اصلا شرایط خوبی ندارند یا توپ های لیگ برتر استاندارد جهانی ندارند. کمبود هواداران در ورزشگاه نیز می تواند بر کیفیت بازی ها تاثیر بگذارد.

در این چند سال همیشه بحث حضور تو در استقلال و پرسپولیس مطرح بود اما در نهایت این اتفاق نیفتاد. علتش چه بود؟

من حتی نمی دانم چه بگویم. در آن چند سال صحبت هایی شد اما نتیجه ای حاصل نشد. قبل از شروع این فصل در استقلال، سپاهان و گل گهر با من صحبت کردند اما من هرگز نیامدم آن پیشنهادها را نام ببرم و مصاحبه کنم چون از چند تیم پیشنهاد داشتم. می خواستم خیلی زود تیمم را انتخاب کنم، گفتند صبر کنم اما برایم سخت بود. بنابراین با آلومینیوم صحبت کردم و قراردادم امضا شد.

زمانی که فرهاد مجیدی را مربیگری کردید، پیشنهادی از استقلال داشتید؟

بله، سرمربی استقلال با یکی از مربیان من صحبت کرده بود اما در نهایت این موضوع تمام نشد.

بزرگترین حسرت فوتبالی شما در چند سال گذشته چه بوده است؟

چند سال پیش که تیم ملی به اردوی اتریش رفته بود، کی روش من را به اردو دعوت کرد. در آن زمان بسیار آماده بودم و طبق صحبت های فوتبالیست ها می توانستم کار را بگیرم، اما ویزای من صادر نشد و نتوانستم به اردو بروم.

دیدگاهتان را بنویسید