فرهنگ مبتذل؛ این امر به بی اخلاقی و بی تفاوتی در سبک زندگی غربی دامن می زند

ساعت: 11:44
تاریخ انتشار: 14/04/08
کد خبر: 1779092

ریاضی تهرانی با بیان اینکه فرهنگ ابتذال و غیراخلاقی باعث ترویج بی شرمی، بی اخلاقی و عدم حسادت در سبک زندگی غربی می شود، گفت: متاسفانه شاهدیم که تبلیغات بد در فضای مجازی حول این محور می چرخد ​​و شریعت اسلام را زیر سوال می برد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; آسیب پذیری از لذت جویی نفسانی ناشی می شود و اگر انسان به دنبال لذت خودنمایی نباشد، ظاهر نمی شود و به شکلی غیرعادی و غیرعادی تعریف می شود و یا با زیورآلات دیدنی تزئین می شود. این فرهنگ که از غرب و گروه ها و علوم وابسته به فرهنگ ما وارد شد، انسان را از وادی معنویت و بندگی خدا خارج کرد و به وادی مادیات و تنفس وارد کرد.

برای مقابله با فرهنگ غرب و نفوذ آن در بین افراد جامعه به ویژه قشر جوان، ترویج و اشاعه فرهنگ و سیره قرآنی ضروری است.

مریم ریاضی تهرانی استاد حوزه و دانشگاه های هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به تاثیرات منفی فرهنگ ابتذال و غیراخلاقی در زندگی اجتماعی و خانوادگی مردم، تعریفی از فرهنگ ارائه کرد و گفت: فرهنگ یک مجموعه است. از بینش ها)، منش (اخلاق و خلق و خو) و عمل (واکنش و کنش) انسان.

وی افزود: هر جامعه ای مطابق با قوانین خود فرهنگی دارد و از آنجایی که ما در کشور جمهوری اسلامی ایران زندگی می کنیم و قوانین بر اساس آیات قرآن کریم و قرآن کریم است، باید مطالعه کنید که فرهنگ اسلامی با زندگی اجتماعی مرتبط است و خانواده های مردم چه دستوراتی دارند؟

استاد دانشگاه های هرمزگان گفت: فرهنگ غنی اسلامی همه مسائل مربوط به روابط فردی و اجتماعی افراد و حتی در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی را داراست و هزاران حدیث از سنت حسنه وجود دارد. پیامبر. در مورد اصول روابط اجتماعی نیز آیات فراوانی وجود دارد.

ریاضی تهرانی ادامه داد: مردم بر اساس چارچوب فرهنگ غنی اسلامی مبتنی بر اعتقادات و اعتقادات و همچنین اخلاق و رفتار مردم، سبک زندگی را ایجاد می کنند که باید بر اساس آیات قرآن و بر اساس آن باشد. درباره اسلام.»

وی افزود: در دین مبین اسلام دو جامعه اعم از خانواده و اجتماع بسیار مهم و دارای اصول و حقوق فراوانی هستند. بدون شک اگر سبک زندگی اسلامی در چهارچوب زندگی خانوادگی شکل بگیرد و بر این اساس تربیت محقق شود، این خانواده موفق خواهد بود.

این مدرس حوزه گفت: باید تلاش کنیم فرهنگ اسلامی را بر سه محور اصلی زندگی محوری و حیوان گرایی، عفاف و عفت و سپس اهتمام در ساختار تربیتی خانواده تبیین و به کار گیریم. والدین و مراقبان موظفند روابط اجتماعی را بر اساس این سه محور اصلی تبیین کنند.

ریاضیات تهرانی می افزاید: حیا یک صفت ذاتی است که در همه انسان ها وجود دارد و خداوند می فرماید: «متواضعین همان افراد باهوشی هستند که در روابط خود با دیگران حریم خصوصی و حرام را رعایت می کنند». شرم و حیا بر اساس این مرزها زمینه تبیین و نهادینه سازی فرهنگ غنی اسلامی را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه عفاف همان اطاعت از خداوند است، گفت: وقتی زن و مرد عفت رفتار کنند، هیچ سوء استفاده و فرهنگ بی شرمی در این خانواده و جامعه رایج نمی شود. حیا از ساختار گفتار و کردار و گفتار زدوده می شود و نابود می شود دنیا از درد رسوایی رنج می برد. پرهیز همان فرهنگ رکیک و غیراخلاقی است که در سبک زندگی غربی وجود دارد. اگر رفتار عفیفانه و متواضعانه نباشد فرهنگ رکیک و غیراخلاقی شکل می گیرد.

یک استاد دانشگاه هرمزگان گفت: حسادت به معنای حفاظت از اشیاء با ارزش است و اهتمام فردی به این معناست که افراد سعی کنند نسبت به وجود، روابط و رفتار خود با دیگران حسادت کنند. حسادت اجتماعی به این معناست که زن و مرد باید نسبت به یکدیگر حسادت کنند و دست به رفتارهای رکیک و غیراخلاقی نزنند.

ریاضی تهرانی افزود: حسادت دینی خاطرنشان کرد و گفت: دین مبین اسلام به مردان یک جامعه هشدار می دهد که نسبت به زنان پاکدامن و بهایی حسادت کنند و یا غیرت زن و شوهر نسبت به زن و فرزند خود نیز در اسلام مورد تاکید قرار گرفته است. «حتی هر فردی باید برای خودش غیرت داشته باشد و از استعدادهای خدادادی در مسیر درست استفاده کند.

وی با بیان اینکه فرهنگ ابتذال و غیراخلاقی موجب بی حیایی، بداخلاقی و کم دقتی در سبک زندگی غربی می شود، افزود: متأسفانه شاهد هستیم که تبلیغات بد در فضای مجازی حول این محور می چرخد ​​و شریعت اسلام را زیر سوال می برد. مثلا با ترویج ازدواج سفید اهمیت ازدواج را زیر سوال می برند.

این مدرس حوزه علمیه افزود: بنابراین برای رفع آثار منفی فرهنگ ابتذال و غیراخلاقی باید سعی کنیم مبانی قرآنی و سبک زندگی اسلامی را بیاموزیم و از خانواده ها بخواهیم سه اصل مهم و محوری مانند عفاف را داشته باشند. و عفاف، عفاف و عفاف را رعایت کنیم و سپس بیشتر و بیشتر کوشا باشیم و مربیان، معلمان و مربیان باید این اصول را برای جامعه هدف توضیح دهند تا جوانان به سبک تربیت دینی روی بیاورند.

ریاضی تهرانی بر تبلیغ صحیح اسلام و تبیین زیبای اصول تربیتی تاکید کرد و افزود: دین مبین اسلام برای خانواده نیازمند فرهنگ غنی اسلامی است و کسانی که می خواهند بسازند اگر خانواده ها به رعایت چارچوب تشویق شوند حرف های زیادی برای گفتن دارند. این اصول تربیتی بدون شک فرزندانی را تربیت خواهد کرد که رفتارشان آمیخته با شرم و حیا، عفت و کوشش است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید