فروش فیلترشکن 5 برابر شد

فروش فیلترشکن 5 برابر شد

ایده VPN ابتدا بین دو شرکت که با هم کار می کردند تحقق یافت. به این ترتیب سرعت انتقال اطلاعات افزایش می یابد. زیرا هر دو شرکت قبلاً موفق به شناسایی میزان حافظه و پردازنده ها از طریق VPN شده اند.به گزارش دیده بان ایران، انواع مختلفی از VPN ها برای کارهای مختلف توسعه داده می شوند و شرکت ها با نصب VPN، شرکای تجاری خود را معرفی می کنند. شرکت های فعال در VPN ها نیز هزینه اشتراک نرم افزار VPN را پرداخت می کنند.

داده های وب سایت Statista نشان می دهد که بازار VPN در جهان در سال های اخیر به طور مداوم در حال گسترش بوده است. در حالی که ارزش بازار خرید و فروش VPN در جهان در سال 2019 حدود 25.4 میلیارد دلار بود، تا سال 2027 ارزش این بازار به حدود 75.6 میلیارد دلار خواهد رسید. (سایر منابع ارزش این بازار را 92 میلیارد دلار در سال 2027 تخمین می زنند.) برای مقایسه، پیش بینی می شود در صورت رفع تحریم های اقتصادی و باقی ماندن قیمت هر بشکه نفت در سال 70 دلار، درآمد نفتی ایران افزایش یابد. 1401 حدود 60 میلیارد دلار است. . در عین حال، “نرخ رشد مرکب” بازار VPN تا سال 2027 بیش از 17 درصد در سال پیش بینی می شود. در همین حال، تعداد ارائه دهندگان VPN روز به روز در حال افزایش است و این باعث افزایش رقابت برای سرعت VPN می شود. و امنیت در بازار

مزایای نصب VPN

شرکت های VPN ادعا می کنند که هنگام نصب و استفاده از VPN از مزایای زیر برخوردار می شوند.
سرعت انتقال داده
امنیت انتقال داده

مضرات نصب VPN در زمان قطع اینترنت چیست؟

هر نرم افزاری دارای اشکالات سخت افزاری و نرم افزاری است. شرکت بسیار آشکارتر است. از جمله معایب نصب و استفاده از VPN می توان به موارد زیر اشاره کرد.
افزایش مصرف ترافیک اینترنت هنگام استفاده از VPN
استهلاک پردازنده، باتری، سخت افزار مخابرات و حافظه دستگاه های الکترونیکی افزایش می یابد
پرداخت هزینه اشتراک برای حفظ امنیت
پروفایل سازی اطلاعات کاربر
پروفایل سازی ارتباطات مشترک
پروفایل اطلاعات ارسالی
ارسال اعلان ها و پیام های تبلیغاتی

فیلترینگ شدید بسیاری از VPN ها را غیرقابل استفاده کرده است، اما برخی مسدودکننده های مبتنی بر اشتراک می توانند کاربران را به پلتفرم های فیلتر شده متصل کنند. در همین راستا فیلتر شدن واتس اپ و اینستاگرام که از پلتفرم های پرطرفدار خارجی در ایران محسوب می شوند، بازار فروش VPN را دوباره رونق داده است.

لازم به ذکر است که کسب و کار سودآور فروش وی پی ان در ایران به سال های اخیر محدود نمی شود، در سال 1391 گزارشی منتشر شد که درآمد حاصل از فروش آنتی فیلتر در ایران را حدود 100 میلیارد تومان اعلام کرد. برآوردها برای سال 1396 در مورد گردش مالی تجارت VPN در ایران حداقل 50 میلیارد تومان در ماه بود و این رقم امروز با آمارهای جدید بیش از پنج برابر این بار در ماه است.

به گزارش دیده بان ایران؛ بر اساس آخرین آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، بیش از 108 میلیون مشترک اینترنت پهن باند در کشور فعال هستند و به گفته برخی مسئولان 80 درصد این کاربران از VPN استفاده می کنند. برخی از VPN ها رایگان هستند و برخی دیگر از غیررایگان خریداری می شوند که این امر باعث قدرتمندتر شدن مافیای VPN می شود.در کشورهای دیگر استفاده از VPN قانونی است، مگر اینکه برای دسترسی به محتوای غیرقانونی و همچنین افزایش امنیت شبکه های اطلاعاتی استفاده شود. و از ورود افراد جلوگیری می کند. به صورت غیرقانونی استفاده می شود اما در ایران اگرچه غیرقانونی است اما تعداد زیادی از کاربران برای استفاده از پیام هایی مانند تلگرام و شبکه های اجتماعی از فیلترشکن استفاده می کنند.

هزینه vpn چقدر است؟

بر اساس تحقیقات بازار انجام شده؛ میانگین قیمت VPN با IP ثابت و حجم نامحدود برای یک کاربر 80000 تومان در ماه است. این اکانت فیلترشکن برای دو ماه 130 هزار تومان و برای سه ماه 200 هزار تومان قیمت دارد. اما یک فیلتر خوب و پرسرعت که فروشنده می گوید بدون وقفه; قابل خرید و فروش از 100000 تومان تا 150000 تومان برای دو دستگاه در ماه.

اگر به دنبال یک IP VPN مشترک برای چندین کاربر هستید. قیمت فیلتر کاهش می یابد. مثلا قیمت VPN با این مشخصات و 90 روزه حدود 330 هزار تومان است. قیمت این VPN برای 6 ماه حدود 700 هزار تومان است.الان در بازار برخی از VPN های یک ساله با قیمت های بالای یک میلیون تومان به فروش می رسد و در کمال تعجب مردم برای این فیلترشکن ها نیز پرداخت می کنند.هزینه خرید هاست و وی پی اس در اخیر ماه ها، به دلیل افزایش قیمت دلار، افزایش یافت و افرادی که فیلتر فروختند؛ آنها مجبور بودند هزینه های میزبانی و سرور بیشتری بپردازند.

رشد 1000 درصدی فروش فیلترشکن

خبر افزایش 1000 درصدی فروش فیلترشکن برای ما ایرانی ها قابل باور است. اگرچه هنوز آماری از خرید و فروش فیلترشکن در کشورمان وجود ندارد، اما تجربه روسیه که پس از فیلتر کردن تلگرام، رفتاری مشابه ایرانی ها از خود نشان می دهد، نشان می دهد که فروش اپلیکیشن های VPN و فیلترشکن در این … کشور، بعد از فیلتر کردن تلگرام، هزار است. این درصد رشد و افزایش یافته است به گونه ای که تمامی کاربران در سنین مختلف چندین اپلیکیشن فیلترینگ را روی گوشی هوشمند خود دانلود و نصب کرده اند.

محمد فروشنده یک مغازه موبایل فروشی می گوید: قبلا فروش فیلترشکن بسیار کم بود، اما اکنون با توجه به اینکه مردم زیاد از اینستاگرام، واتس اپ و تلگرام استفاده می کنند، درخواست نصب فیلترشکن نیز افزایش یافته است. به طور متوسط ​​روزانه 70 فیلترشکن بفروشد افزایش استفاده از VPN نیز تاثیر زیادی بر قیمت آن داشته است. قبل از اینکه برای فیلترشکن تاییدیه چندانی نداشتیم، هر VPN ماهیانه حدود 20 هزار تومان بود، اما اکنون این عدد به 100 تا 120 هزار تومان و فیلترشکن 3 ماهه به 250 تا 300 هزار تومان رسیده است.

با یک محاسبه ساده می توان فهمید که اگر روزانه 70 متقاضی نصب فیلترشکن در مغازه تقریبا شلوغ داشته باشیم و میانگین قیمت هر VPN 100 هزار تومان باشد، در واقع یک مغازه حدود 7 میلیون تومان درآمد دارد. روز از نصب بریکر روی فیلتر اگر یک ماه حساب کنیم به عدد نجومی می رسیم. البته این اعداد بر اساس محل فروشگاه، تعداد مشتریان و نوسان قیمت ها می توانند تغییر کنند و احتمال کمتر یا بیشتر بودن آنها نیز زیاد است. بر اساس آمار منتشر شده، اگر فرض کنیم تنها 20 درصد از کاربران پلتفرم های فیلتر شده مانند تلگرام، اینستاگرام و واتس اپ از فیلترشکن و VPN پولی استفاده می کنند، به رقمی معادل 540 میلیارد تومان گردش مالی در ماه می رسیم.

آیا استفاده از فیلترشکن جرم است؟

یکی از 66 نمونه فیلترینگ محتوای مجرمانه که توسط کارگروه برای نمونه سازی پیشنهاد شده است، تبلیغ راه های دور زدن فیلترینگ است که اگر سایتی اقدام به خرید و فروش VPN می کند، این یک مصداق مجرمانه محسوب می شود و دادستان کل یک کشور و مقامات مسئول این کار را انجام می دهند. در این زمینه فعال هستند و وظیفه دارند این سایت ها را شناسایی کرده و مقرراتی را اعمال و آنها را مسدود کنند.

هشدارهای پلیس فتا در مورد خرید و فروش فیلترشکن، بیش از آنکه شامل برخورد انضباطی و قانونی با فروشندگان VPN باشد، هشداری در مورد امنیت فیلترشکن ها و چالش هایی است که پنهان شدن در فضای مجازی می تواند به همراه داشته باشد. آدرس های IP مخفی، vpn و فیلترشکن ها مشکلات زیادی را برای ردیابی جرایم در سراسر جهان ایجاد می کنند.

قانونگذار تاکنون استفاده از فیلتر را جرم انگاری نکرده است. اما اخیراً نمایندگان شورای اسلامی طرحی تحت عنوان «طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان های اجتماعی» به مجلس ارائه کردند. بر اساس این طرح افرادی که از فیلترشکن استفاده کنند به حبس و جزای نقدی محکوم خواهند شد.

اگر استفاده از فیلترشکن جرم تلقی شود، به نظر می رسد به محض استفاده از فیلترشکن، ارکان جرم (مادی و معنوی) محقق می شود و در نتیجه جرم نیز محقق می شود. استفاده از فیلترشکن زیرا استفاده از فیلترشکن جرمی نیست که شاکی خصوصی داشته باشد. می توان گفت بر اساس طرح صدرالذکار که در شورای اسلامی در حال بررسی است، احراز هویت کاربران فضای مجازی به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سپرده شده است.

مشخص نیست آیین نامه چه مکانیزمی برای تعیین هویت کاربران دارد، اما به نظر می رسد سازوکار مذکور باید به گونه ای باشد که بتواند کاربران را به طور دقیق شناسایی کند، در غیر این صورت امکان تعقیب و اجرای مجازات وجود نخواهد داشت. در نتیجه باید گفت که در شرایط فعلی و تا زمانی که طرح مورد بحث در شورای اسلامی تصویب و به تایید شورای نگهبان نرسد، استفاده از فیلترشکن جرم نیست و مجازاتی در بر نخواهد داشت، اما بر فرض تصویب. ، استفاده از فیلترشکن جرم بوده و مجازات خواهد شد

از این رو طی چند روز اخیر اعلام شده است که قوه قضائیه با مساعدت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سایر دستگاه های ذیربط باید با فروشندگان VPN و فیلترشکن غیرمجاز برخورد قانونی و متخلفان را مجازات کند. بر اساس این حکم جدید، تولیدکنندگان، فروشندگان و توزیع کنندگان VPN و فیلترشکن غیرمجاز مشمول مجازات ماده ۷۵۳ قانون مجازات اسلامی خواهند بود و در مورد اشخاص حقوقی نیز علاوه بر مجازات مقرر در ماده ۷۵۳. در مورد شرکت یا موسسه تجاری متخلف لغو و بسته می شود. همچنین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است به طور مستمر نرم افزارهای مشمول این مشکل را شناسایی و غیرفعال و متخلفان را به مراجع قضایی معرفی کند و دستگاه قضایی با متخلفان برابر مجازات مقرر در ماده ۷۵۳ ق. قانون مجازات اسلامی

کمبود سرور و هاست VPN در بازار به دلیل افزایش صدها برابری استفاده از VPN و نیاز شدید تجاری به VPN و VPS نیز در این افزایش قیمت VPN موثر است. و آنها مسدود می شوند، بنابراین ارائه دهندگان خدمات VPN باید هزینه بیشتری بپردازند و از سرورها و فیلترهای قوی تری استفاده کنند. دور زدن فیلترینگ اینترنت ایران که هر روز سخت تر و پیچیده تر می شود. سرورهای قوی تری مورد نیاز است و این مشکل مستلزم هزینه های بیشتری است.

دیدگاهتان را بنویسید