فروش یک درصد سهام دولت در صنعت پتروشیمی خلیج فارس به ارزش 4000 میلیارد تن

ساعت: 13:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۹
کد خبر: 1799139

یک درصد باقی مانده از سهام دولتی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس از طریق بورس فروخته شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ با توجه به سیاست کلی اصل 44 و واگذاری سهام دولتی در شرکت ها، کمیته واگذاری مصوب کرد 18 درصد باقیمانده سهام دولتی در هلدینگ شرکت پتروشیمی خلیج فارس در قالب سه بسته یک درصدی، دو درصدی. و 15 درصد از طریق بورس اوراق بهادار. در حراج به فروش می رسد.

اگرچه قرار بود این حراج هفته گذشته برگزار شود، اما به گفته حسین گربان زاده، رئیس سازمان خصوصی سازی، این معامله هفته گذشته به دلیل عدم ارائه ضمانت از سوی خریداران شکست خورد و این حراج هفته جاری برای بورس تکرار شد.

بر اساس اخبار دریافتی از بورس، روز شنبه 18 دی ماه 93، 4 میلیارد و 102 میلیون و 654 هزار و 103 سهم این شرکت پتروشیمی در خلیج فارس به ارزش 40 هزار میلیارد ریال خارج از جلسه معاملاتی معامله شد.

با این حساب یک درصد از سهام دولت در این هلدینگ پتروشیمی که بزرگترین هلدینگ بورسی کشور محسوب می شود، فروخته شده است. حق بیمه یا ارزش فروخته می شود و در مورد مالکیت 15 درصدی سهام دولت برای حقوق مدیریت و سهمیه صندلی در هیئت مدیره، قیمت سهم بر اساس قیمت پایه به اضافه 30 درصد حق بیمه یا ارزش افزوده سررسید به حراج گذاشته می شود. به حقوق. مدیریت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید