فضای سبز شهر مملو از معتادان و راهزنان است

یکی از راه های گذراندن این اوقات فراغت، حضور در پارک ها و استفاده از فضاهای سبز شهر است که تاثیر بسزایی در شادابی و سلامت روان دارد، همان مکان هایی که باید برای فرار خانواده ها، کودکان و نوجوانان جذاب و مفرح باشد. از زندگی یکنواخت و خسته کننده امروز باشید.

اما متأسفانه گاهی واقعیت برعکس است، فضاهایی که فلسفه وجودی آنها بر رفاه و امنیت روانی شهروندان است، به بستری برای پرورش معتادان و بستری برای انواع ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی تبدیل می شود.

شهر قزوین از سرانه فضای سبز نسبتاً پایینی برخوردار است اما در چند سال اخیر با تلاش مسئولین امر رشد روزافزونی در این زمینه داشته است و اگر بخواهیم صادقانه بگوییم معاونت خدمات شهری و فضای سبز منطقه اقدامات ارزنده ای برای توسعه فضای سبز و توسعه منطقه انجام داده است، اما نکته مهم این است که برخی از این پارک ها به مکانی دنج برای تجمع معتادان تبدیل شده است و همین امر باعث شده است. آزار ساکنین به گونه ای که خانواده ها مطمئن نباشند فرزندانشان می توانند به پارک ها رفته و از امکانات تفریحی آن استفاده کنند.

باغ دباگان کزوین که تنها 9 ماه از فعالیت خود می گذرد. کافی است یک شب را در آنجا با خانواده سپری کنید تا این تفریح ​​خانوادگی را به آنها بدهید.

دیدن جوانان و نوجوانانی که در ساختمان های فرسوده قلب این پارک آزادانه مواد مخدر مصرف می کنند و پارک را به پاتوق خود تبدیل کرده اند غم انگیز است.

3d5bd0f6 ec69 474b 90b4 68fcfbf243d4 خبر خاکستری

معمولاً شهروندان دهستان دباگان و زائران حرم امامزاده حسین (ع) برای استراحت ساعتی در این مکان به پارک دباگان می روند، اما معتادان از مصرف عمومی مواد مخدر در این مکان ابراز نگرانی می کنند و خواهان رسیدگی و اطمینان خاطر هستند. ایمنی خانواده های اطراف این پارک توسط مسئولان مربوطه.

زمین بازی کودکان این پارک با ته سیگار تزیین شده است، یک طرف پارک بچه ها با مادرشان بازی می کنند، طرف دیگر کنار خرابه. یک معتاد مواد مخدر پیدا می کند و دیگری در تابوت است.

نوجوانانی که تازه پشت لب سبز شده اند، عصرها اینجا می نشینند و سیگار می کشند، انگار سال هاست که این کار را می کنند، حرکات ناهنجار و پچ پچ هایشان صدای اهالی این محله و ارادتمندان شاهزاده را در می آورد. صدای حسین (م. . . )

م.سالاری از اهالی ویا منتظری به حضور شبانه روزی معتادان متجاهر در این باغ اشاره کرد و گفت: اگرچه سخت است اما واقعیت دارد. اهالی این محله هر روز شاهد حضور معتادان متجاهر هستند که به دلیل بی توجهی و بی توجهی مسئولین به راحتی فرش های خود را پهن می کنند و مواد مخدر را جلوی چشمان فرزندانمان تزریق می کنند، چه جرات داریم فرزندان و خانواده خود را در این محیط رها کنیم. ..

یکی دیگر از اهالی این محله با بیان اینکه بیشتر پارک های شهر مملو از معتادان متجاهر است، گفت: بسیاری از پارک های شهر برای بازدید خانواده ها امن نیستند زیرا برخی آسیب های اجتماعی در چنین مکان هایی به وضوح قابل مشاهده است و مهم نیست. اگر بالا یا پایین باشد.”

زهرا احمدی یکی دیگر از شهروندان قزوینی نیز گفت: من و همسرم عیادت می کنیم; به امامزاده حسین آمد و بعد از نماز مغرب و عشا تصمیم گرفتیم شام مختصری تهیه کنیم و به پارک دباگان که در مجاورت این مکان مذهبی است برویم. چون شنیدیم اخیراً در این مکان باغی وجود داشته است.

و افزود: در آن نیم ساعت که در حال استراحت بودیم، رفت و آمد افراد مشکوک، رفتار غیرعادی، بوی سیگار ما را آزار می داد.

این شهروند قزوینی خواستار توجه جدی مسئولان به این موضوع شد و افزود: این مکان در کنار قطب مذهبی شهر قزوین قرار دارد و هر روز مسافران زیادی از سراسر کشور برای استراحت به اینجا می آیند و این برای قزوین بسیار تاسف بار است. برای دیدن صحنه هایی از این دست که علاوه بر این بقعه متبرکه محیط خطرناکی برای کودکان و نوجوانان است و هیچ نظارتی بر آن نیست.

843d0958 5f1c 4699 8261 44d11a3cbe61 خبر خاکستری

علی فرمانی رئیس کمیته خدمات شهری، نظارت و مشورتی مجلس شورای محلی قزوین در گفتگو با خبرنگار اجتماعی برجسته گفت: پارک محله دباگان یکی از پارک های موقتی است که فاز اول آن افتتاح شده است.

وی افزود: از ابتدای حضورم در شورای شهر قزوین، احداث چند پارک در جنوب شهر را پیگیری کردم که یکی از آنها پارک دباگان و دیگری پارک بالو روبروی مسجد جامع سبز بود.

فرمانی تصریح کرد: فضای سبز دباغان فعلا تا اجرای طرح توسعه آستان امامزاده حسین برای استفاده همشهریان ساکن منطقه دباغان احداث شد که در این سال ها به دلیل کم توجهی مشکلات زیادی داشتند. برخی از مسئولان

وی با بیان اینکه خانه مومنان یکی از بناهای تاریخی دوره پهلوی است که در دل این باغ قرار دارد، گفت: خانه مومنان در مجاورت بقعه امامزاده حسین (ع) یکی از 65 خانه تاریخی است. یک شهر قزوین در فهرست میراث ملی غیرمنقول کشور به ثبت رسیده و به دلیل قرار گرفتن در طرح سازمانی امامزاده حسین (ع) و عدم توجه برخی نهادها به محل تجمع معتادان متجاهر تبدیل شده است.

محمد صالح صالحی مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری قزوین نیز در خصوص نبود امنیت در برخی از پارکها گفت: ایجاد فضای سبز در شهر بر عهده ماست و توسعه فضای سبز یکی از اهداف ماست اما همچنان که انجام می دهیم. خود را یک نهاد قضایی نمی دانیم، در درجه اول برای نگهداری و حفاظت از ما با چالشی در این پارک ها روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه حفظ امنیت پارک ها مستلزم مشارکت همه دستگاه ها است، خاطرنشان کرد: چندین مامور شهرداری به دلیل درگیری با این راهزنان دچار سانحه شده اند که اجازه استفاده از سلاح را نداشته اند.

صالحی ادامه داد: در خصوص تخریب وسایل بازی به ویژه در پارک دباغان قزوین نیز به عنوان دادستان شکایت داریم. طی چند ماه اخیر که از افتتاح این پارک می گذرد بارها وسایل بازی توسط اهالی محل از بین رفته است که از سروصداهای ناشی از آن گلایه دارند و یا عده ای سودجو تخریب و سوخته اند و هزینه های زیادی را برای ما به همراه داشته اند و ما چندین بار سعی کردم این دستگاه ها را دوباره نصب کنم.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قزوین گفت: حضور نیروی انتظامی در این مناطق علاوه بر ایجاد احساس امنیت، حفظ و نگهداری بیت المال را نیز در پی خواهد داشت و امیدوارم دستگاه های امنیتی و نظامی مشارکت بیشتری داشته باشند. در این شماره

سرهنگ بیژن خدای فرمانده انتظامی شهرستان قزوین در خصوص امنیت پارک های سطح شهر گفت: گشت های نامحسوسی در پارک ها و اماکن عمومی شهر برای شناسایی معتادان و فروشندگان مواد مخدر به ویژه در ساعاتی که شهروندان زیاد به این مکان ها مراجعه می کنند، داریم. “

وی افزود: تاکنون افراد زیادی را شناسایی کرده و بسیاری را تحویل کمپ های ترک اعتیاد داده ایم زیرا معتقدیم معتادان مجرم نیستند بلکه بیمار هستند و باید درمان شوند اما کار به همین جا ختم نمی شود.

سرهنگ هدایی یادآور شد: ماموریت اصلی ما باید پس از درمان آغاز شود، معتاد رها شده ای که شغل و حرفه ای ندارد پس از پاک شدن پس از مدتی به چرخه اعتیاد بازگردد.

فرمانده انتظامی استان قزوین با بیان اینکه 26 نهاد در ایجاد امنیت نقش دارند افزود: سازمان بهزیستی، وزارت اطلاعات، وزارت ارشاد، آموزش و پرورش و شهرداری از جمله نهادهایی هستند که باید در تامین امنیت نقش آفرینی کنند.

وی با بیان اینکه پلیس برای ایجاد احساس امنیت در بین شهروندان تلاش جدی خواهد کرد، خاطرنشان کرد: معضل اعتیاد و ناامنی تنها با دستگیری و حبس حل نمی شود، بلکه همه دستگاه ها و حتی خانواده ها باید در حل این مشکل نقش خود را ایفا کنند. مسئله

سرهنگ هدایی در خاتمه گفت: شهرداری ها می توانند با ایجاد نگهبان محله در مناطقی که جولانگاه معتادان متجاهر هستند، در بحث ایجاد امنیت ورود کنند و ما را در این اقدام خطرناک یاری کنند.

بنابراین همانطور که در گزارش آمده است تامین امنیت کار یک یا دو نهاد نیست بلکه نیازمند همکاری و مساعدت نهادهای ذیربط است و نظارت بر آن از سوی نهادهای ذیربط خطر بیشتری دارد و فضا را برای راهزنان و متخلفان باز می کند. و معتادان به مواد مخدر

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید