فضای مجازی برای جامعه ما به اندازه معیشت آنها اهمیت دارد

فضای مجازی برای جامعه ما به اندازه معیشت آنها اهمیت دارد

روز جدید یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: موضوع فضای مجازی به اندازه معیشت آنها برای جامعه ما مهم است و اگر تصمیمی ناپخته و سهل انگارانه گرفته شود با شکست مواجه می شود.

گلمرضا ظریفیان درباره «طرح حمایت از مصرف کننده در فضای مجازی» گفت: دولت شکل می گیرد.

این فعال سیاسی تاکید کرد: واقعیت این است که صیانت در هر حوزه ای مستلزم یکسری پیش نیازهای اساسی است. این در حالی است که گروهی که در صدد ایجاد طرح دفاعی است، چه دولتی و چه دولتی، اعتماد عمومی بالایی به کل گروه دفاعی دارد.

وی خاطرنشان کرد: گروه هایی که برای حفاظت اقدام می کنند، از یک سو باید کاری انجام دهند که با آگاهی دقیق جامعه همراه باشد، از سوی دیگر باید کاری کنند تا با اعتماد نسبی بالای جامعه هدف مواجه شوند.

ظریفیان یادآور شد: امروز در بحث حفاظت از فضای مجازی که جامعه هدف مردم کشور را در بر می گیرد و محدود به یک موضوع تخصصی نیست، بنابراین گروهی که اقدام می کنند باید از نوعی اعتماد و سرمایه اجتماعی برخوردار باشند تا مردم در نهایت می دانند چیزی می خواهد از چه چیزی محافظت شود، چرا می خواهد محافظت شود و در عین حال به کسانی که می خواهند آن را انجام دهند اعتماد می کنند. زیرا اگر این دو عامل یعنی عامل آگاهی و سرمایه و عمل اجتماعی ساخته نشود، نتیجه این حفاظت عکس آن خواهد بود.

وی تاکید کرد: اگر جامعه باور نداشته باشد و احساس کند که تحت عنوان طرح حمایتی می خواهند آزادی های این جامعه را که آزادی های طبیعی و خدادادی انسان هاست و همچنین آزادی های قانونی انسان ها را محدود کنند. موجودات.” آیا جامعه به طور گسترده به این واکنش نشان می دهد؟

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اگر از بخشی از جامعه بپرسیم حمایت چیست؟ شاید در آن زمان جامعه توجه کافی به مفاد حفاظتی نداشته است، زیرا اولاً در ابهام این طرح حفاظتی، با یک سری عبارات رایج اطلاع رسانی می شد و ثانیاً جامعه به کسانی که قصد دارند اعتماد نمی کند. انجام دادن. نتیجه این رفتارها این است که جامعه از قبل نسبت به این طرح واکنش نشان می دهد، سپس تجربه نشان می دهد که در جامعه ما می توانند به یک برنامه برسند، اما نمی توانند ادامه پیدا کنند و اجرا و تداوم آن دشوار است، زیرا جامعه با گسترش دنیای مجازی جبران این محرومیت را برای خود می یابد.

وی گفت: در ویدئو، ماهواره و برخی از برنامه هایی که آنها فیلتر کردند، دیدیم که جامعه در مسیرهای جدیدی حرکت می کند.

ظریفیان گفت: سیستم تصمیم گیری و تصمیم گیری ما به جای تصمیم گیری در بستر آگاهی بخشی و کمک به معنای واقعی به جامعه در برخی از مسائل مشکل زا و آسیب زا، مردم را به سمت حکومت و جامعه سوق داده است. تنگناهایی که می خواهند به اشکال مختلف بر او تحمیل کنند.

وی تاکید کرد: ارائه طرح به عنوان طرح حفاظتی باید با دقت، با هوشمندی لازم، آگاهی عمومی و اعتمادسازی انجام شود و به مردم گفته شود که نمی خواهیم حقوق شما را محدود کنیم، اما می خواهیم یک اگر خوب ایجاد کنیم. در وهله اول متوجه می شود و مشکل ایجاد می کند، مردم دوباره آن را می پذیرند.

ظریفیان خاطرنشان کرد: در اصل طرح دفاع نشان داده شد، عدم آگاهی و گذشت مناسب و همچنین صحبت با مردم با حجاب های مبهم و بدون گفتن اینکه منظور از این کار دقیقا چیست؟ و همچنین فقدان سخنی برای بالا بردن اعتماد عمومی، حتی اگر طرح جنبه مثبتی داشته باشد، به دلیل اینکه جامعه از آن آگاه نیست و نمی داند با آن چه کند، تردید جدی وجود دارد.

وی ادامه داد: به نظر می رسد طراحان باید قبل از هر اقدامی برای سوق دادن سرنوشت این پروژه به سمت چنین پروژه های فرهنگی نافرجامی به عواقب این معضل فکر کنند و با نیت آگاهی بخشی با مردم صحبت کنند.

این فعال سیاسی-اصلاح طلب در پایان خاطرنشان کرد: بحث اصلی این است که موضوع فضای مجازی برای جامعه ما به اندازه معیشت آنها اهمیت دارد و اگر تصمیمی ناپخته بدون توجه به نیاز جامعه و نگرش ولایتمدار مردم گرفته شود. ناموفق خواهد شد. پذیرفته شده.

دیدگاهتان را بنویسید