فقر پوشش اسلامی در البرز ما را به تولید ترغیب کرد/ ۹۵ درصد آثار به صورت اینترنتی به فروش می رسد


ساعت: 18:57
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۳
کد خبر: 1883186

فضه فضی نژاد و عاطفه نصیردوست با توجه به پوشش اسلامی و احساس این خلأ در کرج، به تولید پوشاک اصیل ایرانی روی آوردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از ” تیتریک “; فائزه فضی نژاد و عاطفه نصیردوست دو دوست که دغدغه پوشش اسلامی داشتند و برای تهیه لباس مناسب باید از کرج به تهران می رفتند، این مشکل برایشان دردسرساز شد و تصمیم گرفتند وارد عرصه تولید این لباس شوند. و مشکل شهروندان کرجی را حل کند.

آنها 6 ماه کار خود را در اینستاگرام شروع کردند و گسترش دادند و ابتدا با روسری و سپس با عبا به کار خود ادامه دادند.

فیضه فضی نژاد و عاطفه نصیردوست در گفتگو با خبرنگار تیتریک اظهار داشتند: ما دو دوست بودیم که همیشه نگران پوشش اسلامی بودیم و فقر پوشش اسلامی در کرج مشهود بود و برای تهیه لباس مناسب باید به تهران می رفتیم. .

آنها ادامه دادند: این دغدغه باعث شده که به فکر ورود به بازار کار این محصولات و تولید آن چیزی باشیم که در تهران موجود است و فقر آن در البرز احساس می شود.

فدزی نژاد افزود: با استعلامی که داشتیم این دغدغه فقط مربوط به ما نبود بلکه خانواده و اقوام نیز در البرز این دغدغه را داشتند.

نصیردوست توضیح داد: ابتدا فروش روسری های اسلامی را شروع کردیم و صفحه اینستاگرام را برای فروش راه اندازی کردیم.

گفتند: زمانی که با فروش روسری به خودکفایی نسبی رسیدیم با جمع آوری سود و افزایش سرمایه گذاری کار را گسترش دادیم و از طریق یکی از دوستان که خیاط بود همکاری را آغاز کردیم و از بازار پارچه خریدیم و طرح را طراحی کردیم. و خیاط ایده ما را خلق کرد.

فرضی نژاد تصریح کرد: خیاط پس از تولید نمونه اولیه را در اختیار ما قرار می دهد و بررسی های لازم را انجام می دهیم و پس از تایید نهایی محصول وارد واحد فروش می شود و با افزایش سفارشات تولید انبوه آغاز می شود.

نصیردوست با اشاره به اینکه دوره آموزشی بهبود فروش آنلاین را گذرانده ایم، ادامه داد: بیشتر فروش های ما مجازی است و برای موفقیت در این زمینه دوره آموزشی را گذرانده ایم و فروش حضوری بسیار محدودی داریم.

فزنی نژاد تاکید کرد: برای خانم هایی که به خرید شخصی علاقه دارند یکی از اتاق های خانه را به صورت آجرپزی طراحی کردیم و عزیزان به این مکان مراجعه می کنند اما 95 درصد فروش به صورت اینترنتی است.

آنها ادامه دادند: 6 ماه از شروع جدی ما می گذرد، اما در این مدت کمی از روند پیشرفت راضی هستیم و هیچ یک از رشته های ما به کسب و کار ما مربوط نمی شود، اما به ایده خود ایمان داشتیم، بنابراین تلاش کردیم و اکنون به این سکو رسیده اند.

نصیردوست گفت: مهمترین مشکل و دغدغه ما سرمایه گذاری برای گسترش ایده است چرا که با سرمایه اندک شروع کردیم اما برای بهبود و پیشرفت نیاز به سرمایه گذاری داریم.

فادی نژاد اضافه کرد: قیمت پارچه بسیار متزلزل است و هر بار که برای خرید به بازار می رویم با قیمت های جدید و بالاتری مواجه می شویم که این نوسان قیمت در بازار فشار زیادی به تولیدکننده وارد می کند.

آنها با بیان اینکه انتظار حمایت از مسئولان را داریم، ادامه دادند: وام های کم بهره می تواند باعث رونق تولید، تنوع محصولات و افزایش صادرات شود و امیدواریم طراحان لباس اسلامی در البرز مانند تهران جایگاهی مانند مجتمع یاس داشته باشند تا مجبور نباشند من نگران تحویل هستم..

نصری دوست گفت: بازار لالا اکنون تنها مرکز پوشاک اسلامی در کرج است که بسیار کوچک و در زیرزمین قرار دارد و پاسخگوی تولیدکنندگان پوشاک اسلامی در کرج نیست و بسیاری از فروشندگان آنجا قدیمی هستند. این بازار برای پر کردن بازار به جوانان و تولیدکنندگان خلاق نیاز دارد

فدزی نژاد افزود: تنوع مانتوها در بازار لاله مناسب است اما تنوع مانتو در این مرکز بسیار کم است و باید از ظرفیت تولیدکنندگان جدید و متنوع استفاده کرد.

آنها تاکید کردند: تقاضا برای خرید عبا و روپوش در فضای مجازی بسیار زیاد است و این استقبال نشان از دغدغه زنان ایرانی نسبت به پوشش اسلامی دارد.

نصیردوست گفت: مانتو و چتر عبایی بهترین و کامل ترین پوشش زنانه با مانتو و چتر است و اکنون جایگاه ویژه ای در سبد خرید خانوار پیدا کرده است.

در خاتمه به علاقه مندان به راه اندازی کسب و کار پیشنهاد کردند: اگر می خواهید کسب و کاری راه اندازی کنید، ابتدا باید دانش خود را از این کسب و کار ارتقا دهید و برای فروش برنامه ریزی کنید، فضای مجازی را به خوبی بشناسید، زیرا الکترونیک کسب و کار بخش بزرگی از آن را تشکیل می دهد. تجارت امروز .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید