فقط قنات روستای شهاب آباد ابرکوه جان تازه ای گرفت


ساعت: 12:41
تاریخ انتشار: 1401/06/15
کد خبر: 1895535

اسلامی مسئول قرارگاه توسعه و عمران سپاه الغدیر استان یزد از احیای تنها قنات روستای شهاب آباد ابرکوه به همت این قرارگاه خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی اسلامی در گفتگو با یزدرسا گفت: تنها قنات روستای شهاب آباد به همت این قرارگاه، بسیج سازندگی و جهاد کشاورزی احیا شد تا کشاورزان از این آب برای کشاورزی بهره مند شوند.

مسئول قرارگاه عمرانی و آبادانی سپاه الغدیر استان یزد افزود: عملیات مرمت این قنات از ابتدای سال جاری آغاز شد و 750 متر کف شکنی، 43 متر کار مقدماتی، 15 متر چاه و. 70 متر یقه چینی نیز توسط جهادگران و مسئولان قرارگاه توسعه و آبادانی ساخته شد.

وی افزود: 195 میلیون تومان برای احیا و احیای قنات شهاب آباد در نظر گرفته شده است که 35 میلیون تومان توسط سپاه الغدیر، 100 میلیون تومان از جهاد کشاورزی و مابقی مبلغ جمع آوری شده و توسط مردم محلی ارائه شده است.

اسلامی گفت: چهل تا پنجاه خانوار در روستای شاه آباد زندگی می کنند و شغل برخی از این خانوارها کشاورزی است و جاری شدن آب در این قنات می تواند به بقای مردم این روستا کمک زیادی کند، هرچند یکی از مشکلات اساسی آن است. هنوز سوال با آب آشامیدنی در روستا.

وی گفت: سیل اخیر در شهرستان ابرکوه اگرچه خساراتی برجای گذاشت اما برکاتی برای قنات ها نیز داشت که تاثیر خوبی بر آب های زیرزمینی نیز داشت.

مسئول قرارگاه توسعه و عمران سپاه الغدیر یزد ادامه داد: امیدواریم از امسال سطح زیر کشت جو و گندم در روستای شهاب آباد بیشتر شود تا مردم این روستا کمتر دغدغه ای داشته باشند. آب کشاورزی نیاز به کاهش نگرانی مردم در مورد مسائل مربوط به آب وجود دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید