فلسطین و قدس شریف همچنان اولین مشکل جهان اسلام است

وزیر امور خارجه در سخنانی در این دیدار از دیدار صمیمانه با مقامات فلسطینی و شخصیت های برجسته مقیم سوریه ابراز خرسندی کرد.

امیر عبداللهیان با ادای احترام به شهدای مقاومت فلسطین، یاد و نام شهید حاج قاسم سلیمانی، رهبر مقاومت را گرامی داشت.

وی برگزاری این نشست در پایتخت سوریه با حضور مسئولان و نمایندگان برجسته گروه های مقاومت فلسطین را نشانه انسجام و وحدت بیشتر در حمایت از فلسطین دانست.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشور افزود: فلسطین و قدس شریف همچنان مسئله اول جهان اسلام است و تا زمانی که دولت فلسطین در کل سرزمین و قلمرو تاریخی فلسطین به پایتختی قدس شریف تشکیل نشود، فلسطین همچنان خواهد بود. اولین شماره جهان اسلام

امیرعبداللهیان تصریح کرد: آمریکا و متحدانش سال هاست که نقشه های مختلفی را یکی پس از دیگری آشکار کرده اند، از جمله اسلو، خاورمیانه جدید، خاورمیانه بزرگ، معامله قرن و پیمان ابراهیم، ​​اما ملت فلسطین و مقاومت، با وحدت، انسجام و ثبات مثال زدنی اش، همه این نقشه ها به زباله دان تاریخ سپرده شد.

وزیر امور خارجه افزود: عملیات «سیف القدس» ثابت کرد که مقاومت و فلسطین زنده هستند.

وی ادامه داد: حتی جام جهانی نشان داد که فلسطین زنده است و عادی سازی روابط اعراب و اسرائیل یک دینار هزینه ندارد.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه شاهد تشکیل دولت جدید در سرزمین های اشغالی فلسطین هستیم، افزود: در فلسطین اشغالی تغییر نام و چهره چیزی را تغییر نمی دهد، بلکه سران رژیم صهیونیستی از یک افراط گرایی به افراط گرایی دیگر حرکت می کنند. دلیل آن نیز همین است.» مشکلات و بحران های شدید امنیتی و اجتماعی در اسرائیل وجود دارد، البته تندروها در داخل فلسطین باعث انسجام بیشتر مقاومت و ملت فلسطین می شوند.

وی تصریح کرد: از دیدار با آقایان سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله و زیاد نهاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در لبنان و امشب در دمشق با شما برادران فلسطینی مسئولان حماس و همه یک برادر به گروه های مختلف فلسطینی حاضر در این نشست، این پیام را ما با بهترین مقاومت روبرو می کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشور افزود: علیرغم توطئه اخیر که برخی کشورها با مداخلات و اغتشاشات خود سعی در تضعیف جمهوری اسلامی ایران کردند و جنگ شناختی همه جانبه و همه جانبه را علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز کردند، اما به لطف خداوند و بصیرت مردم ایران این توطئه شکست خورد.

در ابتدای این دیدار مهدی سبحانی سفیر کشورمان در سوریه ضمن خوش آمد گویی به وزیر امور خارجه و هیئت همراه و همچنین میهمانان فلسطینی حاضر در جلسه، بر اهمیت و محوریت موضوع فلسطین در نظام اسلامی تاکید کرد. جهان و در خصوص وجود ارتباط و رایزنی مستمر بین سفارت کشورمان و سران گروه های فلسطینی مقیم دمشق ابراز خرسندی کردند.

وی همچنین یاد و نام شهید حاج قاسم سلیمانی را که نقش بی بدیلی در حمایت از مقاومت فلسطین و محور مقاومت داشت، گرامی داشت.

تعدادی از مسئولان گروه های فلسطینی نیز از حمایت های مستمر جمهوری اسلامی ایران از فلسطین و ملت و مقاومت آن تشکر و قدردانی کردند.

همچنین با ذکر یاد و نام شهید حاج قاسم سلیمانی و برجسته نمودن نقش ارزنده این شهید در حمایت از آرمان فلسطین و حمایت و تقویت مقاومت، روح والای این شهید والامقام را گرامی داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید