فوتبال ما تحت فشار فضای مجازی است/ کجا دیده اید که هر هفته علیه داور اظهارنظر کنند؟

ساعت: 08:14
تاریخ انتشار: 1300/09/16
کد خبر: 1790157

کجای دنیا از هفته چهارم اینقدر به تیمی فشار می آورند؟

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: فوتبال ما در حال مجازی شدن است و این فضای مجازی به بازیکنان فشار می آورد که نمی توانیم جلوی آن را بگیریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمید مطهری، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره کیفیت بد دربی 97 گفت: شاید تصور کلی فوتبال با نگاه دقیق و فنی مربیان متفاوت باشد. پرسپولیس در چهار مرحله بازی، حمله، دفاع و نقل و انتقالات سعی کرد طبق برنامه باشد و می دانست از این دیدار چه می خواهد. مدافعان وسط ما زیر توپ بازی نمی کردند و سعی می کردند در کانال های کناری فوتبال کلاسیک را پشت زمین ارائه دهند. در دربی ها یک تیم هیچ داده ای ندارد که 500 پاس بدهد و بتواند بازی را کنترل کند.

وی ادامه داد: ما همیشه سعی می کنیم با انجام بازی و حرکت زیاد نیمه فضاها را خالی کنیم و از کناره ها بهره ببریم که گاهی این کار را انجام می دادیم. درست است که ما موقعیت 100 درصد ایجاد نکردیم اما 5 موقعیت بالای 70 درصد داشتیم. مدل تاکتیکی ما با بازی های قبلی متفاوت بود و اینکه استقلال با 3 هافبک و 3 مهاجم بازی می کرد برتری عددی داشت اما در استقلال با دگرگونی ها شکل گرفتیم. بازیکنان ما می دانند در هر مرحله از بازی و در زمین چه می خواهند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: مردم دوست دارند گل بزنند و این طبیعی است اما نیمه خالی لیوان را نمی بینیم. از آنجایی که هیچ هدفی وجود ندارد، بیایید کل بازی را زیر سوال نبریم. از سال 2000 تا 2002، بازی‌های منچستریونایتد و بایرن مونیخ عمدتاً مساوی یا بدون گل بود. آیا می توان گفت که این یک بازی تاکتیکی نبود؟ ما واقعاً نمی‌خواستیم با نامردی بازی کنیم. مدل بازی ما در گذشته این را ثابت کرده است. من سال گذشته بعد از دربی آمدم و در مورد دربی که 2-2 بود با جزئیات صحبت کردیم. در آن زمان خیلی ها از دربی ناراضی بودند و مثلا از جایگاه نورالهی ناراضی بودند. اما قبول دارم که دربی باید فرصت های بیشتری داشته باشد اما خواهش من این است که نکات تاکتیکی را فراموش نکنیم.

مطهری درباره شکل بازی شهرآورد گفت: یکی از گزینه ها می تواند بار روانی برای تیم ها و بازیکنان باشد. فکر می کنم فوتبال ما دارد مجازی می شود و این فضای مجازی به بازیکنان فشار می آورد که نمی توانیم جلوی آن را بگیریم. ما نمی بینیم که مدیری بگوید تیم زیبایی بازی کرده است، پس بیایید این حریف را بگیریم. تیمی که در دربی می بازد به شدت سوال برانگیز است اما نمی گوییم مدل بازی آنها چه بوده است؟ در هفته چهارم 7 امتیاز داشتیم. از ما در مورد بحران پرسیدند! کجای دنیا در هفته چهارم اینقدر به تیمی فشار می آورند؟

دستیار یحیی گل محمدی به عملکرد داور اشاره کرد و گفت: همیشه دوست دارم فنی صحبت کنم و الان می توانم ساعت ها در مورد نکات فنی این بازی صحبت کنم اما اگر درخواست شما درباره داوری صحبت باشد، صحبت می کنم. خیلی دوست داشتم که آقای بنیادی فر هم روی خط بود و صحبت می کرد. من دوست نداشتم در مورد داوری صحبت کنم، اما چون دوستانم به من گفتند که این کار را کردم. در این 8 هفته اشتباهات موثری برای تیم های پرسپولیس و استقلال داشته باشید، ببینید کدام تیم بیشتر برد و کدام کمتر.

وی در این خصوص تاکید کرد: در دقایقی که در بازی انجام دادیم، آقای بنیادی فر روی صحنه بود که امید آلیشیا اشتباه نکرد. این موضوع تیم ما را آزار داد و نقشه ای به عالیشاه و آقای گل محمدی نشان داد. به اخطاری که مهدی ترابی دریافت کرد نگاه کنید. چه نقشه ای؟ اشتباهی در کار نبود. اوتی که در دقایق پایانی به سود پرسپولیس بود به سود استقلال داده شد و سعید حقای عصبی شد و کارت گرفت. درخواست من این است که دلخور نشویم و اتفاقات واقعی فوتبال را ببینیم. کجا دیده اید که هر هفته علیه داوری شهادت دهند؟

او می گوید: «برای ما اصلاً حرفه ای نیست که از این طریق به قضات فشار بیاوریم. آیا امروز چنین چیزی را در فوتبال اروپا می بینید؟ فوتبال ما را خراب می کنند، باید روحیه عالی داشته باشیم و با بصیرت تماشا کنیم. آیا به جای قد بلندتر شدن، می خواهیم دیگران را پایین بیاوریم تا مال خودمان شوند؟ بیایید بیشتر کار کنیم و کارهای فنی انجام دهیم.

مطهری به پنالتی جنجالی اذعان کرد: در جریان پنالتی خیلی از کارشناسان بعد از بازی آن را به صورت بصری دیدند و گفتند پنالتی است اما بعدا نظرشان عوض شد. بازیکن قبل از ضربه زدن از پشت لگد می زند و می افتد در حالی که اگر اشتباهی می شد باید از جلو می افتاد. من قبل از مسابقه کنفرانس گفتم که باید از VAR استفاده شود زیرا هم برای داوران و هم برای تیم ها خوب است. به رئیس جمهور گفته اند که VAR بیاور، اما این اصلا کار او نیست و مسئولان فوتبال باید این کار را انجام دهند. روزی می رسد که من به عنوان مربی فقط در مورد قسمت فنی فوتبال صحبت خواهم کرد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پایان گفت: بازیکنان تاجیک با ما تمرین می کنند اما از آنجایی که هنوز به خواسته ها از سوی گابریل کالدرون توجه نشده است، متاسفانه کاری از دستمان بر نمی آید. ما باید همیشه بازی حرفه ای خود را انجام دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید